Jak pisać blog, który odwiedzają tłumy? Turbodoładowany blog firmowy w praktyce.
10 zasad skutecznego bloggera. Czyli sprawdzone recepty na popularny blog firmowy.

Masz już bloga, ale poza wąskim gronem przyjaciół nikt go nie odwiedza? A może dopiero planujesz zasilić swym talentem blogosferę? Niezależnie od tego, warto poznać kilka sztuczek stosowanych przez autorów najbardziej poczytnych blogów. To, co dobre jest dla nich, może pomóc i Twoim publikacjom. Dowiedz się crównież co dokładnie sprawia, że niektóre blogi firmowe tworzą wartość, podczas gdy inne tworzą wyłącznie koszty.
Dlaczego firmy blogują i jakie przynosi im to korzyści?
Pisanie bloga firmowego pomaga wyprzedzić konkurencję, dzięki generowaniu darmowego ruchu, jaki wygenerują treści. Jesteś producentem glazury? Zamieszczaj na swoim blogu rady, jak układać płytki w niewymiarowej łazience, czym kierować przy kupnie płytek. Ucz i inspiruj. Będą Cię wtedy odwiedzać nie tylko klienci, ale także Ci, którzy do tej pory zaopatrywali się u konkurencji. Umieszczając w postach przydatne informację z branży (w której jesteś przecież najlepszy!) budujesz w umyśle czytelnika obraz profesjonalnej firmy, której leży na sercu dobro klienta. Prowadzenie bloga wymaga czasu i wysiłku, jednak włożony trud zwraca się z nawiązką!
Chcesz wiedzieć jak pisać bloga? Poznaj reguły i owocne zasady i zostań liderem w swojej branży!
1Po pierwsze: Skup się na wartościowej Treści.
Rzeczy napisane bez wysiłku, czyta się bez przyjemności.
Podstawową zasadą, której nie da się ominąć, jest publikowanie wartościowych postów. Jeśli zastanawiasz się jak pisać bloga musisz wiedzieć, że istotny jest nie tylko dobór tematu, ale i forma. Wybieraj oryginalne, nawet kontrowersyjne zagadnienia, które sprowokują czytelników do podjęcia dyskusji. Koniecznie poświęć choć chwilę, na sprawdzenie swojej notki przed publikacją pod względem ortograficznym (możesz skorzystać z edytora tekstu) i stylistycznym.
Każdy z Twoich postów musi być przemyślany pod względem kompozycji. Pamiętaj, że internauci są bezlitośni i zauważą nawet drobny błąd. Dobrze zastanów się nad tytułem każdej notatki. Pamiętaj, że to będzie pierwsza rzecz z którą spotyka się czytelnik, nagłówek musi go więc zachęcić do zapoznania się z całym tekstem. Zobacz też artykuł z przykładami najlepszych nagłówków i zasadami wymyślania nagłówków.
2Po drugie: Zachowaj równowagę, pozwól zatęsknić.
- Spragnieni, są bardziej lojalni niż przesyceni.
Staraj się pisać często, ale nie przesadzaj też w drugą stronę.
Pisanie bloga i publikowanie sześciu postów dziennie nie przyczyni się do zwiększenia popularności Twojego bloga firmowego. Czytelnicy muszą czekać na Twoje notatki, nie możesz ich nimi „przekarmić”. Nie pozwól, by Twój blog popadł w zapomnienie, przez Twoje niedbalstwo. Narzuć sobie dyscyplinę i stwórz własny rytm blogowania. Możesz publikować notatki w seriach – we wtorek na wesoło, w czwartek przegląd newsów z Twojej dziedziny, a w sobotę „zdjęcie tygodnia”.
- Czytelnicy szybko przyzwyczajają się do tego i z niecierpliwością oczekują na kontynuacji ulubionego cyklu. Jeśli wiesz, że nie będzie Cię przez jakiś czas napisz posty wcześniej i opublikuj je w wybranym terminie, korzystając z wtyczki przeznaczonej do tego celu.
3Po trzecie: Buduj autentyczny i zadbany wizerunek.
- Autorytety potrafią stworzyć markę z nazwiska.
Na początek zainwestuj w domenę z własną nazwą.
