Liczby ze statystyk internetowych nie kłamią – Pisanie treści na stronę internetową opłaca się robić dobrze. Ciekawe, solidnie przygotowane teksty na stronie w naturalny sposób zwiększają ilość odwiedzających, podnoszą jej wartość i dają do zrozumienia, że naprawdę wiesz, o czym mówisz i co sprzedajesz. Kontynuuj czytanie i dowiedz się, skąd zdobyć dobre teksty na stronę firmową już teraz!
3 grupy sprzedawców tekstów na stronę internetową.
We wszystkich branżach powyżej pewnego średniego poziomu usług zaczyna się sfera, w której większe znaczenie ma jakość niż cena. Podobnie jest przy pisaniu artykułów na strony internetowe (web content copywriting). Ujmując sprawę jak najprościej, istnieją trzy źródła unikalnych tekstów na stronę internetową; różnią się one jakością i wartością.
1. Autorytety w dziedzinie. Znane i szanowane. SEO Copywriterzy i znawcy piszący teksty ze swojej specjalności nie tylko dla wykazania swoich kompetencji. Wolni strzelcy potrafiący pobudzić serca ludzi i algorytmy wyszukiwarek.
2. Profesjonalni, dobrze opłacani twórcy – Copywriterzy, czyli zawodowcy w pełnym tego słowa znaczeniu, działający samodzielnie (freelance), bądź w grupach (Firmy).
3. Ludzie orkiestry. Studenci, uczniowie lub wykorzystywani, słabo opłacani pracownicy zatrudniani przez zawodowych handlarzy artykułami i innymi treściami do stron.
4. Złodzieje tekstów. Tworzący mniej lub bardziej zagmatwane kompilacje, odmiany i zlepki rozmaitych treści „pożyczonych” z różnych miejsc bez respektu dla praw autorskich czy dobrego obyczaju.
Pisanie jak marzenie
- profesjonalni twórcy tekstów internetowych.
- profesjonalni twórcy tekstów internetowych.
Pisanie dobrych tekstów na strony internetowe jest jak szycie ubrania na miarę — dopiero gdy bardzo dobrze pozna się klienta i jego cele, można całą tę wiedzę wykorzystać do stworzenia dokładnie takiego produktu, jaki jest potrzebny. Na wyjątkowość tekstów na strony internetowe, wpływ mają trzy podstawowe aspekty:
Znajomość technik sprzedaży i perswazji.
Teksty wspomagające sprzedaż — ich specyficznym celem jest skłonienie klienta do działania, podjęcia decyzji o skorzystaniu z przedstawionej oferty.
Znajomość zagadnień technicznych.
Teksty techniczne – mające jasno i zrozumiale opisywać i tłumaczyć złożone kwestie technologiczne; jest to zadanie trudniejsze, niż podejrzewa większość ludzi. Wszystkie te trzy metody pisania przenikają się na ogół wzajemnie, w zależności od zlecenia w różnym stopniu wpływając na finalną formę artykułu. Nie wszędzie bowiem każdy z tych celów — sugestywność, pozycja w rankingach i jasność opisu — jest równie istotny. Najlepiej jest, jeśli dobrze wiadomo, co jest głównym zadaniem, jakie stawiamy przed treściami na stronie. To pozwala stworzyć je precyzyjnie pod tym kątem.
Znajomość zagadnień pozycjonowania w internecie.
Teksty pozycjonujące (ang. SEO copywriting) — ich wyjątkowa pod wieloma względami budowa ma pomagać stronie osiągać wysokie wyniki w wyszukiwarkach internetowych, nie tracąc przy tym walorów tradycyjnych tekstów handlowych; tworzenie takich tekstów to skomplikowane zadanie wymaga szerokiej wiedzy o mechanizmach działania wyszukiwarek, znacznie wykraczającej poza potocznie rozumianą literacką biegłość;
Powiedzmy sobie szczerze. Ludzi, którzy naprawdę dobrze rozumieją trzy powyższe zagadnienia jest mało i najczęściej pracują na własny rachunek nie przyjmując nowych zleceń z zewnętrznych źródeł. Nie mają potrzeby ogłaszania się w internecie, tak więc ciężko ich tam znaleźć.
Dobrym rozwiązaniem jest spróbowanie sił zespołu. Gdzie copywriter, projektant i osoba od statystyk i pozycjonowania, wypracowują treści, które naprawdę dobrze zarabiają. Dobrym przykładem są artykuły na naszych stronach. Jak pisać teksty do Internetu? Skąd czerpać pomysły? Jeśli interesują Cię odpowiedzi na te pytania — daj nam o tym znać.
Maszyny do pisania. Czyli szybko, tanio i średnio.
Gdy jesteś głodny, nie zawsze udajesz się do najlepszej paryskiej restauracji. Czasami nawet nie robisz sobie posiłku w domu. Tak, jak niekiedy obiadem musisz nazwać kebab-burgera z pobliskiej budki, czasami możesz potrzebować tekstów przygotowanych w bardzo ograniczonym czasie i budżecie. Oczywiście podobnie jest wówczas ograniczona jakość.
