Popraw to na stronie firmy i przygotuj
więcej miejsca na nowych klientów.
Zamów bezpłatne badanie strony i otrzymaj praktyczne wskazówki.
W tym artykule omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o domenach. Pokażemy, jak możesz je wykorzystać do znajdowania potencjalnych klientów w Google i innych wyszukiwarkach.
Dowiesz się:
1. Czym jest domena.
2. Jak wybrać dla niej dobrą nazwę.
3. Co zrobić, żeby wspierała Twój biznes.
Dobry adres strony internetowej, pozostaje w pamięci klientów na zawsze. Właściwie wykonane zadanie powoduje, że przyszli klienci będą mogli z łatwością znaleźć Twoją firmę w Internecie.
Żadna strona nie może obejść się bez domeny. Jeśli w tej chwili to zagadnienie wydaje Ci się techniczną enigmą, spokojnie. Przedstawimy Ci je w najprostszej możliwej formie.
Czy wszystkie atrakcyjne nazwy
stron są naprawdę zajęte?
stron są naprawdę zajęte?
Ponad 628.5 miliona osób zarejestrowało już domeny.
Rok 2020 był szaloną jazdą w świecie rejestracji domen! Firmy szybko zdały sobie sprawę, że obecność w Internecie jest kluczem do sukcesu i tłumnie włączają się do akcji.
Z każdym dniem ilość zajętych domen wzrasta o kolejne tysiące.
Rola domeny w Twoim biznesie
Czy to naprawdę takie ważne?
Odpowiedź jest krótka: Tak.
Niewłaściwy adres strony komplikuje sytuację – wchodzi na nią znacznie mniej osób, a to może mieć fatalny wpływ na wyniki finansowe.
Po pierwsze, mało kto zapamięta domenę: fundacja-audiobooki-sklep-online.biz
Po drugie, taki adres daje odwiedzającym komunikat:
“Hej, trochę się spóźniliśmy i wzięliśmy nazwę, która jeszcze była wolna”.
Niewiele ma to wspólnego z profesjonalizmem, prawda?
Za to dobra nazwa domeny ma Ci do zaoferowania kilka korzyści.
Upraszcza sposób, w jaki odwiedzający znajdują Twoją witrynę.
Mając domenę, która jest łatwa do zapamiętania (i wpisania w pasek wyszukiwania), możesz powitać na swojej stronie więcej potencjalnych klientów. To z kolei stwarza Ci więcej szans na sprzedaż.
Nazwa domeny to jeden z elementów pierwszego wrażenia, jakie robisz na potencjalnych klientach.
Prosta, ale chwytliwa domena może odróżnić Cię od konkurencyjnych stron z niezręcznymi lub mylącymi nazwami.
Firma staje się dla klienta bardziej wiarygodna.
Posiadanie domeny, która pasuje do nazwy Twojej firmy, buduje atmosferę profesjonalizmu. Łatwiej wtedy zdobyć zaufanie odwiedzających i skłonić ich do podjęcia działań.
Na której z tych domen byłbyś gotów podać swoje dane kontaktowe?
Domena może też wzmocnić tożsamość Twojej marki.
Jeśli pasuje lub przypomina nazwę Twojej firmy, może pomóc w stworzeniu spójnej tożsamości marki online. To nie tylko pomaga odwiedzającym rozpoznać Twoją firmę, ale także buduje jej wiarygodność.
Podstawowe terminy
Co to jest domena internetowa?
Wyobraź sobie Internet jako ogromną bibliotekę pełną książek. Każda książka ma swój unikatowy tytuł, który pozwala Ci ją szybko znaleźć na półce wśród milionów innych.
Domeny działają jak te tytuły książek. Zamiast wpisywać skomplikowany ciąg cyfr (sygnatura biblioteczna w przypadku książek, adres IP w przypadku strony), wystarczy podać łatwą do zapamiętania nazwę domeny (np. owocni.pl), aby przeglądarka internetowa mogła przekierować Cię prosto do celu.
