eMarketing

Agencja Marketingowa

Copywriting

Pisanie treści

Branding

Projektowanie logo

Naming

Tworzenie nazw
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów
Zadaniem teamu Owocnych jest stworzyć oryginalne nazwy firm

Zastanawiasz się,
jak nazwać firmę?

+25 nowych pomysłów na świetną nazwę firmy.

Dodatkowe wskazówki, pomocne
w tworzeniu świetnej nazwy,
oraz świetna infografika.
Zadaniem teamu Owocnych jest stworzyć oryginalne nazwy firm

Zastanawiasz się,
jak nazwać firmę?

+25 nowych pomysłów na świetną nazwę firmy.

Dodatkowe wskazówki, pomocne w tworzeniu świetnej nazwy, oraz świetna infografika.

Masz świetny pomysł na biznes, ale świetną nazwą jest już gożej?
Nic dziwnego, że masz kłopoty w wymyśleniu czegoś sensownego.

Gdy co roku na rynku pojawia się coraz więcej firm, łatwo przeoczyć,
że dostępnych w przyrodzie dobrych nazw, z roku na rok jest mniej.

Sami często miewamy kreatywne kłopoty. Ale na szczęcie mamy też
na nie sprawdzone sposoby. W końcu zajmujemy się tym zawodowo.

Możemy pomóc Ci stworzyć nazwę o której
marzysz. Piękną, prostą i zapamiętywalną.
Sprawdź naszą ofertę i przykłady realizacji.

Copywriterzy  którzy wiedzą jak nazwać firmę cateringową
Poznaj ofertę tworzenia nazw
i świetne przykłady realizacji.
Copywriterzy  którzy wiedzą jak nazwać firmę cateringową

Wybór nazwy to jedna z najważniejszych decyzji w marketingu firmy.
Dlatego, jeśli jeszcze nie znasz naszego podstawowego poradnika,
warto zajrzeć do niego teraz, bo ten artykuł, to jego druga część.

Co znajdziesz w pierwszej część tego tekstu?
Wnioski z najważniejszych badań naukowych
oraz pełny opis procesu tworzenia nazw.

W książce znajduje się zbiór inspiracji jak nazwać firmę jednoosobową
Otwórz pierwszą część
tego tekstu w nowym oknie
W książce znajduje się zbiór inspiracji jak nazwać firmę jednoosobową

W tym tekście dzielimy się dodatkowymi metodami rozwinięcia
kreatywnego procesu. Pokazujemy sporo przykładów fajnych nazw,
oraz dzielimy się infografiką, która będzie pomocnym drogowaskazem
dla każdego, kto chce opracować nazwę we własnym zakresie.

Wieloetapowy proces tworzenia nazwy firmy

Jak nazwać firmę?
Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać.

Dlaczego znajdowanie pomysłów to tak trudny proces?

Nazewnictwo jest dziś prawdopodobnie jednym z najtrudniejszych zadań
przy budowaniu marki. Wprowadzenie nowej nazwy na tak zatłoczony
rynek, graniczy z cudem i udaje się to tylko przemyślanym rozwiązaniom.

To dlatego w wielu branżach najlepsze słowa i frazy są już zajęte przez
konkurencję. Po drugie, każdy z nas inaczej rozumie różne słowa. Ma pod
nimi ukryte, różne znaczenia, wartości i reakcje na nie. I wreszcie po
trzecie kwestia regulacji prawnych niektórych wyrazów jest skomplikowana.

Jak rozpoznać dobrą nazwę?

(NIE!) Będziesz wiedzieć kiedy ją zobaczysz...
Steve Jobs analizujący przykładowe nazwy firm
99% procent ludzi, gdyby
usłyszało, że mają nazwać
firmę “jabłko”, popukało
by się w głowę.
A jednak Apple (Jabłko) to dziś
jedna z najbardziej znanych
marek na świecie.