Łatwiej zapamiętać blog firmowy pod adresem www.bullterrier.pl niż kochambuliki07.bloxx.pl. Pierwsza wersja adresu robi też o wiele lepsze wrażenie na czytelniku i świadczy o Twoim profesjonalizmie. Strona musi być przejrzysta i czytelna. Długi czas ładowania zniechęci czytelników. By tego uniknąć usuń zbędne widgety, zostaw tylko te najpopularniejsze i najbardziej wartościowe.
- Warto też umieścić mapę strony, która ułatwi poruszanie się nowym czytelnikom. Zadbaj o to by układ strony był przejrzysty. Publikowane posty muszą być czytelne, wybierz więc odpowiedni krój i rozmiar czcionki, a także zestawienie jej koloru z barwą tła. Szata graficzna powinna być przyjazna czytelnikowi, nie może go zniechęcać ani utrudniać odbioru treści.
4Po czwarte: Dbaj o swoich fanów.
- Fani stanowią tlen, dla życia każdej gwiazdy.
Dbaj o swoich czytelników! To oni decydują o popularności Twojego bloga firmowego.
Zawsze czytaj zostawione komentarze i staraj się na nie reagować. Dbaj też o ich jakość, na bieżąco usuwając te bezwartościowe (np. wulgaryzmy lub prośby typu „fstaf kOmCia na mOim blOgasQ!”) i spam. Możesz stworzyć regulamin komentowania, łatwiej będzie zadbać o porządek. Do pozostawionych komentarzy możesz też ustosunkować się w kolejnym poście. Czytelnicy na pewno będą Ci wdzięczni za odpowiadanie na ich pytania i reagowanie na potrzeby. Jeśli pod każdym Twoim postem pojawiają się setki komentarzy to może warto założyć forum na blogu firmowym? Obowiązkowo dodaj też formularz kontaktowy lub chociaż adres e-mail czy numer komunikatora.
5Po piąte: Bądź autorytetem w oczach wyszukiwarki.
- Droga na szczyt, wiedzie przez algorytmy Google.
Umieść adres swojego bloga we wszystkich wartościowych katalogach stron, nie zapominając o podaniu odpowiednich słów kluczowych. Ważną częścią tego, jak pisać bloga, jest pamiętanie o tym, że nie jesteś sam w sieci! Cytuj ciekawe posty na które natrafiłeś (koniecznie z podaniem źródła!) i informuj o tym ich autorów. Jest duża szansa, że odwdzięczą Ci się tym samym. Poznaj innych bloggerów. Publikuj wywiady z najciekawszymi postaciami blogosfery, zwykle są oni otwarci na rozmowy. Masz ulubione blogi, które śledzisz z zapartym tchem? Zaproponuj ich autorom wymianę linków.
Dobrym ruchem jest też linkowanie swoich starych postów, powiązanych z tematem o którym aktualnie piszesz. Sprawi to, że wyszukiwarki będą postrzegać Twoją stronę jako popularną i wartościową, a pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania będzie coraz wyższa. Warto o to zadbać, gdyż większość internautów przegląda wyniki tylko z pierwszej strony.
- Rozważ założenie kont na portalach społecznościowych.
Np. Google plus, lub facebook. Umieść tam adresy i informacje o nowych postach na swoim blogu. Jeśli udzielasz się na forach internetowych dobrym ruchem będzie ustawienie adresu bloga w podpisie, tak by pokazywał się pod każdą Twoją wypowiedzią.
6Po szóste: Bądź kreatywny w doborze narzędzi.
- Jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów.
Pisanie bloga, to nie tylko samo pisanie, a posty to nie tylko słowa.
Urozmaić swojego bloga! Możesz publikować co jakiś czas notki w postaci video. Ciekawym pomysłem jest też dzielenie się swoją twórczością. Przykładowo – jeśli pasjonuje Cię robienie zdjęć, publikuj część postów w formie fotobloga. Zastanów się nad umieszczeniem na blogu sondy bądź ankiety. Masz niebywałą okazję poznać opinię blogosfery na temat nurtującego Cię aktualnie problemu. Zadbaj też o szatę graficzną swojego bloga. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, oczywiście, stworzenie oryginalnego i niebanalnego szablonu specjalnie dla Twojego bloga.
7Po siódme: Dbaj o aktualność swojego bloga.
- Świeże, zawsze smakuje lepiej.
