eMarketing

Agencja Marketingowa

Copywriting

Pisanie treści

Branding

Projektowanie logo

Naming

Tworzenie nazw
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Dobry biznes
zaczyna się od
dobrej nazwy.

Projektujemy nazwy, które mówią wyraźnie.
Robią dobre wrażenie i zapadają w pamięci.

Dajemy 100% gwarancji satysfakcji.
- Bez limitu propozycji.

Owocni odpowiedzialni za tworzenie nazw dla firm

Dobry biznes zaczyna
się od dobrej nazwy.

Projektujemy nazwy, które mówią wyraźnie.
Robią dobre wrażenie i zapadają w pamięci.

Dajemy 100% gwarancji satysfakcji.
- Bez limitu propozycji.

Owocna nazwa pomoże Ci
rozwinąć firmę szybciej.

Świetne marki od zawsze przyciągają najlepszych
pracowników, uwodzą klientów i napędzają zyski.

Pomożemy Ci stworzyć świetną markę. Zaprojektujemy nazwę,
która wyśle czytelny komunikat i wywołoła skojarzenia,
które będą miały duży wpływ na decyzje klientów.

Anatomia - projektowanie nazw
owocnych nazw

Przepis na dobrą nazwę

Już za chwilę nazwa stanie się centrum marketingu Twojej firmy.
Będzie wpływać na to, jak cię widzą klienci, pracownicy i partnerzy.

Statystyki, czyli jak ważne jest zastrzeżenie nazwy firmy

Nazwy jako aktywa niematerialne stanowią średnio
3/4 całej wartości firmy. Warto wybrać je mądrze.

Dlaczego jedne nazwy chwytają, a inne zostają niezauważone?
Jak wywołać właściwe emocje, zdobyć zaufanie i sympatię?
To tylko niektóre części układanki, którą pomożemy Ci rozwiązać.

Nasz poradnik dotyczący mądrego
projektowania nazw dla właścicieli
małych firm stał się tak popularny,
że cytuje go cała fachowa prasa:

Jak nazwać firmę? Prasa o naszych efektach

Jeśli chcesz możesz pobrać darmowy egzemplarz.
Kliknij tutaj (PDF)

Książka przydatna przy tworzeniu nazwy

Jeśli chcesz możesz pobrać darmowy egzemplarz.
Kliknij tutaj (PDF)

Copywriter wie jak ważne jest odpowiednie tworzenie nazw marek
Copywriter wie jak ważne jest odpowiednie tworzenie nazw marek
Świetna marka nie powstaje z szablonu, czy z automatycznego generatora przypadkowych liter.
W Owocnych wierzymy, że warto się trochę wysilić. To właśnie indywidualne, sumienne podejście odróżnia nasze prace od całej tej “generycznej konkurencji”. Świetne nazwy słychać z daleka!

Na wszystkie pytania
odpowiedź brzmi:

Tak, agencja namingowa potrafi pomóc

Czy naprawdę dajecie 100% gwarancji satysfakcji?

Tak — w Owocnych zawsze dajemy 100% gwarancji satysfakcji na projekt nazwy. Z całkowitą pewności i z uśmiechem na twarzy. Współpraca z nami ma być dla klienta przyjemnością nie tylko na samym początku, ale również, gdy dopracowanie właściwego rezultatu wymaga więcej czasu.

Wiemy dobrze, że doskonała nazwa jest tego warta. Sami jesteśmy często chwaleni za nazwę naszej agencji, ale i za wiele koncepcji, które znajdziesz w naszym portfolio. Każda z nich to wiele godzin pracy utalentowanych osób. To nie tylko „pomysły”, to prawdziwe projekty! Komercyjne konstrukcje zwiększające naszym klientom biznes za pomocą słów, symboli i skojarzeń.

Jak działa nasza gwarancja satysfakcji? Oznacza to brak limitu ilości projektów w czasie i w budżecie, na jaki się umówimy. Klient płaci drugą ratę tylko wtedy, gdy jest z nas zadowolony. Wszystkie warunki są dokładnie opisane we wcześniejszej wycenie, tak, aby zawsze było wiadomo, jak będą wyglądać kolejne etapy prac.