W ciągu ostatniej dekady stworzyliśmy nowe nazwy dla dziesiątek przed
siębiorstw, produktów i usług. Wiem, że brzmi to banalnie, ale wciąż tak wiele osób zapomina, o tym że nazwa musi pracować w kontekście miej- sca, produktu a przede wszystkim odbiorcy, czyli grupy docelowej.

Najlepiej widać to na lokalnych przykładach. I tak, sukces lokalnych nazw, mierzony jest najczęściej pasją i odwagą ich właścicieli. To dzięki nim powstają najfajniesze marki.

Oto przykłady nazw firm, nad którymi ostatnio pracowaliśmy.

Przykład jak Owocni tworzą oryginalne nazwy firmy
Marka dwóch kreatywnych mam,
które w wolnym czasie szyją
naprawdę piękne rzeczy.
Najlepsze nazwy firm to takie które nawiązują do produktu
Nazwa zdrowego energetyka,
produkowanego z naturalnych
składników.
Najlepsze nazwy firm to takie które nawiązują do produktu
Dobra nazwa dla firmy pasująca do specyfiki przedsiębiorstwa
Nazwa dla hurtowni
alkoholi z Wrocławia.
Nazwa firmy przykłady z portfolio Owocnych
Nazwa dla przepysznej
polskiej panierki do kurczaka,
która podbija serca niemców,
francuzów i brytujczyków.
Nazwa firmy przykłady z portfolio Owocnych
Pomysł jak nazwać firmę informatyczną
Firmometr – nazwa opracowana dla programu,
który oprócz wystawiania faktur mierzy,
to co dzieje się w Twojej firmie.
Po polsku, po prostu.
Logo i pomysł na nazwę firmy stworzony przez Owocnych
Przykład nazwy dla Food Trucka,
czyli wielkomiejskiej knajpy
na kółkach.
Logo i pomysł na nazwę firmy stworzony przez Owocnych
Klient Owocnych
Klient Owocnych
W portfolio Owocnych znajduję się nazwa dla firmy Carmnik
„Na stworzenie mobilnej jadłodajni
postawiłem wszystkie oszczędności.
Owocni nie mieli wyjścia,
to musiało się nam udać.
Pozdrawiam! :)))”
Jeśli podoba Ci się jakość naszych prac,
zapytaj o bezpłatną ofertę stworzenia nazwy
dla Twojego pomysłu, w końcu nic Cię to nie kosztuje.

Skąd wogóle wzieły się pomysły na nazwy sławnych firm?

Nazwa firmy propozycje na przykładzie SONY
Nazwę wybrano ze względu na łatwą wymowę w wielu językach. Pochodzi z łacińskiego “sonus” co znaczy dźwięk.
Firma Virgin to świetny przykład jak nazwać firmę handlowo usługową
Przyjaciel zasugerował tą nazwę Richardowi Bransonowi, bo byli zupełnymi dziewicami (ang. Virgin) w tym biznesie.
Ebay to chwytliwa nazwy firmy
Firma była częścią Echo Bay Technology Group. Niestety domena EchoBay.com była zajęta. Więc zastosowano skrót.
Pomysł jak nazwać firmę na przykładzie Nissan
Skrót od oryginalnej nazwy Nippon Sangyo, oznaczającej “Przemysł Japoński”.
Nazwa firmy przykłady z branży modowej
Nazwa stylizowana na słowo rhebok, które jest nazwą zwinnej afrykańskiej antylopy.
Przykładowe nazwy firm o zasięgu międzynarodowym
Nazwa Lego pochodzi od uproszczenia duńskiego skrótu “leg godt” co oznacza “baw się dobrze”.

W nazwach jest jak w życiu, nie
można mieć wszystkiego.
Trzeba się decydować.

W przyrodzie występują tylko 4 rodziny nazw. Jeśli chcesz by nazwa
wywoływała silne, przyjene emocje to musi być powszechnie używanym
słowem. Tak jak Żabka, Stokrotka czy Biedronka. Niestety takiej nazwy
nie będzie można zastrzec.

