Dobra nazwa firmy jest równie ważnym atutem przedsiębiorstwa, co dore produkty czy świetne usługi. Gdy klienci słyszą lub widzą dobrą nazwę firmy, natychmiast wyrabiają sobie pozytywną opinię o jakości produktów czy usług. Wybór oryginalnej nazwy, która będzie pasowała do firmy i prezentowała taki wizerunek, na jakim wam zależy, wymaga czasu i przemyślenia.
Jak wyglądają przykłady dobrych nazw firm w praktyce?
W krzywym zwierciadle: Praktyka Polskich nazwy firm.
Jak zazwyczaj tworzy się oryginalne nazwy firm?
Jeśli poważnie myślisz o nazwie dla swojej firmy, polecamy nasz przewodnik po Namingu, lub nasz opis kreatywnego procesu jak nazwać nową firmę. Pomysły i podpowiedzi. Oczywiście zawsze możesz poprosić nas o pomoc. Napisz, lub zadzwoń 660 970 980. Poniżej przedstawiamy skrócony opis 5 podstawowych kierunków projektowych, które mogą Cię zainspirować.
Kierunek 1: Osobiste
Wielu właścicieli decyduje się wybrać swoje imię i nazwisko na nazwę firmy. Ta metoda sprawdza się, gdy jest się znanym w społeczności lub branży, w której się pracuje. Możecie wykorzystać pełne imię I nazwisko, np. Galeria Sztuki Anny Kowalskiej, albo samo nazwisko, np. Usługi Prawne Nowaka. Właśnie od nazwiska pochodzi większość dobrych nazw firm motoryzacyjnych. Jak Fiat, Ferrari, Medcedes czy Citroen.
Kierunek 2: Opisowe
Ta kategoria nazw firmy definiuje branżę, w której działacie. Nazwa „Usługi Acme” nie podaje żadnych wskazówek co do tego, czym zajmuje się firma. „Acme Catering” albo „Acme Marketing” mówią klientowi, co oferuje firma. Nazwa firmy może opisywać oferowane produkty lub usługi albo odnosić się do wyspecjalizowanych rynków. Na przykład jasno widać, że firma „Acme - Catering Weselny” zajmuje się obsługą cateringową wesel.
Kierunek 3: Lokalne
Nazwa firmy może zawierać nazwy obsługiwanych obszarów, jak na przykład miasto, osiedle czy ulica. Przykładem mogą być „Cukiernia Gdańska” lub „Keczup Włocławek”.
Kierunek 4: Tematyczne
Nazwa firmy prezentuje wasz wizerunek. Wiele firm oferuje podobne usługi, ale mają mniej profesjonalne albo po prostu dziwaczne nazwy i dlatego będą przemawiać do innych klientów. Przykładowo nazwa „Obiadki u Mamy” przekazuje inny wizerunek niż „Bar Agata”.
Kierunek 5: Oryginalnie
Jeśli nazwa handlowa nie jest zastrzeżona, możemy ją wykorzystać jako nazwę firmy. Jednak wykorzystanie istniejącej nazwy może być zakazane w pewnych krajach, a już na pewno spowoduje zamieszanie. W prowadzeniu biznesu chodzi o unikalność, więc trzeba wybrać nazwę, która nie jest zajęta. Przejrzyj wykazy zarejestrowanych przedsiębiorstw i rejestry Urzędu Patentowego, spisy KRS aby upewnić się, że nazwa, którą chcesz wykorzystać, nie jest już prawnie chroniona.
Sprawdź też: Poznaj historię powstania oryginalnej nazwy dla ciastek Oreo.
Kierunek bonusowy: Profesjonalnie
Choć stworzenie dobrej nazwy firmy, jest dziś szalenie ważne, to wcale nie jest łatwe.
W swojej praktyce zaprojektowaliśmy, już dziesiątki dobrych nazw. Pomogliśmy wielu firmom i z przyjemnością pomożemy także i Tobie. Zapytaj nas o bezpłatną wycenę opracowania dobrej nazwy dla Twojego biznesu. Zadzwoń: 660 970 980.