Wielu klientom podoba się tak wiele prezentowanych nazw, że często decydują się na wykupienie dwóch, by mieć jedną dobrą markę na zapas, na potrzeby przyszłych pomysłów bądź innej swojej działalności.
Dziękujemy!

Czy przedstawicie zupełnie nowe propozycje, jeśli aktualne mi się nie spodobają?

Tak — jeśli nie zdecydujesz się na jedną z nazw przedstawianych przez projektanta, przedstawimy następny wybór koncepcji. Będą to całkowicie nowe nazwy, chyba, że poprosisz, by w nowych propozycjach nawiązać do jednej z wcześniejszych. Czasem jest tak, że mamy już np. dwóch lub trzech liderów, ale klient nie może podjąć decyzji lub jest ciekaw jeszcze innych opcji. Wtedy bez problemu

Możliwość nazwania nowej marki są niezliczone. Jako że w praktyce większość klientów wraca do nazw z pierwszej selekcji, radzimy, jeśli projekt jest pilny, by jak najbardziej skupić się na szybkiej i dobrej decyzji. Poszukiwania nazwy są fascynujące, i zawsze można stworzyć coś jeszcze innego — ale trzeba też pamiętać, że nowa marka ma jak najszybciej zacząć zarabiać.

Przedstawiamy nazwy w 100% gotowe. Klient w Owocnych nie dostaje rozwiązań tymczasowych, na próbę ani szkiców. Szkice i próby to etap projektowania. Klient zaś dostaje od owocnego copywritera gotowe rozwiązania wraz z dokładnym opisem, opracowane w każdym detalu pod jego potrzeby.

Czy udaje wam się kończyć projekty w ciągu kilku dni?

Tak — bardzo wiele (mniej więcej połowa) nazw jest wybieranych w dniu przedstawienia projektów. Można też zamówić realizację ekspresową, skracając termin przedstawienia nazw o parę dni roboczych.

Regularnie kończymy nazwy w 2-3 dni od uruchomienia projektu. Zdarzają nam się prace wykonywane na następny dzień, bardzo ekspresowe, ale to klient składając odpowiednie zamówienie decyduje, jak szybko mamy pracować, i oczywiście to on wybiera nazwę.

Każdy klient, któremu tworzymy nazwę, może liczyć na rabat przy realizacji tekstów reklamowych na stronę, do ofert, komunikacji z klientami albo na portale społecznościowe. Gdy nad nazwą, hasłami i całym copywritingiem marki pracuje jedna osoba, kreuje to dużą wartość dodaną dla firmy. Warto działać spójnie już od samego początku.

Czy projektujecie także nazwy międzynarodowe?

Tak — projektujemy nazwy na rynki inne niż polski albo nazwy międzynarodowe. Możesz zamówić u nas nazwę dla biznesu z dowolnej części świata — wymaga to tylko opisania opisania krajów, języków czy domen www, które ma mieć Twoja międzynarodowa marka.

Nasze nazwy międzynarodowe bywają przeznaczone np. do Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Niemiec czy na Ukrainę. Dużo jest projektów, które nie są przypisane do konkretnego kraju, w pełni globalnych. To częste szczególnie przy markach handlowych oraz IT.

Najczęściej pracujemy nad nazwami na rynek polski. Mogą wykorzystywać różne języki (angielski, łacinę, polski, włoski...), ale sprawdzamy polski adres internetowy .pl i obecność nazwy w polskim urzędzie KRS. Jeśli potrzebujesz nazwy, która ma funkcjonować również za granicą, mieć adres www inny niż polski (.pl), być rejestrowana jako unijny znak towarowy, używana na zagranicznych portalach typu Amazon czy eBay lub mieć podobne, wykraczające poza Polskę zastosowania, koniecznie opisz te wymagania przed rozpoczęciem projektu.

Tylko wiedząc dokładnie, jakiej nazwy potrzebujesz, możemy przygotować takie projekty, jakich się spodziewasz.

Czy możemy zacząć współpracę niezwłocznie?

Tak — im szybciej zaczniemy, tym szybciej zobaczysz propozycje nazwy. Projektant przeważnie starannie planuje sobie następny dzień pracy, więc czasem złożenie zamówienia trochę wcześniej może sprawić, że otrzymasz projekt np. w piątek zamiast w poniedziałek.