Jeśli zdecydujesz się na wyraz, który nie istnieje w słowniku, to nie
będzie on wywoływał emocji. Coś za coś. Taka jest też nasza historia.

Dobra wiadomość. 7 lat po tym wydarzeniu nie mieliśmy ani jednego
telefonu, od zdezorientowanego klienta, który chciałby kupić u nas sok.

Nasze studio 2006r. Pijalnia soków 2013r.
Jak nazwać firmę  przykłady - Owocni
Pijalnia soków 2013r.
Jak nazwać firmę  przykłady - Owocni

Warto pamiętać, że nazwa zawsze występują w kontekście. Nie wydaje mi się, żeby ktoś chciał kupić batonika Prince Polo u sprzedawcy Volksvagena Polo. Tak jak nikt nie chodzi do Żabki po koszulki Polo Ralph Lauren.

Nazwy firm ze słowem Polo

Dla niektórych firm, kompletne zastrzerzenie znaku ma kluczowe znaczenie.
Dlatego przed rozpoczęciem prac, należy starannie przemyśleć na jakich
cechch nazwy nam zależy i skupić się na szukaniu rozwiązania w ramach
właściwej rodziny nazw. Poniższa inforgrafika powinna pomóć.

Infografika:

Infografika pomagająca stworzyć najlepsze nazwy firm

25 Pomysłów
na udaną nazwę firmy.

Ludzki mózg odczytuje nazwy w kontekście komunikacji, a nie dekoracji.
Jeśli nazwa wymaga myślenia ma ukryte znaczenia – nie zadziała!
Proste jest mądre! Prostota pomaga rozkręcić biznes szybciej.

Poniżej prezentujemy dodatkowych 25 pomysłów na stworzenie nazwy.
Jeżeli nie doprowadzą Cię do zadawalających rezultatów, będziemy po
drugiej stronie telefonu, kiedy będziesz potrzebował 660 970 980.

Mierz
w ilość
Mierz
w ilość

Nie zakochuj się w krótkiej liście z dwoma, trzema nazwami.
Stwórz o wiele więcej. W typowym poszukiwaniu upragnionego znaku
towarowego odpada 8 z 10 pomysłów na nową nazwę. (Czasami nawet
więcej i niestety często są to prawdziwe perły).

Najpierw twórz,
później oceniaj.
Najpierw twórz,
później oceniaj.

Zacznij pracę od wymyślenia jak największej ilości nazw.
Spisz każdą propozycję. Nie ma jeszcze złych pomysłów. Zostaw ocenę
na później. Podczas pracy w grupie stosuj karę za każdy komentarz w
stylu "Co za beznadziejny pomysł".

Za karę obierz wymyśenie 3 koncepcji które nazw które bazują na złym
pomyśle czynią go lepszym. Usprawniając beznadziejną opcję. Nawet
jeśli skończy się to trzema beznadziejnymi opcjami.

Używaj właściwego
zakresu słownictwa.
Używaj właściwego
zakresu słownictwa.

80% Polaków nie mówi w języku angielskim.
Poziom wykształcenia i status materialny klienta nakreślają pożądany
zakres słownictwa.

Język potoczny odpowiada usługom bankowym. Język techniczny i
naukowy pasują wyłącznie w przypadku produktów specjalistycznych i
farmaceutycznych. Prosty język na poziomie szkół podstawowych sprawdzi
się najlepiej w przypadku większości towarów konsumpcyjnych.

Używaj najlepszych
narzędzi.
Używaj najlepszych
narzędzi.

Jeśli poważnie traktujesz swoje działania w zakresie
nazewnictwa, jest tylko jeden słownik, który naprawdę może ci
pomóc.
To słownik języka Polskiego wydawany przez PWN.

