W przypadku wymyślania nazw, warto śpieszyć się powoli. Nazwa to coś na co będziemy pracować przez najbliższe lata. To nasza reputacja, która stanie się najcenniejszą wartością naszej firmy. Będzie przyciągała klientów, bez względu na to czy przeniesiemy nasz lokal w inne miejsce. Pozwoli nam być czymś więcej niż firmą z za rogu. Jak więc rozpocząć proces wymyślania dobrej nazwy? Przede wszystkim sprawdź nasze najlepsze treści tutaj i tutaj, a przede wszystkim tekst o namingu i pomysłach na udaną nazwę. Zawsze możesz także poprosić nas o pomoc. Z przyjemnością przedstawimy Ci niezobowiązującą ofertę. Zadzwoń 660 970 980.
"Pomysł na nazwę firmy ogrodniczej, czy kwiaciarni związany z rośliną to pierwsze co każdemu świeżo upieczonemu właścicielowi przyjdzie do głowy."
To dobry pomysł, jeśli jesteśmy przekonani, że nasza kwiaciarnia będzie zawsze działać lokalnie. Jeśli jednak masz większe aspiracje taka nazwa może być złym pomysłem, także dlatego, że jej zastrzeżenie będzie niemożliwe. (Nie można w Polsce zastrzegać słów opisowych) A co za tym idzie, zaraz obok nas może wyrosnąć kolejna stokrotka.
Oto logo dla kwiaciarni zaprojektowane ostatnio przez Owocnych.
Z przyjemnością, możemy przygotować dla ciebie logo firmowe - sprawdź naszą ofertę.
5 Pierwszych kroków tworzenia udanej nazwy dla kwiaciarni, lub firmy zajmującej się ogrodnictwem.
Myśl globalnie, działaj lokalnie.
Nawet jeśli startujesz z małym punktem na małym osiedlu, nie oznacza to, że za kilka lat nie będziesz działał w prężnej sieci. Nie kop dołków pod samym sobą i nie dodawaj do nazwy nazw okolicy. Chyba że naprawdę skupiasz się na bardzo regionalnym produkcie. Nazwa “Zakopianka”, czy “Dąbrówka” z powodzeniem mogą być nadane restauracji a nawet firmie budowlanej. Nie ma w nich niczego co pozwoli Ci się wyróżnić od konkurencji.
Unikaj skomplikowanych wyrazów i pseudo-łaciny.
Największą pomyłką w stworzeniu dobrej nazwy jest jej przewartościowanie. Być może istnieje łacińskie słowo, które po przetłumaczeniu znaczy szczęście, natura i piękno. Ale najprawdopodobniej jest trudne do zapisania i wręcz niemożliwe do przeczytania. A to że ma ono takie znaczenie będzie wiadome tylko dla Ciebie. I akademickiego profesora, który jest Twoim klientem raz w roku. Pamiętaj proste jest mądre. Jeśli masz wątpliwości najlepiej poproś kogoś o przeliterowanie. Jeśli będzie miał z tym kłopot i nie będzie potrafił jej powtórzyć po jednokrotnym usłyszeniu, to zyskasz pewność, że ta propozycja nie jest dobrym kandydatem.
Znajdź przykłady godne naśladowania.
Z pewnością myślisz już o swoim biznesie jakiś czas. Z pewnością, na myśl o nazwie przyszło Ci do głowy “szkoda, że ta nazwa jest już zajęta”. Co to były za nazwy? Sporządź listę nazw, które świetnie pasują do Twojego biznesu. Dobre przykłady zawsze świetnie inspirują i jak nic innego pomagają rozpoznawać dobry pomysł gdy już na niego wpadniesz. Następnie rozwijaj tą listę potencjalnych kandydatów zgodnie z metodologią podaną w tym artykule.
Uważaj, aby nie wylądować w sądzie.
Świat biznesowych nazw nie jest sprawiedliwy. Znamy przypadki, gdzie właściciele pracowali wiele lat nad stworzeniem rodzinnej marki, po czym okazywało się, że nazwa została zarejestrowana przez duży koncern kilka lat wcześniej. Pomimo tego, że sam nie używał tej marki, odebrał właścicielom prawo do jej używania. Niestety o tym, że nazwa może być zarezerwowana większość właścicieli dowiaduje się kilka lat za późno. Nie idź tą drogą i sprawdź legalność nazwy, jeszcze zanim wydrukujesz pierwszą wizytówkę.
Rozważ wsparcie profesjonalistów.
Czasami warto zlecić sprawę profesjonalistom i zająć się tym na czym znamy się najlepiej. Oczywiście z przyjemnością pomożemy Ci opracować właściwą nazwę dla Twojej kwiaciarni, lub firmy ogrodniczej. Zamów naszą bezpłatną ofertę pod numerem 660 970 980. Jesteśmy tu by Ci pomóc. Zapraszamy.