Dzięki nazwom domen, odnalezienie strony internetowej staje się równie proste, jak znalezienie książki w bibliotece, gdy zna się jej tytuł.
Wygląd i budowa domeny
Domena składa się z dwóch części: nazwy (znanej również jako domena drugiego poziomu) i rozszerzenia (domeny najwyższego poziomu).
Domena jest częścią pełnego adresu internetowego (adresu URL).
Rodzaje domen internetowych
Istnieją cztery rodzaje domen.
1. Generyczne domeny najwyższego poziomu (gTLD) są powiązane z rodzajem Twojej firmy.
".com" pochodzi od ang. commercial (handlowy).
".info" sugeruje istnienie bogatej bazy danych na jakiś temat.
".org" zaś jest wykorzystywany głównie przez organizacje non-profit.
2. Domeny najwyższego poziomu z kodem kraju (ccTLD) są specyficzne dla danego państwa.
“.pl” (Polska)
“.de” (Niemcy)
“.uk” (Zjednoczone Królestwo)
3. Umiędzynarodowione domeny najwyższego poziomu z kodem kraju (IDN ccTLD).
Używają znaków innych niż łacińskie. Są przeznaczone do użytku w krajach, w których większość populacji nie mówi po angielsku.
4. Subdomeny.
To domeny niższego poziomu w ramach większej domeny.
Działanie domeny
Chcesz zobaczyć konkretną stronę internetową. Kiedy wpisujesz nazwę domeny do paska wyszukiwania, to tak jakbyś pytał przeglądarkę o drogę do tej strony.
Przeglądarka wysyła prośbę o wyszukanie adresu do Systemu Nazw Domen (Domain Name System – DNS), który jest jak mapa. DNS wyszukuje adres IP powiązany z nazwą konkretnej domeny.
Następnie przekazuje go do hostingu, gdzie żyją pliki tworzące stronę internetową, której szukasz. Jest jak GPS.
Host pobiera następnie zawartość strony i wysyła ją z powrotem do przeglądarki, która wyświetla Ci daną stronę i voila! Jesteś tam!
Jak wybrać dobrą nazwę domeny?
Najlepsze domeny łączą w sobie w sobie 3 cechy:
1. Pokazują klientom, że prowadzisz firmę z prawdziwego zdarzenia.
2. Od razu wpadają w ucho i zapisują się bardzo szybko w pamięci.
3. Nie dają szans na popełnianie błędów, podczas ich wpisywania i polecania.
Takie domeny tworzy się w 2 krokach.
Zaczynamy od nazwy marki, a później wybieramy dla niej zwycięską domenę.
Krok 1. Najpierw nazwa dla marki
4 pomocne metody
Nazwy są kluczowe dla sukcesu - zgadza się z tym 77% marketerów. Słabe mogą być mylące, trudne do zapamiętania i przeliterowania, co utrudnia zbudowanie udanego biznesu.
Potrzeba średnio 5-7 interakcji z marką zanim klient zapamięta jej nazwę. Im łatwiejsza i bardziej chwytliwa będzie, tym szybciej zapadnie w pamięć.
Zaledwie niespełna 10% firm B2B, czyli tych, kierujących swoją ofertę do innych firm, deklaruje, że ich branding (tożsamość marki) jest spójny.
Podczas, gdy spójna prezentacja marki przynosi wzrost przychodów firm o 33%.
Tym cenniejsze, z biznesowego punktu widzenia, staje się tworzenie dobrych nazw.
Może Cię to zdziwi, ale wcale nie musisz kochać nazwy swojej firmy!
Kiedy Phil Knight po raz pierwszy zobaczył projekt logo Nike, delikatnie mówiąc, nie był pod wrażeniem.
„Nie kocham tego, ale myślę, że będzie dla mnie rosnąć”
- Phil Knight (Nike)
Miał rację!
Z nazwą jest podobnie. Nie Ty masz ją kochać. Ma ona przemówić do Twoich klientów.