Jeżeli mówimy o słownikach, nie sposób nie wspomnieć o dobrym
tezaurusie. Zapomnij o cienkich egzemplarzach, które znajdziesz w
większości biur. Nie zapomnij także rozwinąć mapy. Nazwy geograficzne
mogą stanowić dobre kandydatury na twoją nazwę.

Zacznij od końca:
propozycja sprzedaży.
Zacznij od końca:
propozycja sprzedaży.

Kolejny pomysł na nazwę firmy, to stworzenie sloganu
reklamowego na początku.
Chodzi o charakterystyczną cechę,
motyw przewodni twojego produktu. Następnie zacznij opracowywać nazwę,
która odzwierciedli twoją marketingową strategię. Twój nowy płyn do
kąpieli ma w sobie mnóstwo olejków i zmiękczaczy, które sprawiają,
że skóra jest aksamitnie miękka w dotyku. Zacznij od "Pieszczoty".

Płyń
pod prąd.
Płyń
pod prąd.

Jak nazwać firmę? Wyróżnij się, albo zgiń.
Jednak aby zrobić to naprawdę dobrze najpierw zbadaj konkurencję.
Jeśli wszyscy posługują się motywami związanymi z zaawansowaną
techniką, Ty bądź wysublimowanym tradycjonalistą. Jeśli wszystkie
kategorie opisane są w rodzajach męskich, opisz swoje w żeńskich. Pewien
ogromny szpital w stanie Arkansas przyjął odmienną strategię niż inne
placówki medyczne z poważnymi, jednoznacznymi nazwami - Centrum
Zdrowia Matki albo Klinika Położnicza. Szpital nazwał się "Bocian i
spółka", a społeczeństwo było tym zachwycone.

Pomyśl nad realnym
zastosowaniem produktu.
Pomyśl nad realnym
zastosowaniem produktu.

Para sportowych butów za 300 złotych powinna sprawić, że
człowiek będzie szybszy i bardziej zwinny.
Kto jest zwinny?
REEBOK to nazwa zwinnej gazeli afrykańskiej. PUMA to hiszpańskie
słowo oznaczające dużego, dzikiego kota.

Przetwórz to
słowo raz jeszcze.
Przetwórz to
słowo raz jeszcze.

Dobrych propozycji nazwy firm nie znajdziesz w słowniku.
Spróbuj stworzyć całkowicie nowe słowo, poprzez łączenie części słów,
które już posiadasz. Czasami będziesz mógł złączyć ze sobą całe wyrazy.

Nazywamy to lingwistyką konstrukcyjną. Słowo "car" (ang. samochód) i
"van" dały razem znany na całym świecie KARAWAN. Przetworzone
nazwy są wszędzie wokół nas: CITIBANK. ŁAMIGŁÓWKA.

Wypróbuj nowy
losowy pomysł.
Wypróbuj nowy
losowy pomysł.

Doradca kreatywny Roger von Oech proponuje otwarcie
umysłu na rzeczy, które z pozoru nie mają żadnego związku z
tym, nad czym pracujesz.
Otwórz słownik na stronie 133 i wybierz
co trzecie słowo. Dostosuj je tak, aby odpowiadało twojej potrzebie.
Może stworzyć jakąś metaforę? Pomyśl o swoim ulubionym zespole
sportowym. W jaki sposób można nawiązać tym do określonego
produktu? Losowe pomysły naprawdę mogą zainspirować.

Zapewnij sobie
większy komfort.€
Zapewnij sobie
większy komfort.

Wyłącz telefon. Wyjdź z biura. Z praktycznego punktu
widzenia osiągniesz najlepsze efekty, kiedy będziesz pracował w
cichym, przyjemnym otoczeniu.
Z emocjonalnego punktu widzenia
pracuj w miejscu, które będzie cię motywowało do wypróbowywania
nowych rzeczy. Magia odbywa się poza strefą komfortu.

Stwórz wizualizację
produktu.
Stwórz wizualizację
produktu.