Tego, co chcesz i tak zrobić, i to zrobić dobrze, nie warto odkładać. Jesteśmy gotowi do działania. Zapraszamy!

Czy mogę zaprojektować z wami także logo dla nazwy?

Tak — i bardzo do tego zachęcamy. W Owocnych możesz zamówić dodatkową usługę polegającą na profesjonalnym projektowaniu logo dla firmy, od razu razem z nazwą, albo dodać logo po finalizacji nazwy. Oferujemy pełen zakres obsługi, w tym również copywriting - czyli skuteczne teksty reklamowe, stronę www czy strategię marketingową.

Gdy nad nazwą i logo pracuje jeden kreatywny zespół, możesz na tym tylko skorzystać. Oszczędzasz czas potrzebny na opisywanie kolejnemu projektantowi marki, przyśpieszasz tworzenie nowego wizerunku i masz lepszą kontrolę nad całością prac.

Wystarczy Ci jeden numer telefonu, by postawić cały marketing firmy — 660 970 980

Cały proces zamkamy w rozsądnej cenie dla małych firm.
Każdy projekt jest inny. Każdy wyceniamy indywidualnie,
elastycznie i przyjaźnie. Tylko jakość nie podlega negocjacji.

Wierzymy, że dobry naming pomaga

90% pracy wykonamy
za 50% ceny.

Drugą połowę rozliczymy,
gdy będziesz w pełni zadowolony
ze wszystkich efektów naszej pracy.

Domowa manufaktura miała mieć na metkach słodką nazwę,
która od razu będzie kojarzyć się z ich branżą. Miało być prosto
i kreatywnie. Warunkiem sukcesu była wolna domena internetowa.

Obie mamy to Agnieszki. Nazwa AGA-TKA wydawała się faworytem.

Tworzenie nazw marek na przykładzie Iglarek

Poproszono nas o dodatkowe propozycje. Takie, które nawiązują do
zabawek i takie, które można by wprowadzić na rynek zagraniczny.

W kolejnej odsłonie pojawił się miś Nitkacy, zabawne Uszytki oraz
wersja zagraniczna: Needlife (Od angielskiego słowa Neddle - szyć).

Tworzenie nazw firm na przykładzie Iglarek

Kolejne propozycje utwierdziły mamy w przekonaniu, że pomysł
z Iglarkami podoba się im najbardziej – i tak bywa najczęściej.

Projektowanie logo dla Iglarek
Klientka zadowolona z procesu jakim jest tworzenie nazw
Klientka zadowolona z procesu jakim jest tworzenie nazw

OPINIA KLIENTA

„Nie ma dnia, by ktoś nie pochwalił nas
za nazwę, logo czy stronę. Miałyśmy
szczęście trafiając na was.”
KOMORNIKI
Nazwa nowej polskiej marki
odzieży sportowej dla wymagających
o międzynarodowej aspiracji.
Hasła reklamowe są dobre dla Nevel
„Chciałem, żeby nazwa była krótka,
dynamiczna, zachęcała do mierzenia wyżej
i sięgania po więcej. Udało się, dzięki!”

Michał N. - Właściciel

Odzież sportowa dla wymagających musi mieć nazwę, która sprosta
równie wymagającym warunkom na rynku. To wymagająca branża.

Zaproponowaliśmy grę słowami „next level” (ang. następny poziom).
Zwięźle, mocno i z wieloma opcjami rozwoju. Brawo nasi!

GDYNIA
Mobilna restauracja w miejskim
stylu, czyli nazwa dla food-trucka.
Dobranie dobrego hasła reklamowego dla foodtrucka Carmnik

Chcieliśmy, by nazwa brzmiała przystępnie i działała „na ulicy”.

Carmnik, czyli car (ang. samochód) + karmnik tworzy konkretny przekaz
w zabawnym, działającym na wyobraźnię wydaniu. Karma wraca!