Wystarczy, że dla Ciebie będzie do zaakceptowania i nie odczujesz nieprzyjemnych dreszczy, za każdym razem, gdy ją wypowiesz głośno.
Zobacz też: Historia powstania luksusowej nazwy samochodów Cadillac.
Na początek stwórz listę
pomysłów na nazwę
Zrób burzę mózgów wczesnym wieczorem, aby uniknąć autocenzury i wymyśl co najmniej 2-3 słowa lub frazy związane z Twoją grupą docelową, jej problemami, pragnieniami, Twoją ofertą.
Na tej matrycy będziesz dalej pracował, szukając swojego namingu.
Przypadkowe krótkie słowa, które do Ciebie przemawiają (niezwiązane z Twoją działalnością), to także, na tym etapie, odpowiednie terminy.
Ważne tylko, aby nie sugerowały, że zajmujesz się czymś zupełnie innym niż w rzeczywistości.
Następnie twórz różne wariacje nazw, aż wymyślisz tę, która będzie wyjątkowa i zapadająca w pamięć.
Jest na to kilka sprawdzonych sposobów. Pokażemy Ci je na przykładzie nazw, które stworzyliśmy dla naszych klientów.
METODA 1.
Podobne wyszukiwania
Wyszukaj w Google termin związany z Twoją działalnością. Następnie spójrz na dół strony, gdzie zobaczysz podobne wyszukiwania.
Oczywiście nie wszystkie będą godne Twojej uwagi. Klikając na dany termin możesz uruchomić podobne do niego wyszukiwania. Podążaj za nimi w poszukiwaniu czegoś inspirującego.
METODA 2.
Synonimy
Większość synonimów będzie długa i trudna do przeliterowania. Jednak można wśród nich znaleźć też krótkie, dźwięczne i wyraziste perełki.
METODA 3.
Rymy
Rym jest kluczem, do tego co pamiętamy i w co wierzymy. Więc jeśli chodzi o nazwy, lepiej, żeby się rymowały i w ten sposób czarowały!
Rymujące się słowa są łatwiejsze do przypomnienia i wydają się odbiorcom bardziej wiarygodne. To tzw. efekt rymu jako przyczyny.
METODA 4.
Zabawa literami
To super proste. Dodawaj, odejmuj i zastępuj litery w istniejących słowach.
Robią to nawet tacy giganci biznesu jak Backlinko (Backlinki), Bitly (Bit), czy Shopify (Shop). Czemu Ty miałbyś tego nie wykorzystać? Baw się słowami.
9 zasad selekcji wybornych nazw
Mając listę pomysłów, czas zawęzić wybór. Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, a zostaniesz z zaledwie kilkoma najlepszymi opcjami.
Jak najmniejsza ilość liter i sylab
Krótsze nazwy są łatwiejsze w pisowni i sprawniej przebiega proces ich zapamiętywania.
Lepiej wpisują się też w nazwy użytkowników mediów społecznościowych, które zazwyczaj mają limity znaków. Przykładowo na Twitterze masz do dyspozycji 15 znaków.
Bezproblemowe odczytywanie, wymawianie i literowanie
Im ciężej jest wypowiedzieć nazwę Twojej marki, tym trudniej będzie innym ją znaleźć i udostępnić.
Dlatego staraj się unikać liczb i myślników w nazwach.
Łatwość zapamiętywania
Krótkie, sugestywne nazwy często są najlepszą opcją.
Aliteracja (np. Coca-Cola), rym i humor mogą również pomóc w tworzeniu zapamiętywalności – pod warunkiem, że stworzone na ich bazie nazwy różnią się od marek lub produktów obecnych już na rynku.
Profesjonalne brzmienie
Twój naming ma brzmieć jak nazwa marki a nie spam.
Nazwy, które są zbyt dosłownymi opisami (np. Domowa Manufaktura Szycia), mogą brzmieć spamersko i niezbyt wiarygodnie. Trudniej jest też później rozszerzyć zakres usług firmy, jeśli jej nazwa jest zbyt specyficzna i opisowa.
