Słodka tajemnica ukryta w nazwie ciasteczek Oreo
Istnieje kilka teorii próbujących rozszyfrować nazwę Oreo.
Według jednych źródeł nazwa wywodzi się od łacińskiego słowa „apetyt” (orexis), według innych z języka francuskiego, gdzie „or” znaczy złoto.
Znamy także inne, ciekawe teoria powstania nazwy Oreo.
Degustujemy nazewnicze nadzienie marki Oreo
Słodkie ciastko, w którym białe nadzienie zostało przygniecione dwiema warstwami czekoladowej polewy pojawiło się na amerykańskim rynku w 1912 r. stworzone przez National Biscuit Company (dziś Nabisco). Początkowo produkt został nazwany po prostu ciasteczkiem Oreo, by w 1921 roku stać się czekoladową kanapką Oreo. W 1948 roku zmieniono nazwę na czekoladowe ciasteczko-kanapkę.
Okrągły kształt ciastek Oreo i receptura nie zmieniły się do dziś, zachowując ducha pierwowzoru, który już w pierwszym roku na rynku sprzedał się w ilości ponad 20 milionów sztuk. Skąd wzięła się nazwa tego małego ciasteczka, które zrobiło olbrzymią karierę w USA i na całym świecie?
Jest wiele teorii powstania tej nazwy. Pierwsza z nich łączy się z kształtem Oreo, które mogły komuś przypominać góry i właśnie na ich cześć nazwano okrągłe ciasteczka Oreo: z języka greckiego: oros – góra/wzniesienie. Podobne brzmienie ma również łacińskie słowo apetyt – orexis, które mogło być inspiracją dla nazwy. Inne przekazy mówią o nazwie wywodzącej się z francuskiego słowa oznaczającego złoto (or). Pierwsze opakowania ciastek miały właśnie złoty kolor. Teoria połączenia liter „o” i „re”, zaczerpniętych ze słów „chocolate” i „cream” także posiada sporą rzeszę zwolenników. Wreszcie nie brakuje takich, którzy twierdzą, że nazwa powstała bez żadnego klucza kreatywnego – po prostu miała być krótka, dźwięczna, prosta do wymówienia w różnych językach. Nie ulega wątpliwości, że marka z tą nazwą odniosła olbrzymi sukces na amerykańskim rynku, gdzie od początku istnienia do dziś jest najlepiej sprzedającym się ciastkiem.
![](https://www.copywriting.pl/Copywriting/copywriting-main-img/czy_wiesz_section.webp)
Słowo „Oreo” weszło nawet do amerykańskiego slangu, jednak jest ono deprecjonujące.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Ciastko Oreo często przedstawiane jest jako idealny dodatek do mleka, co widać w hasłach reklamowych i sloganach marki.
Najsłynniejsze hasła i slogany reklamowe Oreo
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
-
- Got milk?
- Masz mleko?
-
- Milk's favorite cookie
- Ulubione ciastko mleka
-
- Wonderfilled
Najpopularniejsze reklamy firmy Oreo
![Oreo kampania Oreo kampania](/files/multimedias/261/oreo-kampania.jpg)
![](/files/multimedias/260/oreo-marka.jpg)
![Oreo reklama Oreo reklama](/files/multimedias/259/oreo-reklama.jpg)
Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.