Klient przekonał się, że można stworzyć dobrą nazwę
Klient przekonał się, że można stworzyć dobrą nazwę

OPINIA KLIENTA

„Na stworzenie mobilnej jadłodajni postawiłem wszystkie oszczędności. Owocni nie mieli wyjścia,
to musiało się nam udać.
Pozdrawiam! :)))”
MIŃSK
MAZOWIECKI
Nazwa napoju energetyzującego
opartego o naturalne składniki.
Biomba jako dobry przykład nazw produktów
„Nigdy wcześniej nie zamawialiśmy nazwy,
ale gdy już zobaczyliśmy ten projekt, po prostu
nie wyobrażamy sobie innego. Co za pomysł!

Grzegorz M. Dyrektor produkcji

Krótka, prosta i łatwa do zapamiętania. W optymalny sposób przekazuje
wyróżniki marki. Element „bio” odnoszący się do owoców i warzyw oraz
nawiązanie do mocnego i natychmiastowego pobudzenia. Bomba!

WARSZAWA
Wpadająca w ucho nazwa
patriotycznej fundacji i sklepu
z audiobookami.
Kampanie reklamowe nie będą problemem dla Wolnych Dźwięków
„Widać różnicę w pracy kogoś, kto ma praktykę
od lat. Dobrze mi się współpracuje z waszą
firmą. Niedługo zgłoszę się z innym projektem.

Jacek G. Prezes Zarządu

Zaproponowaliśmy nazwę, która zawiera dźwięk jako narzędzie pracy
i wolność jako ideę, która tej pracy przyświeca. To nazwa pełna prostoty
i znaczenia zarazem. Rzadko tworzy się nazwę tak wdzięcznej działalności.

LEGIONOWO
Nazwa kawiarni, która sprzedaje
własną kawę i organizuje
wyjątkowe spotkania.
Jak dobrać nazwę dla firmy, kawiarni
„Klienci pamiętają naszą nazwę nawet,
gdy gubią nasz numer telefonu.”

Michał H. - Właściciel

Nazwa odwołuje się do szlachetnego aromatu. Cynamon to egzotyka
i smak. Biel to czystość, wyjątkowość. Każde ze słów jest znajome,
ale razem są oryginalne i niespotykane. Jak w dobrym przepisie.

Ładny obrazek pomocny przy tworzeniu nazw produktów
GDAŃSK
Jeśli uwielbiasz sushi, to na pewno
pokochasz ten produkt!
Sushi Bomba naming tworzenie
„Sushi Bomba okazała się mistrzem
zwracania uwagi. Rozwijamy sieć
sprzedaży oraz gamę produktów.”

Tomasz C. - Prezes Zarządu.

Poszukiwaliśmy nazwy trafiającej do młodych ludzi. Natchnieniem okazał
się niezwykły kształt opakowania. Powiedz sayonara tłustemu kebabowi.

WROCŁAW
Nazwa firmy cateringowej, która
dostarcza klientom posiłki
zgodne z ich dietą.
Dietykieta już nie potrzebuje kreatora nazw firm
„Zakładając firmę miałam na głowie tysiąc
spraw. Kwestię nazwy oraz logo zleciłam Owoc-
nym i jestem bardzo zadowolona z efektów.

Daria C. - Właściciel

Z połączenia istniejących słów: dieta i etykieta powstało zupełnie nowe,
sensownie brzmiące pojęcie Ale Dietykieta to coś więcej niż neologizm.
Pierwsza część mówi o ofercie, druga o stylu działania. „Etykieta diety”
to zasady, które pomogą nam odnaleźć właściwą wagę i samopoczucie.

KRAKÓW
Nazwa firmy specjalizującej
się w doradztwie finansowym.
Xandia, przykład nazw dla firm finansowych
„Ta nazwa wzbudza zaufanie.
Już na starcie brzmi jak wielka firma”

Rafal S. - Partner zarządający

Wiarygodność, stateczność i zaufanie. Odpowiednie brzmienie i dobry
wygląd. Brzmi niczym bóstwo. Pozytywnie wyróżnia się na tle
konkurencji i nastraja na kontakt z kompetentnym doradcą.