Studenci wielu kierunków, bezrobotni absolwenci tychże a nawet supertani ambitni maturzyści dysponujący sporą ilością czasu — to tylko niektóre z możliwych grup. Wszyscy oni prawdopodobnie bez większych kłopotów wstukają do komputera odpowiednio długi ciąg znaków, który na pierwszy rzut oka doskonale wywiąże się z funkcji artykułu.
Umiejętność takiego budowania zdań, by zapewniły one stronie wyższe miejsce w wynikach wyszukiwarek internetowych, również ma swoją realną cenę, podobnie jak stworzenie tekstu, który będzie w stanie tylko własną siłą przekonywania uczynić z odwiedzającego — klienta.
"Wydawcy, najbardziej poczytnych publikacji na świecie, wiedzą dobrze, że rzeczy napisane bez wysiłku, czyta się bez przyjemności."
W sieci skończyły się czasy, gdzie ludzie poświęcają swoją uwagę bylejakości. Od najlepszej strony świata dzieli ich jedno kliknięcie, dlaczego mieliby zostać u Ciebie? Okazuje się, że artykuł na stronie nie jest grupą kilkuset wyrazów ustawionych obok siebie. W dobrych rękach, staje się on precyzyjnie przemyślaną konstrukcją ze słów, pojęć i idei, obliczoną na wymierny efekt psychologiczny i handlowy.
Złodzieje treści internetowych. Kopiuj, wklej
- tak powstają teksty, których nie chciałbyś posiadać.
To chyba nie jest niespodzianka — w internecie aż roi się od przykładów kradzieży własności intelektualnej. Wobec kilkuset milionów funkcjonujących stron trudno nawet wyobrazić sobie dopilnowanie, czy tekst, jaki otrzymałeś nie jest plagiatem, a konsekwencje posiadania świetnych treści w “podejrzanie niskiej cenie”, są druzgocące.
Gdy algorytmy wyszukiwarki np: Google zorientują się, że Twoje treści to plagiat (A robią to z dnia na dzień lepiej. Po prostu przestaną wyświetlać Twoją stronę w wynikach wyszukiwań. Konsekwencje autorskie, i prawa majątkowe to już osobna “sądowa” historia.
Jak powstają tanie, nielegalne artykuły?
Nowe treści są łączone z wielu innych są przez pseudo-autora. Poprzez kopiowanie rozmaitych fragmentów tekstów znalezionych w internecie; powielane są zdania, rozdziały bądź całe strony, z których kompilowana jest cała witryna tzw. frankensteiny. Dotyczy to zwłaszcza tekstów bardziej specjalistycznych, gdzie trudno o osobisty styl. Dostępność Wikipedii oraz rozmaitych innych źródeł pozwala sprzedawać niczego nieświadomym klientom treści, które dostępne są w internecie publicznie i za darmo (oczywiście bez praw odsprzedaży).
Innym sposobem jest użycie programów do generowania treści. Koszt takich tekstów to kilka, kilkanaście złotych. Trudno jest nazwać artykułami w pełnym znaczeniu tego słowa; często są one bełkotliwe, niegramatyczne a ich głównym zadaniem jest wypełnienie pustych stron treścią, która podwyższyłaby pozycję strony w wyszukiwarkach.
Kupowanie treści niewiadomego pochodzenia, ma bardzo krótkie nogi.
Powszechność powyższych praktyk jest dość duża. Jednak z dnia na dzień procent wykrywalności takich przypadków rośnie, dzięki nieustającym wysiłkom wysiłki prawników i profesjonalnych twórców i programistów wyszukiwarek internetowych.
Jak bronić się przed kradzieżą tekstów?Najbardziej znanym narzędziem do walki z kopiowaniem treści w internecie jest CopyScape. Umożliwia ono odnalezienie kopii elementów wskazanej strony w internecie. W ten sposób, szybko możesz zorientować się, czy ktoś nie użył fragmentów kodu Twojej witryny, bądź nawet całych tekstów na niej umieszczonych.
Bardziej rozbudowane usługi tego typu dla naszych klientów świadczymy w naszym prawnym serwisie Detektor Plagiatu. Znajdziesz tam również masę innych programów i platform, do znajdowania i zabezpieczania swojej wartości intelektualnej.
Szukasz osób, które piszą treści jak ta? Właśnie je znalazłeś!
Rezygnacja z usług profesjonalnych copywriterów niesie ze sobą ryzyko obniżenia jakości. Trudno zastąpić czymś fachową wiedzę i doświadczenie w tworzeniu wartościowych i przekonujących tekstów, nie mówiąc już o ich potencjale SEO wpływającym na pozycję w wyszukiwarkach.
Mamy nadzieję, że wiedza w tym artykule pomoże Ci rozpocząć pisanie treści samodzielnie. Jeśli jednak interesuje Cię współpraca z nami, po prostu daj nam o tym znać; zadzwoń (tel. 660 970 980), lub skorzystaj z prostego formularza, prostego formularza, klikając tutaj.