Biorąc pod uwagę wszystkie niedawne zawirowania w gospodarce, wielu doświadczonych specjalistów średniego i wyższego szczebla rozpoczyna własną działalność, wykorzystując swoje zdolności do samodzielnego kreowania przyszłości i decydowania o własnym losie. Gdy nadszedł czas zas na „zrób to sam” nie wszyscy mają właściwe informacje na temat tego, jak nazwać firmę konsultingową, by osiągnąć sukces.
Bez obaw, jesteśmy tu by Ci pomóc, poniżej przedstawiamy fragment metodologii, tworzenia nazw w branży konsultingowej. Napisaliśmy wiele publikacji na temat profesjonalnego namingu firm, oraz przytaczaliśmy wiele odpowiedzi na pytanie jak nazwać firmę. W tej treści bierzemy pod lupę nazwy sektora konsultingowego. Jeśli po lekturze, uznasz, że potrzebne jest Ci wsparcie, czuj się swobodnie pytając nas o niezobowiązującą ofertę tworzenia dobrej nazwy dla Twojego biznesu. Napisz, lub zadzwoń 660 970 980.
W świecie konsultingowej hiperkonkurencji zadowalanie
się nazwiskiem, rzadko jest dobrą strategią namingową.
Dla firm konsultingowych i start-upów niewiele jest rzeczy ważniejszych niż nazwa.
Bez silnej i przyciągającej uwagi tożsamości marki, większość firm tonie w morzu podobnie brzmiących, opisowych lub nieposiadających znaczenia nazw. Najczęstszym błędem jest po prostu wykorzystanie inicjałów lub nazwiska (np. Spółka FJZ lub R.Kowalski Consulting).
Te nazwy nie tylko nie zapadają w pamięć, ale stanowią dodatkową przeszkodę, gdy firma się rozwija, właściciel chce znaleźć partnera lub sprzedać firmę. Który przedsiębiorca chciałby mieć nazwisko kogoś innego na drzwiach wejściowych? Nikt, chyba że nazwa brzmi E.F. Hutton albo w ciągu pokoleń zapracowała na swoją reputację. Większość nowych firm nie może sobie pozwolić na luksus kreowania przesłania marki. Jakie są więc strategie namingowe dla konsultantów, które z pewnością przyczynią się do ich sukcesu? Rzućmy na nie okiem. Wielka konsultingowa czwórka nie jest pozbawiona przykładów nazw pochodzących od nazwisk. Ale prawda jest taka, że powstawały one w czasach, gdy konsulting był niebieskim oceanem pozbawionym konkurencji.
Wcześniej Deloitte & Touche
Wcześniej Ernst & Young - powstała z połączenia Ernst & Whinney i Arthur Young
Wcześniej PricewaterhouseCoopers
Powstała w wyniku połączenia Peat Marwick International i Grupy KMG
Czy zatem literowy skrót jest właściwą odpowiedzą? Tak dla firm o klikudziesięcioletniej, ugruntowanej pozycji i tradycji. Nie dla nowych startupów. Przypadkowe litery to najtrudniej zapamiętywane ciągi znaków na świecie.
Nazwa dla firmy konsultingowej – cztery kluczowe pytania.
Chcecie stworzyć nową nazwę dla firmy zajmującej się konsultingiem? Zadajcie sobie te cztery ważne pytania, zanim rozpoczniecie. Pierwszym krokiem w brandingu firmy konsultingowej jest zdefiniowanie jej celów. Oto cztery kluczowe pytania, które wyjaśnią wasze cele…
Chcecie, by nazwa waszej firmy się wyróżniała, czy żeby się dopasowywała?
To pytanie może się wydawać podchwytliwe, ale nie ma na nie dobrej ani złej odpowiedzi. Niektórzy nowi konsultanci chcą przede wszystkim zyskać akceptację w branży, wolą więc zacząć od nazwy, która brzmi wiarygodnie i od samego początku jest ustabilizowana. Jeżeli tak jest i w waszym przypadku, spróbujcie poszukać innych firm w branży, aby poznać nomenklaturę używaną na waszym polu działalności.
Jeżeli chcecie być zauważeni, zróbcie coś innego niż wszyscy w branży! Spójrzcie na nazwy firm w waszym obszarze działalności i wykorzystajcie namingowe strategie przeszkadzania. Na przykład, jeżeli niemal każdy w waszej kategorii używa nazw własnych, wykorzystajcie metaforę do przekazania cech waszej firmy. Albo spróbujcie wykorzystać słowa z pozytywnymi konotacjami do stworzenia zupełnie nowej tożsamości. Upewnijcie się tylko, że potraficie uzasadnić taką nazwę w sposób, który wywoła głębszą rozmowę na temat waszej firmy.
Czy sprawdziliście wszystkie możliwości?