Co mogłoby wizualnie reprezentować twoją firmę lub
produkt? Zwierzę? Kolor? Ocean? Szczyt górski?
Wizualizacja może
naprowadzić cię na właściwą nazwę. Przedsiębiorstwo Kollmorgen Corp.
przedstawiło nowy silnik elektryczny do użytku przemysłowego. Jego
płaskość była jego atutem i kluczową koncepcją wizualną. Nazwa
popularnego produktu: THE PANCAKE. "Naleśnik" - Był zapamiętywany
błyskawicznie, po jednym powtórzeniu.

Pomyśl, gdzie używany
będzie Twój produkt.
Pomyśl, gdzie używany
będzie Twój produkt.

Wyobraź sobie swój produkt w rękach potencjalnego
konsumenta, który faktycznie go używa.
To fantastyczny sposób na
dobre propozycje nazwy firmy. Pewien specjalista od marketingu
zauważył, że ludzie lubią nagrywać coś w drodze do i z pracy.
Tak powstała nazwa dla przenośnego dyktafonu.

Zapożycz zwrot ze slangu,
lub języka potocznego.

Sears stworzył akumulator, który był trwały i niezawodny. Firma zaczerpnęła z języka zwrot DIE-HARD, aby opisać złożoną koncepcję jak najprostszymi słowami. Lingwiści nazywają to "adaptacją metafory", która świetnie pobudza wyobraźnię i doskonale zapada w pamięć. Dokładnie tak powstała wspomniana przez nas nazwa Samochodu z jedzeniem - Carmnik.

Idź do
świątyni.

W 1878 r. Procter & Gamble wymyślili nowe mydło. Było białe, bardzo czyste i unosiło się na wodzie. Harley Procter miał problemy ze znalezieniem właściwej nazwy. Inspiracja przyszła w pewien niedzielny poranek, kiedy słuchał pastora odczytującego Psalm 45:8 , w którym wspomniana była kość słoniowa (ang. Ivory). Stąd też młody Procter zapożyczył nazwę dla swojego produktu - IVORY. Choć kość słoniowa nie jest całkowicie biała i na pewno nie unosi się na wodzie, to dziś drugie zaraz po Dove, najpopularniejsze mydło na świecie.

Zagraniczne nie
zawsze znaczy gorsze.

Szukaj tłumaczeń podstawowych, źródłowych słów. Mitsubishi (którego symbolem są trzy diamenty) wyznaczył DIAMANTE jako nazwę dla swojego nowego, luksusowego modelu samochodu. VOLVO oznacza "toczę się" po łacinie. Ciasteczka OREO to "wzgórze" po grecku (Oryginalna wersja ciastka miała wypukły, a nie płaski kształt.) Właściciel pewnej małej winiarni opisał przyjacielowi swoje ciężkie wysiłki jako "pracę miłości". Stało się to nazwą winiarni. TRAVAIL DU COEUR to idiomatyczne wyrażenie w języku francuskim.

Zakup
istniejącą nazwę
Zakup
istniejącą nazwę.

Znany bank zapłacił 100 tys. złotych aby kupić od innego banku nazwę usługi obejmującej zarządzanie funduszami, która nie była już wykorzystywana. Coors wykupił nazwę ekskluzywnego piwa IRISH RED od upadłej piwiarni. Jeśli chcesz jakiejś nazwy, która jest własnością innej firmy, ale nie jest intensywnie wykorzystywana, postaraj się ją zdobyć. Złóż propozycję właścicelowi domeny, która jest zajęta, ale nie używana. Nie masz nic do stracenia.

Wystrzegaj
się inicjałów.
Wystrzegaj
się inicjałów.

Badania wykazały, że nazwy składające się z samych inicjałów, są niemal o 40% mniej zapamiętywane niż nazwy, które składają się z faktycznych lub wymyślonych słów. Wszystkie firmy, które dziś rozpoznajesz, jak PZU. Używały kiedyś pełnej nazwy, a dopiero, gdy wszyscy znali już firmę, zaczęto używać skrótu.

