Myślisz nad tym jak nazwać firmę szkoleniową? Nie mogłeś trafić lepiej. Jesteś w odpowiednim miejscu. W tym artykule podpowiadamy, jak zrobić to dobrze. Wyróżnij się, albo zgiń. Mawiał David Oglivy - Ojciec marketingowej rewolucji. W dzisiejszym hiper konkurencyjnym świecie firm szkoleniowych ta maksyma zdaje się być jeszcze bardziej aktualna. Dobra nazwa być może nie załatwi wszystkiego, co stanowi o rentowności waszego nowego przedsięwzięcia, ale zła nazwa z pewnością pogrzebie wszelką inicjatywę. Jak w świecie tysięcy firm szkoleniowych, trafić do tej, której nazwy się nie pamięta?
Rozpoczynamy “szkolenie nazwy”, która zapadnie w pamięć
Po pierwsze odrób zaległości. Przeczytaj nasze najważniejsze publikacje i artykuły na temat namingu i tworzenia nazw. Sprawdź też ostatnie publikacje: Świetne polskie przykłady nazw firm i dobre nazwy w praktyce. Zobacz też fajne nazwy firm, z których śmieje się cały świat.
Po drugie zapytaj nas o bezpłatną ofertę stworzenia nazwy dla Twojego biznesu. Każdego dnia pomagamy nowo powstającym firmom w opracowaniu odpowiedniej nazwy. Z przyjemnością pomożemy także i Tobie. Zadzwoń teraz: 660 970 980.
eLearning. - Czyli jak nazwać szkolenia przez internet.
Platformy eLearningowe, zaczynają być głównym orężem wszystkich firm szkoleniowych. W tym świecie rządzi oczywiście prawo dostępności domeny internetowej. Większość obecnych nazw platform internetowych powstała przypadkiem, a sukces zawdzięczają temu, że były pierwsze. Jeśli twój biznes szkoleniowy również opiera się o eLearning i walkę w sieci, koniecznie przeczytaj nasz artykuł o tym jak wybrać właściwą nazwę domeny internetowej.
To bardzo trudna droga, dla niektórych firm szkoleniowych, gdyż największe uniwersytety świata uwalniają swoją wiedzę za darmo. Tak! Możesz ukończyć dziś Harvard bez wychodzenia z domu. Jeśli wybierzesz tą ścieżkę, koniecznie przejrzyj najlepsze praktyki rozwiązań, które mają dziś miliony uczniów. Wspólnymi siłami czołowych uczelni powstała platforma edX. Khan Academy to miejsce, w którym każdy nauczyciele tworzą darmowe lekcje, głównie dla uczniów krajów trzeciego świata. Szkoda, że my nie mieliśmy szans na ukończenie tak dobrej szkoły. TedED, to krótkie wprowadzenia do ciekawych zagadnień, których poziom wręcz wbija w ziemię. Są jeszcze Udacity i Coursera w których skończysz renomowane uczelnie od A do Z.
3 sprawdzone kroki w namingu firm szkoleniowych.
Oto podstawowe drogowskazy, które pomogą wam rozpocząć proces tworzenia odpowiedniej nazwy dla firmy szkoleniowej.
Stwórzcie nazwę opierającą się na jej najważniejszym atrybucie.
W tym podejściu, tożsamość marki koncentruje się na jej najważniejszym atucie, lub wyróżniku. Najważniejsza cecha marki działa dobrze w nazwie, jeżeli chcecie przekazać coś więcej, niż tylko to, co robicie – chcecie powiedzieć, jak to robicie. Te nazwy różnią się od całkowicie zmyślonych nazw, ponieważ zawierają morfem – czyli część wyrazu – która posiada jakieś nieodłączne znaczenie. Dodatkową korzyścią takiej strategii jest to, że zmusza was, jako właścicieli, do ustalenia punktu zwrotnego lub najważniejszej oferowanej wartości.
Oprzyjcie nazwę na pozytywnych skojarzeniach.
To jedna z naszych ulubionych strategii namingowych. Polega na wykorzystaniu ponadczasowych, nieprzemijających słów do stworzenia nowych nazw o pozytywnym brzmieniu.
Wybierzcie metaforę do stworzenia nowej nazwy firmy.
Jeżeli obraz naprawdę wyraża więcej niż tysiąc słów, to nazwa w formie metafory może przekazać całą gamę atrybutów w jednym mgnieniu umysłu. Jeżeli jako nauczyciele jesteście znani z tego, że potraficie uczyć szybko, możecie wykorzystać metaforę pumy lub błyskawicy. Możecie dołożyć do tych dodatkowe słowo, by jeszcze bardziej dostosować nazwę i uzyskać pasującą nazwę domeny.
Wykorzystując strategie kluczowych atrybutów, pozytywnych skojarzeń i metafor dla firmy szkoleniowej, możecie zapewnić sobie lepszy start, gdy przedstawiacie się potencjalnym klientom. To tylko 3 sposoby, tu znajdziesz ich jeszcze 25. Jeżeli jednak potrzebujecie dodatkowej „mocy”, po prostu pstryknijcie przycisk z naszą, a dostarczymy wam kilka nazw, zaprojektowanych po to, by wasza firma mogła zabłysnąć.
Uważaj! Nie twórz marki, którą będziesz musiał porzucić.
Niestety rynkowa rzeczywistość nie zawsze jest tak uczciwa, jak być powinna. Wiele instytucji - gigantów, zastrzega świetne nazwy firm szkoleniowych tylko po to, aby nie używała ich konkurencja. Wielu handlarzy domenami rezerwuje atrakcyjne nazwy domen tylko po to, aby odsprzedać je firmom od eLearningu w cenach sięgających kilkudziesięciu tysięcy. Istnieje wiele przypadków szkoleniowych biznesów, które latami budowały swoją markę a potem jednym nakazem sądu pozbawione zostały prawa do kontynuowania działalności pod tym imieniem. Zawsze sprawdź, czy nazwa pod którą chcesz prowadzić działalność jest wolna od zastrzeżeń prawnych. Jeśli potrzebujesz pomocy w zbudowaniu silnej marki po prostu daj nam o tym znać. Zadzwoń: 660 970 980, lub napisz, aby otrzymać bezpłatną ofertę.