Właściciele nowych biznesów często są sfrustrowani i zniechęceni, gdy mają nazwać swoją firmę, dlatego że wypróbowali tylko jedną lub dwie strategie namingowe. Wielokrotnie tworzyli listy z dosłownymi /funkcjonalnym nazwami (np. Custom Software Consulting), gdy okazywało się, że dla takiej nazwy nie ma wolnej domeny. Albo wykorzystali oczywiste metafory (np. Herkules czy Jaguar) i znaleźli dziesiątki firm o podobnych nazwach. Sęk w tym, by wykorzystać kilka metod. Wśród nich są…
• Kluczowe cechy – Firmę brokerską nazwaliśmy na przykład Nobilis Broker, ponieważ firma chciała wprowadzić usługi brokerskie zupełnie nowego poziomu. Usługi godne Nobla. Czy istnieje jakaś dominująca korzyść, którą zapewniacie i możecie wkomponować w swoją nazwę?
• Wymyślone nazwy – To ulubiona kategoria konsultantów, ale bądźcie ostrożni. W pogoni za nową nazwą łatwo się zapędzić i tak przekręcić pisownię i przesłanie, że będą zupełnie niejasne. Wykorzystywanie fragmentów łacińskich słów i niejasnych odniesień jest w porządku, o ile nazwę nadal można łatwo wypowiedzieć i zapisać. Małe firmy mają tę przewagę, że przekazują przesłanie firmy osobiście, przez telefon lub na konferencji branżowej. Jednak nie przesadźcie.
”Jeśli zauważycie, że ciągle musicie literować swoją nazwę lub poprawiać jej pisownię, to znaczy, że kiepsko wybraliście.”
Pamiętajcie, że nazwa może być wymyślona, ale jednocześnie może komunikować jakieś znaczenie. Możecie więc przekazać jakąś cechę, nawet jeśli wasza nazwa to wymyślone słowo (np. Verizon kojarzy się z horyzontem, Agilent – ze słowem agile, czyli zwinny itd.).
• Opisowe nazwy hybrydy – Te nazwy łączą w sobie słowo opisujące branżę i słowo wywołujące emocje. Do przykładów można zaliczyć takie firmy, jak Emisstar, konsultantów w branży kontroli emisji szkodliwych substancji. Do dużych marek stosujących tę strategię należą JetBlue i CarMax. Jeżeli wykorzystacie to podejście, upewnijcie się, że wasze słowo opisujące branżę nie zmieni się z czasem.
• Metafory – Mówi się, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, dlatego metafora to świetny sposób na przekazanie wielu cech firmy za pomocą jednego obrazu. Nazwy takie jak Jaguar, Puma, Caterpillar to metafory w czystej postaci.
Czy nadaliście priorytet temu, czego chcecie?
Stwórzcie listę najważniejszych czynników motywujących wasze wyzwanie namingowe, żebyście z ostatecznej listy mogli wybrać nazwę, która spełnia wasze najważniejsze kryteria. Cały proces może się często wydawać niejasny i chaotyczny po przedłużających się poszukiwaniach nazwy, kiedy wszystkie nazwy zaczynają brzmieć tak samo. Upewnijcie się więc jeszcze zanim zaczniecie, że wiecie, co chcecie osiągnąć. To pomoże wam, gdy wybije trzecia nad ranem, oczy zaczną zachodzić wam mgłą, a współmałżonek nie będzie już chcieć wysłuchiwać waszych pomysłów. Nowo założona firma konsultingowa stanowi wspaniałą pustą kartkę, na której można stworzyć swoją opowieść. Poświęćcie czas na ustalenie, co jest najważniejsze w tej historii.
Czy macie szerszy obraz sytuacji?
Stwórzcie krótką listę ulubionych nazw i przetestujcie je. Upewnijcie się, że do testów wybierzecie ludzi, którzy albo należą do waszego potencjalnego rynku, albo znają się na dobrym brandingu. Zamiast losowo rzucać nazwami, stwórzcie dla każdej z nich jakiś kontekst, żeby nazwa miała do czego pasować, gdy zostanie wypowiedziana. Wiele marek większych firm brzmiałoby bez wyrazu, gdyby zostały tylko wypowiedziane. Większość ludzi, pękła by ze śmiechu, gdyby usłyszała propozycję nazwy “Jabłko”. (Tu znajdziesz świetne fragmenty filmów na ten temat).
”Zdecydujcie, czy chcecie się dopasować, czy wyróżniać, wykorzystajcie kilka strategii namingowych, nadajcie priorytety swoim wymaganiom i przetestujcie swoje pomysły, a będziecie na dobrej drodze do stworzenia wspaniałej nazwy dla firmy konsultingowej.”
Jeśli zabraknie wam słowa…
Zawsze możecie wziąć pod uwagę usługi profesjonalnych firm zajmujących się namingiem. Oczywiście z przyjemnością przedstawimy Ci naszą ofertę. Wystarczy zadzwonić 600 970 980, lub napisać. Jeśli interesują Cię przykłady nazw, które stworzyliśmy do tej pory, można zobaczyć je tutaj.