Niech nazwa zawiera
w sobie korzyść.
Niech nazwa zawiera
w sobie korzyść.

Perfum o nazwie PASSION. Dezodorant NO SWEAT ("Bez potu"). Samochód terenowy EXPLORER. Trwały, niemal niezniszczalny polietylen DURATION ("Czas trwania").

Zacznij od
niestandardowej litery.
Zacznij od
niestandardowej litery.

W języku angielskim słowa zwykle zaczynają się następującym literami: S, C, P, A, T. Pięć najmniej popularnych to X, Z, Y, Q, K. Jedno na osiem słów zaczyna się literą S. Jedno na 3,000 zaczyna się od X. George Eastman wybrał nazwę KODAK z różnych powodów. Była krótka, niezwykła, pełna życia. "Litera K," powiedział, "była moją faworytką (...) Wydawała się mocną, zdecydowaną literą."

Nazwa
zapisana inaczej.
Nazwa
zapisana inaczej.

Owocowy napój dla dzieci FROOT. Celowo i błędnie zapisane słowo fruit (ang. owoc) stało się nową nazwą produktu. Przy okazji root, oznacza korzeń. JELL-O (ang. jelly - galaretka). Portal obsługujący nietypowe formaty wideo, uwielbiany przez kreatywną społeczność Vimeo.

Słuchaj swoich klientów.
Tylko klinetów.
Słuchaj swoich klientów.
Tylko klinetów.

Kiedyś było to przypadkowe spotkanie z klientem. Dziś oznacza to wykorzystanie grup fokusowych i internetowych paneli dyskusyjnych. W Owocnych pod tym względem jesteśmy konserwatystami i traktujemy to bardzo poważnie. Nie pytaj sąsiada, który nigdy nie będzie potencjalnym klientem i nie ma pojęcia o Twoich usługach co sądzi o Twojej nazwie. Jeśli masz to robić, lepiej rzucaj monetą, będzie szybciej. Klient to wyjątkowa osoba pośród tłumu. Opinie nie zorientowanych w branży osób bywają najbardziej toksyczne.

Powiedz
to głośno.
Powiedz
to głośno.

Nazwy muszą być miłe zarówno dla oka jak i dla ucha. Pomyśl ile razy w ciągu dnia nazwa twojego produktu będzie wypowiadana przez telefon. Nawet najdrobniejsza zmiana w szyku liter może sprawić, że będzie lepiej brzmieć. Ale najważniejsze, jeśli wypowiesz nazwę raz i usłyszysz po drugiej stronie: “Słucham? Że jak?” To znaczy, że z Twoją nazwą jest coś nie tak.

Pożycz
pomysł.
Pożycz
pomysł.

Edison powiedział, że pomysły powinny być oryginalne tylko w przypadku ich przystosowania do problemu nad którym pracujesz. Konstruktorzy wojskowi zainspirowali się twórczością Picassa w celu opracowania lepszych metod kamuflażu dla czołgów. A więc śmiało. Pożycz jakiś pomysł z innej branży. (Ale nie pożycz nazwy firmy)

Wypróbuj sprawdzonego, owocnego sposobu...
Wypróbuj sprawdzonego, owocnego sposobu...
Copywriter Mariusz Słowik tworzy nazwy firm

Hej! Nazywam się Mariusz Słowik.
Jestem autorem tej treści i twórcą nazw.

Jeśli masz kłopot z wymyśleniem czegoś sensownego. Daj mi znać.
Znalezienie dobrej nazwy, najlepiej zacząć od znaleziena dobych ludzi.

Napisz, studio@owocni.pl lub zadzwoń. 660 970 980. Z przyjemnością
pomożemy Ci opracować idealną, legalną nazwę dla Twojego pomysłu.

Stwórzmy razem
fajną nazwę

X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Szybka wycena