Zakładając firmę, nadejdzie moment, gdy będziesz musiał wybrać dla niej nazwę. Decyzja ta może nie wydaje ci się ważna, ale uwierz mi - dobra, wolna nazwa firmy to połowa sukcesu. W miarę, gdy rynek internetowy staję się coraz bardziej zapchany, posiadanie charakterystycznej i łatwo zapadającej w pamięć marki, stało się ważne, jak nigdy wcześniej. Badania pokazują, że nazwa twojej firmy ma w tym ogromny udział. Zobacz przykładowe nazwy firm, które wyróżniają się na rynku.
Śmieszne nazwy firm przykłady, które bawią do łez.

Świeże chłopskie jaja, to jedna z Polskich nazw zarejestrowanych na Podlasiu.
Jest tak odważna, że istnieje spora szansa na zapamiętanie. Nie została jednak wykreowana świadomie, a raczej przez przypadek. Tak więc reszta działań marketingowych firmy, nie będzie jej wspierać tylko pogrążać. Jednak rekordziści, w tej kategorii przeszli samych siebie.
Jeśli chcesz zobaczyć przykłady śmiesznych nazw, zobacz tutaj.
Przykłady nazw firm, które podbiły świat.
Wierz mi lub nie, ale wiele z najlepszych przykładów nazw na świecie zostało świadomie wykreowanych. Tak, aby nie sprawiały problemu w wymowie na żadnym kontynencie i aby w żadnym miejscu nie brzmiały jak Osram. Oto przykładowe nazwy firm, oraz geneza ich pochodzenia.

Polskie nazwy firm, które brzmią dumnie?
Na rodzimym podwórku, również znajdziemy wiele nazw Polskich firm, które zasługują na podziw i uznanie. Najbardziej apetyczne przykłady pochodzą rzecz jasna z gastronomii.

5 cech charakterystycznych wspaniałych nazw firm.
Inteligentna i odpowiednia nazwa może przysporzyć firmie fanów, z kolei nudna i nieoryginalna pokazuje brak entuzjazmu wobec przedsięwzięcia. Niemniej jednak, nigdy nie jest za późno, żeby zmienić nazwę firmy; niektóre z najlepszych biznesów zrobiły to, gdy przyszedł im do głowy lepszy pomysł. Mimo że nie istnieje magiczny przepis na stworzenie dobrej nazwy dla firmy, oto kilka częstych motywów, które można znaleźć we wszystkich wspaniałych nazwach firm.
A) Wymyśl nowy język
Wymyślenie nowego słowa nie powinno być ostatnią deską ratunku. Powinno być raczej pierwszym wyborem. Założyciele firm Google i Gizmodo nie znaleźli swoich nazw w książkach czy gdziekolwiek indziej, ponieważ te słowa nie istniały. Połączcie dwa słowa lub dwie koncepcje, zapiszcie słowo w nietypowy sposób, bądźcie niekonwencjonalni; klienci doceniają niezależne marki, które ryzykują i odcinają się od konformistycznej konkurencji. Niech więc inne firmy obstają przy prostych opisowych nazwach. Pozwólcie sobie na inność. —Dave Smith
B) Sprawdź czy dobrze się przyczepia
Dobre nazwy firm w pewien sposób się „przyczepiają”. Przy wymyślaniu nazwy, zostawcie sobie dużo czasu – przynajmniej tydzień – pomiędzy burzą mózgów, a podjęciem decyzji, by móc przetrawić wszystkie możliwości. Nawet, gdy uda się znaleźć dobrą nazwę, ważne by nie przestawać szukać. Najlepsze nazwy pamięta się bez spoglądania na listę. Będziecie zaskoczeni, które nazwy najłatwiej jest wam przywołać z pamięci. Jeśli przykładowa nazwa firmy trzyma się dobrze waszej pamięci, to prawdopodobnie przyczepi się też do pamięci klientów.
C) Bądź konkretny. Czyli krótko i zwięźle.
Co wspólnego mają ze sobą Nike, Apple, Facebook, Twitter, Dreamworks, Pixar i eBay? Wszystkie te firmy osiągnęły duży sukces, ale wszystkie mają też tylko dwie sylaby w nazwie. Badania wykazały, że krótka nazwa jest łatwiejsza do zapamiętania, więc sprytne firmy wybierają krótkie i wyraziste nazwy, których klienci szybko nie zapomną. Jedni twierdzą, że gry słów czy połączenia wyrazów są fajniejsze, ale czasem to może być wada. Takie przykłady nazw, jak „Naprawdę szalony świat komputerowy” są nie tylko trudne do zapamiętania; nie są to też nazwy, którą klienci chcieliby powtarzać znajomym.
Poznaj dwie legendarne historie
światowego procesu nazewnictwa.
A) Gąsienica
Niektóre nazwy po prostu spadają z nieba, więc gdy przychodzi natchnienie, powinniście skorzystać z okazji. W 1904 r. w Święto Dziękczynienia, firma Holt Tractor Co robiła zdjęcia najnowszej koparki parowej. W biografii założyciela firmy, Benjamina Holta, można przeczytać, że fotograf stwierdził, że maszyna „czołga się jak gąsienica” (ang. caterpillar. Holt usłyszał to i stwierdził: „Niech będzie Caterpillar. To dobra nazwa!”. W 1910 r. Holt oficjalnie zastrzegł nową nazwę dla swojego przedsiębiorstwa produkującego sprzęt budowlany. Morał z tego taki, że zawsze należy słuchać. Inspiracja może przyjść w każdej chwili. Oto cała siła natchnienia, nawet w Polsce, używamy słowa gąsienica.
B) Godzilla
Weźcie pod uwagę konkretną funkcję lub usługę, którą powinna realizować wasza firma.W 1998 r. Marc Andreessen, współzałożyciel Netscape’a — zwanego wcześniej Mosaic — pracował nad nowym projektem oprogramowania open source. Nazwa Mosaic podobała się, ale według niego sam program wciąż nie był wystarczająco szybki i bezpieczny. Dlatego Andreessen zdecydował się napisać go na nowo i stworzyć Godzillę, która zmiecie z powierzchni ziemi jego poprzedni zestaw narzędzi. W 2002 r. Andreessen wydał na świat Mosaic Godzillę — Mozillę — i internet już nigdy nie był taki sam. Firefox, flagowa przeglądarka Mozilli, według rankingów jest w tej chwili jedną z najczęściej używanych przeglądarek na świecie.
Jaki jest najlepszy sposób na stworzenie doskonałej nazwy?
Jeśli planujesz nowe przedsięwzięcie biznesowe, zajmij się tym co potrafisz robić najlepiej, a opracowanie nazwy pozostaw profesjonalistom. Z przyjemnością pomożemy Ci zaprojektować właściwe słowo. Zapytaj nas o niezobowiązującą ofertę, napisz, lub zadzwoń 660 970 980. Jesteśmy tu by Ci pomóc.