W opracowaniu nazwy dla branży finansowej, potrzeba dziś chirurgicznej wręcz precyzji. Tu zaufanie liczy się bardziej nawet niż w branży medycznej. W finansowym świecie dojrzałość zaczyna się właśnie od nazwy. Jeśli właśnie zastanawiasz się, jak nazwać bank, fundusz czy doradztwo finansowe, nie mogłeś trafić lepiej. W tym artykule przedstawiamy strategie namingu dla instytucji finansowych, które warto zastosować w praktyce.
W owocnych każdego dnia pomagamy ludziom w znajdowaniu właściwych nazw dla ich biznesu. W branży finansowej jesteśmy autorami takich nazw jak: Xandia - Doradztwo finansowe, Nobilis Broker, Effit oraz Star Finance. Z przyjemnością pomożemy także i Tobie. Zapytaj nas o niezobowiązującą ofertę, pod numerem 660 970 980. Jesteśmy tu by Ci pomóc.
3 strategie budowania solidnej tożsamości marki finansowej.
W znalezieniu właściwej nazwy dla firmy, wiele zależy od sektora działalności i otoczenia konkurencyjnego. Dla firm oferujących usługi finansowe, gdzie wiarygodność jest bardzo ważna, granica pomiędzy nazwami, które za bardzo się wyróżniają i takimi, które zlewają się z tłem (i brzmią jak ogłoszenie w Panoramie Firm) jest bardzo cienka.
"Mocna nazwa finansowa stanowi wartości firmy. Z czasem stając się jej najcenniejszym aktywem."
Przykłady demonstrujące te dwie granice brandingu: Firma Finansowa Wsad byłaby przesadą, z kolei Spółka Zarządzanie Kapitałem wywołuje ziewanie. (Warto tu zapoznać się z naszymi najważniejszymi publikacjami dotyczącymi tworzenia nazw dla firm.) Poniższe strategie namingowe dostarczą wam narzędzi do stworzenia nazwy, która zapada w pamięć, a także jest wiarygodna.
Strategia nr 1: Ponadczasowe i nieprzemijające marki
Złotym środkiem dla firm oferujących usługi finansowe jest strategia, którą nazywamy nazwami „ponadczasowymi” lub „nieprzemijającymi”. W przypadku nazwy banku będzie to słynny Alior Bank. W przypadku nazwy funduszu inwestycyjnego będzie to Noble Funds. Tego rodzaju podejście polega na stworzeniu unikatowej nazwy poprzez łączenie słów o nieodłącznym pozytywnym znaczeniu. Dzięki tego rodzaju brandingowi firma oferująca usługi finansowe może osiągnąć podwójny cel zajmowania unikatowego miejsca w branży i przy jednoczesnym zachowaniu profesjonalnego i wiarygodnego wizerunku.
Strategia nr 2: Wymyślenie nowego słowa
Drugą możliwością namingową są nazwy wymyślone. Czasem mówi się o nich jako o „pustych” nazwach, ponieważ nie posiadają własnego nieodłącznego znaczenia. To zarówno okazja, jak i wyzwanie. Okazję stanowi możliwość stworzenia własnej historii marki od zera. Wyzwaniem takiej nazwy jest fakt, że znaczenia nabierze dopiero z czasem albo poprzez kosztowny marketing. Przykłady firm finansowych, które wykorzystują wymyślone nazwy to:
Strategia nr 3: Opisowe hybrydy
Trzecią możliwością jest stworzenie nazwy będącej opisową hybrydą. Te nazwy są bardzo popularne w wielu branżach B2C. Właśnie w tej kategorii wyłoniliśmy lidera, dla nazwy butiku finansowego, który miał kojażyć się z zagranicznym kapitałem, a jednocześnie być zbudowany ze słów z których wypowiadaniem nie będzie miała problemu osoba nie znająca angielskiego. Tak powstała nazwa StarFinance. Dzięki uwzględnieniu opisowego słowa z branży (w tym wypadku jest to „finanse”) połączonego z ponadczasowym słowem (Star – gwiazda silny, solidny, godny zaufania, lepszy) pojawia się dobra nazwa dla marki. W branży finansowej obecnych jest jednak znacznie więcej takich przykładów. Inne firmy finansowe, które wykorzystują tę metodę to:
Zagrożenia związane z nazwami firm finansowych
Wykorzystujcie najlepsze strategie w brandingu firmy, ale upewnijcie się też, że unikniecie poniższych częstych błędów namingowych.
Błąd nr 1: Wykorzystywanie nazwiska jako nazwy firmy.
Nazwiska są z zasady nieznajome, czasem trudne do przeliterowania i wymagają długiego czasu, by stać się rozpoznawalne. Często sprawiają też problemy przy sprzedaży przedsiębiorstwa. Taka nazwa może też sprawić, że firma będzie wydawać się mała i kojarzyć z butikiem. Więc o ile nie macie nazwy z dwudziestoletnią tradycją, która brzmi jak milion dolarów. Goldman Sachs, najlepiej wykorzystać taką, która wesprze przesłanie marki.
Błąd nr 2: Wykorzystywanie akronimów w nazwie firmy.
Firmy finansowe często skracają długie opisowe nazwy do akronimów, by potem zorientować się, że muszą konkurować z każdą inną marką o nazwie zawierającej akronim. O ile nie jesteście właścicielami IBM-u, unikajcie pułapki skracania nazwy do zaszyfrowanej postaci. W przeciwnym wypadku wasi klienci będą musieli przypominać sobie nazwę w stylu TIAA-CREF.
Połączenie wszystkiego
Dzięki przyjrzeniu się tym trzem metodom i zdecydowaniem, która (lub które) z nich odpowiada waszym potrzebom, macie szansę ulepszyć swoją nazwę, markę i pozycję firmy. Powinniście uzyskać nazwę, która jest na tyle unikatowa, żeby się wyróżniać, ale zarazem będzie wystarczająco wiarygodna, by wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów. Dzięki większej liczbie strategii namingowych będziecie mieć także więcej możliwości wyboru, co pomoże wam w przejściu przez trudny proces zastrzegania nazwy i uzyskiwania pasującej domeny.
Postarajcie się stworzyć ostateczną listę trzech do pięciu nazw, które posiadają taką samą lub podobną do nazwy domenę, a następnie prześlijcie ją do radcy prawnego. Z nazw, które pozostaną, wybierzcie tę, która najlepiej odzwierciedla najważniejsze wartości i cechy waszej firmy. Na koniec będziecie posiadać unikatową, ponadczasową nazwę, którą będziecie w stanie zarejestrować, a która przetrwa próbę czasu. Jeżeli potrzebujecie wsparcia, z przyjemnością pomożemy wam przejść przez ten proces. Jesteśmy tu by wam pomóc: tel. 660 970 980. Zapraszamy.