Dopasowanie do odbiorców i charakteru marki
CARMNIK pasuje do food-trucka, jednak z restauracją, która posiada gwiazdkę Michelin już tak dobrze by nie współgrał. Te dwie marki mają zupełnie różny charakter, a przede wszystkim kompletnie inne grupy odbiorców.
Brak złudzeń
Ważne jest to, aby nazwa firmy nie wprowadzała klienta w błąd. Ma być albo związana z Twoją działalnością, albo totalnie abstrakcyjna.
Wolność
Wybierając naming dla swojego biznesu sprawdź, czy dokładna nazwa, na którą się zdecydowałeś, nie jest już przypadkiem używana przez inną firmę.
Aby to zrobić, przeszukaj Google wpisując do wyszukiwarki nazwę w cudzysłowie (np. "Owocni").
Dodatkowo zajrzyj na stronę Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej, aby upewnić się, że nikt inny nie przyjął tej samej nazwy jako swojego znaku towarowego.
Na koniec upewnij się, że możesz uzyskać dostęp do domeny .pl lub .com oraz do głównych kont w mediach społecznościowych z nim związanych. Są to kluczowe elementy, dzięki którym ludzie szybko odnajdą Twoją firmę w sieci!
Testy
Kuszące jest proszenie o opinie na temat nazwy znajomych. Tylko czy oni na pewno są w grupie Twoich potencjalnych klientów?
Jeśli nie, ich zdanie w żaden sposób nie przełoży się na Twoje zyski biznesowe.
Dodatkowo musisz liczyć się z tym, że bliskie Ci osoby mogą recenzować swoje opinie, żeby nie sprawić Ci przykrości.
Testy mają sens tylko wtedy, kiedy przeprowadzasz je wśród swojej obiektywnej, docelowej publiczności.
Krok 2. Później nazwa dla domeny
6 sprawdzonych technik
Mając chwytliwą nazwę marki można siadać do wyboru nazwy domeny.
Przejdź przez 6 sprawdzonych technik. Na końcu czeka Twoja DOBRA domena.
1. Poszukiwanie dobrej nazwy dla strony internetowej rozpocznij od wizyty
w sklepach z antykami…
Tak – podobnie jak samochód z drugiej ręki, możesz kupić również adres strony internetowej.
Ilość adresów porzucanych przez dotychczasowych właścicieli jest naprawdę imponująca. Wynika to z braku zainteresowania, czasu lub pieniędzy na zajmowanie się dawną stroną.
Nazwa domeny pojawia się wtedy znów na wolnym rynku i może okazać się ciekawym nabytkiem dla innego, nowego biznesu.
Takie perełki znajdziesz na stronach typu aftermarket.pl
Istnieje jednak pewne ryzyko związane z takim zakupem. Jest nim przeszłość danej strony.
Jeśli zdołała sobie zapracować na negatywną opinię i słabe wyniki w wyszukiwarkach, może Ci być trudno pozbyć się tego kłopotliwego „bagażu”.
Jak tego uniknąć?
Zawsze dokładnie przyglądaj się właścicielowi strony i próbuj poznać jego dotychczasową biznesową historię.
Oczywiście, przeszłość strony może stać się równie dobrze zaletą, jeśli uda Ci się kupić tę o dobrej renomie i wysokiej pozycji w rankingach.
Warto, aby kupowany adres funkcjonował w tej samej bądź podobnej branży co Ty. Wtedy będziesz w stanie najpełniej wykorzystać jego wypracowany już potencjał.
Wiele stron internetowych rejestrowanych jest wyłącznie w celach późniejszej odsprzedaży.
Nazwa takiej domeny to produkt właściwie „nowy”, bez wypracowanej historii. Podobnie jak w przypadku samochodów, w wielu wypadkach będzie to najbezpieczniejsze wyjście.
2. Dobrze przemyśl wybór rozszerzenia
Wybór rozszerzenia nowej nazwy ma krytyczne znaczenie dla jej późniejszego funkcjonowania na rynku.