Zatroszcz się o aktualność Twojego bloga. Publikuj informację o interesujących nowinkach technicznych bądź innowacjach w Twojej branży. Staraj się regularnie przeglądać polecane linki i usuwać te które nie działają. Dbaj o atrakcyjny panel boczny. Umieszczaj w nim odnośniki do ciekawych miejsc w sieci, na bieżąco wprowadzaj też zmiany w stronie „o mnie”. Zapoznaj się z narzędziem google analytics. Z jego pomocą będziesz mógł na bieżąco śledzić statystyki dotyczące swojego bloga.
8Po ósme: Co dwie głowy, to nie jedna.
- Poszukaj pomocy, wśród swoich fanów.
Jeśli piszesz kilka blogów i nie udaje Ci się poświęcać każdemu z nich odpowiedniej ilości uwagi może powinieneś rozważyć zatrudnienie zawodowego bloggera? Wynajęty tekściarz zadba o to by Twoi czytelnicy regularnie mogli czytać ciekawe posty. Nie będziesz musiał zaprzątać sobie głowy zasadami ortografii i gramatyki, wskażesz tylko interesujący Cię temat i otrzymasz atrakcyjną, bezbłędnie zredagowaną notatkę. W dodatku zawodowy blogger zna wszystkie sekrety blogosfery i na pewno wie, jak uczynić Twój blog firmowy bardziej popularnym.
9Po dziewiąte: Czasami warto płynąc pod prąd.
- Kreatywność to największa wartość, każdego bloga.
Oryginalnym sposobem na zwiększenie zainteresowania Twoim blogiem jest zrobienie czegoś niebanalnego. Daj upust swojej kreatywności. Możesz zamieścić wywiad z kimś znanym i szanowanym w Twojej branży. Twoi czytelnicy będą na pewno zachwyceni konkursem z atrakcyjną nagrodą (może być nią ciekawy e-book, albo coś bardziej materialnego, zależnie od Twoich możliwości). Taki ruch zagwarantuje napływ nowych czytelników, zachęconych perspektywą nagrody. Skutecznym, choć nie najtańszym sposobem, będzie też wykupienie miejsca reklamowego w innych mediach (np. w prasie).
10Po dziesiąte: Nie przesadzaj, z reklamami.
- Piękno polega na zachowaniu odpowiednich proporcji.
Prowadzisz bloga w celach zarobkowych? Nie usprawiedliwia to umieszczania dziesiątek reklam, banerów internetowych czy irytujących okienek, wyskakujących w nieodpowiednim momencie. W blogu najważniejsze są wartościowe treści. To one przyciągają czytelników i prowokują ich do podjęcia z Tobą dyskusji. Wszystko inne jest dozwolone pod warunkiem, że nie zakłóca odbioru treści. Umieść więc reklamy na bocznym panelu i nie zalewaj bloga bezmyślnymi tekstami, bo stracisz zainteresowanie i zaufanie czytelników. Spójrz jak tę kwestię rozwiązuje blog zarabiaj na pisaniu.
Pisanie bloga firmowego. Najlepsze praktyki.
Kliknij na interesującym Cię pytaniu, aby rozwinąć całą odpowiedź.
Chcesz wiedzieć więcej, na temat tego jak pisać bloga?
Jeśli jesteś zainteresowany, wzrostem ruchu na swojej stronie i budowaniem silnego wizerunku w internecie za pomocą eksperckiej wiedzy, daj nam o tym znać — tutaj.
Z przyjemnością poprowadzimy strategię content marketingu dla Twojej firmy.
Jeżeli masz ciekawe doświadczenia w temacie prowadzenia firmowych blogów, dołącz do dyskusji na samym dole tej strony. Jeżeli jesteś ekspertem w tym temacie i chcesz współpracować z owocnymi na stałe, lub freelance, skorzystaj ze strony rekrutacyjnej.

Na stronie może to być wyróżniony guzik, przypomnienie mailem a nawet zwykły Tweet. Można także wykorzystać czynniki wywołujące w trybie offline. Pomyśl o takich rodzajach przypomnień, które można ustawić samemu (SMS, komunikatory) Również wydruk, czy naklejka będą służyć doksonale jako przypomnienie, by coś zrobić.
Mądrego miło posłuchać
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
Lubisz nasze treści i to co robimy?
Możesz publikować je u siebie, sprawdź
także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.