DĄBROWA SZLACHECKA
Nazwa marki trenera języka
angielskiego, która pomaga osiągnąć wielki przełom.
Przykładowa propozycja dla firmy językowej wykonana przez zespół Owocni
Przykładowa propozycja dla firmy językowej wykonana przez zespół Owocni
„To wielki językowy przełom!
Nie spodziewałam się, że
zmiana nazwy tak zmieni
moje myślenie o firmie.”

Katarzyna M. - Coach języka

Great Break to Wielki Przełom w mówieniu i myśleniu po angielsku.
Nazwa zawiera w sobie „big promise” – wielką emocjonalną obietnicę
korzyści stojącą za współpracą z marką Great Break: „jestem
w stanie przełamać się i zacząć mówić.” Komunikuje – yes, you can.

STARY SĄCZ
Marka producenta wołowiny
skierowana na rynek brytyjski.
Propozycja nazw produktów dla firmy Beefst
„Właśnie tego szukaliśmy. Nazwa jest prosta
i tłumaczy się sama. To urodzony zwycięzca.”

Karol M. - Właściciel

Aby zrozumieć tą nazwę, wystarczy rozumieć język angielski. Beef to
wołowina. Best to najlepszy. Końcówka „st” najwiązuje do bycia pier-
wszym (first). Beefst to najlepsza wołowina w całym Królestwie!

LONDYN
Nazwa międzynarodowego
portalu z płatnymi filmami dla
dorosłych z wolną domeną com.
Przykład logo oraz fajna nazwa dla firmy
Myślałem, że to niewykonalne zadanie, a tu proszę. Z pełną kulturą i kreatywnością. Brawo!

Marcin J. - Właściciel

Zwięzła, gorąca. Ma wszystko, by uwieść internautów. „Oh My Hot” to
przeróbka „oh my God”. Przymiotnik „hot” subtelnie nakierowuje na
branżę, a wykorzystanie znanego emocjonalnego zwrotu, sprawia,
że nazwa łatwiej zapada w pamięć. Marka jest jeszcze w budowie.

ŚWIDNICA
Nazwa hurtowni alkoholi, która wprowadza szampański nastrój.
Naming dla firmy sprzedającej szampany
To był trudny wybór! Dobrych pomysłów
było więcej niż oczekiwałem.

Dominik A. - Właściciel

Bardzo emocjonalna i bardzo pozytywna. Bazuje na dwuznaczności
pojęcia „szampański”. Odnosi się do produktu i do nastroju. Szampan to
symbol elegancji i jakości, czyli dokładnie tego, co ma wyróżniać markę.

WARSZAWA
Nazwa dla salonu piękności,
który dostarcza klientkom
radości - euforii!
Przykładowe tworzenie nazw dla salonu kosmetycznego
„Długo szukałam wyjątkowej nazwy. Moje
klientki będą dumne, że chodzą do Beauforii.”

Huong Vu - Właściciel

Nazwa salonu piękności też powinna być piękna. Zadbaliśmy więc
o melodię i ekskluzywny wygląd nazwy. Beauforia to pełne wdzięku
połączenie francuskiego piękna (beau, beauté ) z radością, euforią.
– 10 w skali piękności!

STUDZIENICE
Nazwa dostawcy technologii dla
przemysłu i na potrzeby produkcji.
Dobranie hasła reklamowego dla firmy Daxor
„Daxor brzmi naprawdę serio.
To prawdziwy nokaut!”

Wojciech M. - Właściciel

Zgodnie z oczekiwaniami stworzyliśmy tu nowe słowo za którym nie stoi żadne konkretne słownikowe znaczenie, ale ma oryginalne, techniczne brzmienie. Choć Daxor jest nazwą abstrakcyjną, to ma poprawną strukturę fonotaktyczną – brzmi odpowiednio naturalnie i dzięki temu jest łatwa do wymówienia i zapamiętania. To nazwa na lata i na serio.

KRAKÓW
Nazwa stowarzyszenia i otwartej pracowni prefabrykacji oraz szybkiego prototypowania.
Robisz to może się poszczycić chwytną i dobrą nazwą

Stowarzyszenie organizuje głównie otwarte warsztaty majsterkowiczów
rodem z XXI wieku. Nazwa ma charakter „call to action”, czyli jest
jednocześnie wezwaniem do działania. Elektryczne deskorolki? -
Robisz.to! Quadrokoptery? - Robisz.to. Jest też domeną z końcówką TO.