Dostępnych rozszerzeń jest bardzo wiele. Praktycznie każde państwo dysponuje własną, specyficzną końcówką (.pl., .au, .us i inne).
Istnieje też wielka liczba rozszerzeń niekojarzonych z konkretnym krajem (.net, info). Pomimo tej obfitości, wybór nie powinien być trudny.
W 90% wypadkach najlepiej będzie zająć rozszerzenie .com wraz z rozszerzeniem .pl
To najpopularniejsze opcje. Przez wiele osób są wpisywane automatycznie, na zasadzie przyzwyczajenia. Zwłaszcza, jeśli nie pamiętają oni dokładnej nazwy witryny.
"Badania dowodzą, że 80% użytkowników szukających domeny dużej firmy bez pomocy wyszukiwarki, wpisywało jej nazwę z rozszerzeniem światowym (.com) lub narodowym (np. .pl)"
Oznacza to, że nawet jeśli zarejestrujesz nazwę TwojaFirma.net, będzie ona zazwyczaj wpisywana przez klientów z innym, bardziej domyślnym rozszerzeniem.
Z doświadczenia wiemy, że to nazwa witryny jest zapamiętywana, a nie jej rozszerzenie. Dlatego im popularniejszą opcję rozszerzenia możesz wybrać, tym lepiej dla Twojego biznesu.
Niestety popularność nazw domen z rozszerzeniem .com oznacza również ich małą dostępność. Po prostu, bardzo wiele nazw zostało już zarejestrowanych.
Musisz być przygotowany na ten problem. Może się okazać, że będziesz zmuszony do użycia rozszerzeń, których nie planowałeś na początku.
Być może, warto będzie zmienić nazwę lub opracować już na początku taką, która nie sprawi kłopotu przy rejestracji.
Wcale nie musi być to zmiana na gorsze. Jeśli nie zamierzasz prowadzić działalności międzynarodowej, krajowe rozszerzenie .pl będzie świetnym wyborem. Może nawet lepszym od końcówki .com.
Podbój zagranicznych rynków
Jeśli chcesz rozszerzyć swoją działalność na zagraniczne rynki, posiadanie odpowiedniej nazwy domeny jest kluczowe. Rejestracja rozszerzeń dla krajów, w których planujesz działać, to mądre posunięcie.
Nie czekaj, aż będziesz gotowy do otwarcia oddziału w Szwecji lub Wielkiej Brytanii – ktoś inny może zgarnąć najlepsze adresy przed Tobą.
Uważaj na konkurencję podobnych adresów internetowych
Jako, że ludzie nie zapamiętują rozszerzeń, będą więc mylić strony typu biznes.net i biznes.com, ze wskazaniem na najpopularniejszą końcówkę (.com).
Tego rodzaju konkurencja może okazać się kłopotliwa tym bardziej, im lepiej reklamujesz swoją stronę.
Witryna o podobnym adresie może zacząć przejmować Twoich potencjalnych klientów. Za darmo i bez wysiłku!
Rozwiązaniem tego problemu jest wykupywanie kilku lub kilkunastu najpopularniejszych rozszerzeń. Tylko to rozwiązanie daje Ci gwarancję bezpieczeństwa.
Nawet, jeśli nazwa strony internetowej jest już przez kogoś zajęta – nie składaj jeszcze broni.
Poszukaj informacji o obecnym właścicielu adresu (np. na stronie GoDaddy). Wyślij mu maila z ofertą kupna, być może dojdziecie do satysfakcjonującego porozumienia.
3. Nie rejestruj słabej nazwy domeny
tylko dlatego, że jest wolna
www.NazwaFirmy.net — ta domena jest nadal wolna, ale brzmi śmiesznie, a przecież nie o to Ci chodzi.
Nie każdy adres strony jest jednocześnie nazwą firmy, która tę stronę posiada.
Większość osób jednak będzie szukać nazwy strony internetowej po nazwie Twojej firmy i na pewno nie zapamięta nietypowego adresu.
