Oreo - degustujemy nazewnicze nadzienie marki | Owocni
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

eMarketing

Agencja Marketingowa

Copywriting

Pisanie treści

Branding

Projektowanie logo

Naming

Tworzenie nazw

Oreo

Zwarta historia marketingu marki


Nazwa: Oreo

Branża: Żywność

Data założenia: 1912

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Słodka tajemnica ukryta w nazwie ciasteczek Oreo

Istnieje kilka teorii próbujących rozszyfrować nazwę Oreo.


Według jednych źródeł nazwa wywodzi się od łacińskiego słowa „apetyt” (orexis), według innych z języka francuskiego, gdzie „or” znaczy złoto.


Znamy także inne, ciekawe teoria powstania nazwy Oreo. 

Degustujemy nazewnicze nadzienie marki Oreo


Słodkie ciastko, w którym białe nadzienie zostało przygniecione dwiema warstwami czekoladowej polewy pojawiło się na amerykańskim rynku w 1912 r. stworzone przez National Biscuit Company (dziś Nabisco). Początkowo produkt został nazwany po prostu ciasteczkiem Oreo, by w 1921 roku stać się czekoladową kanapką Oreo. W 1948 roku zmieniono nazwę na czekoladowe ciasteczko-kanapkę.


Okrągły kształt ciastek Oreo i receptura nie zmieniły się do dziś, zachowując ducha pierwowzoru, który już w pierwszym roku na rynku sprzedał się w ilości ponad 20 milionów sztuk. Skąd wzięła się nazwa tego małego ciasteczka, które zrobiło olbrzymią karierę w USA i na całym świecie?


Jest wiele teorii powstania tej nazwy. Pierwsza z nich łączy się z kształtem Oreo, które mogły komuś przypominać góry i właśnie na ich cześć nazwano okrągłe ciasteczka Oreo: z języka greckiego: oros – góra/wzniesienie. Podobne brzmienie ma również łacińskie słowo apetyt – orexis, które mogło być inspiracją dla nazwy. Inne przekazy mówią o nazwie wywodzącej się z francuskiego słowa oznaczającego złoto (or). Pierwsze opakowania ciastek miały właśnie złoty kolor. Teoria połączenia liter „o” i „re”, zaczerpniętych ze słów „chocolate” i „cream” także posiada sporą rzeszę zwolenników. Wreszcie nie brakuje takich, którzy twierdzą, że nazwa powstała bez żadnego klucza kreatywnego – po prostu miała być krótka, dźwięczna, prosta do wymówienia w różnych językach. Nie ulega wątpliwości, że marka z tą nazwą odniosła olbrzymi sukces na amerykańskim rynku, gdzie od początku istnienia do dziś jest najlepiej sprzedającym się ciastkiem.

Słowo „Oreo” weszło nawet do amerykańskiego slangu, jednak jest ono deprecjonujące.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Ciastko Oreo często przedstawiane jest jako idealny dodatek do mleka, co widać w hasłach reklamowych i sloganach marki.

Najsłynniejsze hasła i slogany reklamowe Oreo

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

    • Got milk?
    • Masz mleko?
    • Milk's favorite cookie
    • Ulubione ciastko mleka
    • Wonderfilled

Najpopularniejsze reklamy firmy Oreo

Oreo kampania
Oreo reklama

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.