Mężczyzna i stolarstwo
Mężczyzna i stolarstwo

OPINIA KLIENTA

„Nasze stowarzyszenie dopiero
startuje. Nie stoją za nami
osiągnięcia ani wielki budżet, ale
Owocni uwierzyli w nas i stworzyli
nam markę, która wygląda, jakby
była na rynku od lat. Dzięki.”
BYSTRA
Nazwa dla polskiego producenta
ekskluzywnej pościeli z lnu.
Projektowanie logo na przykładzie Lensen
„Świetna nazwa! Sama się dziwię,
że przez lata na nią nie wpadłam. ”

Lucyna R. - Właścicielka

Len + Sen – czasem nazwa może być aż tak prosta! Dwa rymujące się krótkie słowa różniące się tylko jedną literą. Łatwa, neutralna wymowa oraz związek z branżą przy zachowaniu poetyckiego charakteru marki. Wybitny zestaw zalet jak na tylko sześć liter.

LUBLIN
Nazwa agencji nieruchomości
w wersji bardzo premium.
Znak towarowy - propozycja dla Prima Haus
„Ta nazwa ma idealne wymiary!
Jestem bardzo zadowolony”

Jarosław K. - Specjalista ds. inwestycji

„Premium, primo, prime, prima — to słowa związane z jakością,
pierwszeństwem i wysoką klasą usług. Haus, w szlachetny sposób
definiuje usługę. Unikalne połączenie, wspiera wizję marki każdą sylabą.

OLSZTYN
Nazwa oprogramowania
do zarządzania finansami firmy.
Tworzenie nazw marek na przykładzie Firmometr
„Ta nazwa mówi wszystko,
co chcę powiedzieć klientom”

Adrian B. - Właściciel

Firmometr – mierzy, co dzieje się w Twojej firmie. Po polsku, po prostu.
Tak łatwych i sugestywnych nazw nie odkrywa się na kolanie. Nie dziwi
nas, że klient wybrał ją jeszcze zanim zobaczył inne propozycje.

Zastanawiasz się jak powinna brzmieć idealna nazwa dla Twojej marki?
Zapytaj nas kompletnie o niezobowiązującą ofertę. Śmiało!
Marzeniom o świetnej firmie warto trochę pomóc.

WARSZAWA
Nowa marka dla lokalnych
butików finansowych
Nazwa dla nowej firmy na przykładzie Star finance
„Dokładnie tego potrzebowaliśmy!”

— Łukasz Błażejewski, dyrektor zarządzający

Razem z menedżerami Gold Finance zbudowaliśmy wizerunek nowej gwiazdy na zatłoczonym rynku finansów. Marka, skierowana jest do mieszkańców małych miast i obszarów wiejskich. Jednak miała kojarzyć się z zagraniczną firmą i spółką matką “Gold Finance”. Gwiazda, wraz z dosłowną jej ilustracją okazała się najbardziej zrozumiała dla osób nie znających języka angielskiego.

RYMANÓW
Nazwa luksusowej marki
w kategorii mody ślubnej
o międzynarodowych aspiracjach.
Victoria Coburg - dostępność domen
Ta nazwa jest magiczna. Klientkom błyszczą oczy,
gdy mówię o jej znaczeniu.

Andrzej O. - Wspólnik

Czy wiesz, że: Marsz Mendelssohna odgrywany w kościele na każdej
ceremonii ślubnej został napisany dla księżniczki Victorii Coburg?

To nazwa z królewskim rodowodem! To pochodzenie jest skazane
na sukces. W 2018 roku marka obchodziła swoje dziesięciolecie.
Gratulujemy i dziękujemy.

Przykład zaprojektowanej nowej nazwy na kartkach Tworzenie nazw firm na przykładzie Victoria Coburg
Znalezienie dobrej nazwy najlepiej
zacząć od znalezienia
dobrych ludzi
Rzetelnych, utalentowanych
i doświadczonych
Możesz podejrzeć nas przy pracy.
Przewiń fotografie w bok.
Zróbmy razem
coś fajnego
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Szybka wycena