Kiedy szukasz strony firmy kurierskiej DHL, raczej nie przyszłoby Ci do głowy, żeby wpisywać do wyszukiwarki: SzybkieDoręczaniePaczekiPrzesyłek.pl.
DHL teoretycznie mógłby kupić tę domenę. Tak się jednak nie stało, bo zapamiętanie jej byłoby udręką.
Komplikowanie nazewnictwa może negatywnie wpłynąć na potencjał reklamowy strony i utrudnić klientom dostęp do Twoich usług.
Jeśli nie masz ku temu naprawdę dobrego powodu, unikaj komplikacji. Nazwa strony internetowej powinna odwoływać się do nazwy, pod jaką reklamujesz swoją działalność. Kropka.
Wystrzegaj się też bardzo ogólnych nazw typu: samochody.pl lub lodowki.eu”. Nie są one związane z żadną konkretną marką i niewiele mówią o Twoim biznesie.
4. Nie interesuj się domenami
zawierającymi inne znaki niż
litery angielskiego alfabetu
Unikaj myślników w nazwach stron.
Internauci, w większości przypadków, i tak o nich zapomną.
Wpiszą więc nazwę Twojej strony bez nich i być może trafią w ten sposób na stronę konkurencji, która posiada podobny adres, lecz bez tych znaków. Punkt dla nich.
Kolejny problem pojawia się, gdy chcesz podyktować nazwę strony np. przez telefon. Trudno ją też szybko zanotować. Same minusy.
Choć adres strony zapisany z myślnikami może okazać się bardziej zrozumiały dla mechanizmów wyszukiwarek internetowych, ta niewielka korzyść nie równoważy całego wachlarza niedogodności.
Może się zdarzyć, że adres z myślnikami to jedyna dostępna postać domeny, jaką zaplanowałeś. Co wtedy możesz zrobić?
Rozważ inne nazwy, równie charakterystyczne i kojarzące się z Twoją marką. Poważne i popularne witryny prawie nigdy nie mają tego typu znaków w nazwie. To nie przypadek.
Zapomnij o cyfrach.
Poza wyjątkowymi przypadkami (np. 1001Drobiazgów, 4×4), gdzie cyfry są charakterystycznym i rozpoznawalnym elementem wizerunku, rozsądne jest unikanie stosowania ich w nazwach witryn internetowych.
Dlaczego?
Cyfry rodzą niepotrzebne kłopoty przy wymawianiu i co ważniejsze – zapisywaniu adresu.
Wymogi ortografii i wymowy nie znikają w momencie uruchomienia przeglądarki internetowej.
Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoją nazwę strony wszyscy łatwo zapamiętają i bez trudu odnajdą w zasobach sieci, nie zastawiaj na nich pułapek w formie nietypowej pisowni.
Oczywiście, wiele atrakcyjnych domen będzie dostępnych pod warunkiem, że zgodzisz się na błędny zapis. Niewarto!
Odczujesz to boleśnie w statystykach odwiedzin swojej strony.
5. Weź pod uwagę domenę w formie zdania (łatwego do zapamiętania)
To sposób na znalezienie jakiejkolwiek odpowiedniej i wolnej jeszcze domeny.
Im dłuższy tytuł, tym trudniej będzie go zapamiętać. Jeśli decydujesz się na długą nazwę domeny spraw więc, żeby wpadała w ucho. Twój biznes Ci za to podziękuje!
Pamiętaj, aby długa nazwa była jednoznaczna i nie dawała zbyt wielu okazji do popełniania błędów.
Z drugiej strony, nadmierne skracanie nazwy też nie jest dobrą taktyką.
Przykładem takiej niepotrzebnej oszczędności są różnego rodzaju skrótowce, kilkuliterowe nazwy typu: SSC, TTZ itp. Nic nie mówią odbiorcy o firmie, co jest zmorą zwłaszcza młodych marek.
Potrzebne jest w tej kwestii wyczucie.
"Łatwiej zapamiętamy nawet długą nazwę, ale składającą się w logiczną całość, niż krótki, ale całkowicie nielogiczny ciąg znaków."
