William Bernbach lepszy od najlepszych? Amerykańscy marketerzy twierdzą, że tak.
Poznaj jego reklamowe arcydzieła oraz dowiedz się, kim był, w co wierzył i co zrobił.

Amerykański Adage.com umieścił go na pierwszym
miejscu swojej listy stu największych ludzi reklamy.
Jego podejście do marketingu zawsze budziło ogromny podziw i szacunek. Stał się wzorem dla marketerów na całym świecie. Poznajcie Williama Bernbacha człowieka, który twierdzi, że najpotężniejszym elementem w reklamie jest prawda.
Ostrzegam cię przed wiarą, że reklama jest nauką - Bernbach
Jego filozofia obracała się wokół myślenia, że celem reklamy jest perswazja. Wierzył, że tylko proste podejście tworzy niezapomniany i chwytliwy przekaz reklamowy. Poprzez umiejętność łączenia kreatywności z prostotą i humorem, William Bernbach był w stanie stworzyć jedne z najbardziej udanych kampanii reklamowych w historii. Do jego najbardziej znanych i cenionych projektów należą m.in.: reklama Ohrbach’s, piekarnia Levy’ego z Brooklynu czy kampania Volkswagena.
Najsłynniejsze trofeum świata reklamy — Golden Ladder, opisał tak: To, że możemy widzieć więcej zawdzięczamy temu, że stoimy na szczeblach drabiny, wybudowanej przez tych, którzy byli przed nami”.
najsłynniejsze trofeum
reklamowe świata
Advertising Hall
of Fame „Golden
Ladder”.

Reklama nie jest nauką. To perswazja. A ona jest sztuką.
Po jego śmierci w 1982 r. Harper’s Magazine napisał o nim tak: „Najprawdopodobniej miał on większy wpływ na amerykańską kulturę, niż którykolwiek z pisarzy czy artystów w ciągu ostatnich 133 lat”. Ten sławny copywriter lubił powtarzać, że:
Wielka reklama buduje fabryki.”
Bernbach wierzył, że za sukces reklamowy odpowiada również jakość produktu. Doprowadziło go to do tego, że sam wybierał produkty, które były w stanie sprostać ich reklamom.
może sprawić, że jedna reklama będzie
miała moc dziesięciu”.
Dziś jego wpływy nadal nie słabną, a jego filozofia jest wciąż aktualna. Jawi się on jako numer jeden świata reklam XX wieku oraz postrzegany jest jako jedna z najbardziej wpływowych osób w tej dziedzinie.
Najczęściej cytowanymi słowami Bernbacha pozostają: „Nic nie pogrąża złego produktu jeszcze bardziej, niż dobra kampania reklamowa”. Słowa, które wielokrotnie okazywały się prorocze.
Najpotężniejszym elementem w reklamie jest prawda.
William Bernbach najlepszy copywriter według Amerykanów. Był jednym z trzech założycieli Doyle Dane Bernbach (DDB). Jest on także uznawany za pierwszego copywritera i dyrektora artystycznego w jednej osobie, który połączył dwa działy pracowników w jeden kreatyny zespół. Model praktykowany w agencjach reklamowych do dziś.
William Bill Bernbach, najlepszy copywriter wszech czasów nade wszystko cenił on innowację. Faworyzował intuicję i stawiał ją ponad ściśle określonymi zasadami, którymi w tym czasie starała się kierować reklama. Copywriter zmarł w roku 1982 w wieku 71 lat.
Poznaj reklamy Bernbach’a, które sprzedawały więcej
niż pozwalała na to moc produkcyjna reklamodawców.
Świetna kampania przedstawiająca ludzi różnych nacji, o różnych kolorach skóry, w różnym wieku. Nie trzeba być Żydem, żeby uwielbiać chleb Jewish Rye.
Słynna (trwająca do dziś) kampania marki Avis — Staramy się bardziej, w której podkreślają, że bycie numerem dwa zobowiązuje do cięższej pracy. Inna odsłona: “Avis nie może sobie pozwolić na nie bycie miłym.”
Jestem w trakcie rozszerzania tego dokumentu o nauki, jakich Bernbach udzielał swoim kolegom po fachu. Polub ten artykuł, a powiadomię Cię osobiście kiedy to się stanie. Jeżeli dysponujesz ciekawymi materiałami wzbogacającymi temat, proszę podziel się nim w komentarzach na dole tej strony. Dziękuję.

Zamiast tego, rozbij skomplikowane zadania na małe, łatwe do ukończenia czynności. Może to być sekwencja kroków albo po prostu lista rzeczy, które musza być wykonane, by posunąć się naprzód w systemie.
Mądrego miło posłuchać
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
Lubisz nasze treści i to co robimy?
Możesz publikować je u siebie, sprawdź
także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.