Przedział pomiędzy 5 a 25 znaków to dobry wyznacznik.
6. Myśl o przedrostkach
tylko w ostateczności
Jeśli nie masz innej możliwości, a zajmujesz się nowoczesnymi mediami, śmiało zdecyduj się na domenę z przedrostkiem „e”, powszechnie kojarzonym z tym segmentem rynku.
Jeżeli jednak przedrostek aż tak pięknie nie pasuje, zrezygnuj z niego, jeśli to możliwe. Twoi potencjalni klienci zwyczajnie go nie zapamiętają i będą wpisywali adres Twojej strony bez niego. Ciężko im będzie trafić na Twoją witrynę.
Czy nazwa domeny ma wpływ na pozycjonowanie strony?
Nie. John Mueller rozwiał w tej kwestii wszystkie wątpliwości.
„To, że witryna zawiera słowo kluczowe w nazwie domeny, nie oznacza, że jest bardziej trafna niż inne w przypadku tego słowa kluczowego. Krótko mówiąc, nie musisz umieszczać słów kluczowych w nazwie domeny. ”
- John Mueller (Webmaster Google)
Dla jasności. Słowem kluczowym, jest fraza, jaką Twój potencjalny klient wpisuje w Google, kiedy szuka takich produktów i usług jak Twoje.
W przypadku linii lotniczych, słowem kluczowym mogą być: “loty”.
Dawniej uważano, że Google przypisuje wagę słowom kluczowym umieszczonym w domenie i wyświetla stronę wyżej w wynikach wyszukiwania, kiedy ktoś tej frazy szuka.
W związku z tym powstawały nazwy typu: TanieLoty.pl
Ty możesz spokojnie zapomnieć o konieczności myślenia o słowach kluczowych, kiedy wybierasz nazwę dla swojej domeny.
Jak wykupić domenę?
To banalnie proste. Wejdź na stronę jednego z rejestratorów domen.
Warto odwiedzić szczególnie którąś z tych firm:
2. GoDaddy
3. Domeny.pl
4. LH.pl
Wpisz swoją nazwę w okienku wyszukiwania.
Sprawdź, czy domena jest wolna i ile kosztuje. Przy okazji dostaniesz też sugestie alternatywnych rozszerzeń. Pamiętaj! Im popularniejsze, tym lepiej dla Ciebie.
Po zakupie, jesteś właścicielem domeny przez określony czas (zwykle jeden rok). Po upływie tego okresu musisz ją odnowić, aby nadal z niej korzystać.
Kiedy już kupisz swoją domenę trzeba ją jeszcze połączyć z Twoim serwerem i hostingiem. Wtedy klienci będą mogli dotrzeć na stronę za pomocą nazwy Twojej świeżutkiej domeny.
Ile kosztuje domena internetowa?
Koszt domeny musisz sprawdzić sam, dla konkretnej nazwy.
Cena domeny może wahać się od kilku złotych po kilkadziesiąt milionów dolarów. Widełki cen w przypadku domen są ogromne. Jesteś w stanie kupić adres za 9 zł. Jednocześnie domena: Play.pl kosztowała 2 miliony PLN, nie wspominając o wartej 90 milionów $ domenie: LasVegas.com
Podsumowując…
Dobra nazwa domeny ułatwi klientom znalezienie Twojej firmy w Internecie i zbuduje atmosferę profesjonalizmu.
Warto poświęcić czas na wybór idealnej nazwy. Wymaga to trochę wysiłku, ale efekty są tego warte.
Dzięki opisanym przez nas wskazówkom i technikom możesz łatwo znaleźć nazwę, która wyróżni Twoją firmę z tłumu i wywrze trwałe, POZYTYWNE wrażenie.
Czy jesteś gotowy, aby stworzyć niezapomnianą nazwę swojej strony internetowej?
PS. Jeśli chciałbyś, abyśmy pomogli Ci opracować nazwę doskonałą pod wyszukiwarki, daj nam o tym znać. Poznaj nasze usługi tworzenia nazw dla firm.