Dobrze zbudowana oferta handlowa to precyzyjna i wydajna maszyna do sprzedawania. Jeśli wygrałeś pierwsze spojrzenie, musisz zadbać o to, co wydarzy się później. I naprawdę warto mieć do tego odpowiednie narzędzia. Cały sekret polega na tym, aby przedstawić swoją ofertę w taki sposób, że trudno będzie jej się oprzeć. Doskonałym środkiem do osiągnięcia tego celu są listy sprzedażowe. Poznaj sposoby i zasady pisania wygrywających ofert handlowych.
List sprzedażowy. Poznaj formułę, która podbiła biznes.
List sprzedażowy jest to rodzaj oferty handlowej, która ma w jak najlepszy sposób trafić w gusta przyszłych klientów i zachęcić ich do działania.
Aby stworzyć skuteczną ofertę handlową, należy precyzyjnie zdefiniować do kogo będzie ona skierowana. Zanim rozpoczniesz pisanie oferty, musisz poznać naszego idealnego klienta, zrozumieć jego preferencje, potrzeby oraz pozycję społeczną i materialną. Dopiero mówiąc w jego języku będziesz miał szansę precyzyjnie dopasować ofertę do jego rzeczywistych potrzeb.
Zapamiętaj: Gdy tworzysz ofertę handlową, musisz najpierw sam być przekonany o tym dlaczego jesteś lepszy od konkurencji. Musisz mieć świadomość rzeczywistych walorów proponowanego produktu lub usługi.
Jak napisać skuteczną ofertę handlową?
11 składników pisania ofert, które sprzedają świetnie.
11 składników pisania ofert, które sprzedają świetnie.
Zanim napiszesz cokolwiek, musisz odrobić zadanie domowe. Dobre rozpoznanie tego, co jest w przypadku podobnych ofert ważne dla Twoich klientów, wcale nie jest łatwe. O ile Twoja marka nie powala konkurencji najniższą na świecie ceną, znajdź inne wskaźniki które będą ważne dla bogatszej klienteli i umieść je w swojej ofercie handlowej.
Zbuduj zaufanie. Pamiętaj o tym, że jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Najlepiej buduje się zaufanie, podając referencje znanych osób, przedstawicieli znanych marek, czy pełne spektrum przykładów dobrych realizacji. Pamiętaj także, że list sprzedażowy to nie tylko treść, ważny jest cały jego projekt. Nie stawiaj na szablonowość, postaraj się stworzyć coś oryginalnego. Zadbaj o wypunktowania, przejrzystość, ilustracje, a także o specyficzne cechy, hołdujące wizerunkowi Twojej marki.
Pisz w dobrej wierze. i postaraj się, aby Twój list brzmiał jak Ty.
Uderzaj w “dobre nuty”. Nikogo nie zachęcą sztywne, pompatyczne zdania, zawierające branżowe żargony. Postaraj się być bardziej nieformalny, przez co bardziej wiarygodny. Gdy już podkreślisz swoją wiarygodność, musisz przedstawić swój produkt i w najbardziej obiektywny sposób wyjaśnić, dlaczego jest on taki dobry.
Stań się niezapomnianym. Sprzedaj swoją dobrą markę, nie wciskaj na siłę.
Postaraj się zdobyć zaufanie klienta małymi kroczkami, budując wzajemne i trwałe relacje, które w długiej perspektywie przynoszą znacznie większe korzyści niż zysk z pojedynczej sprzedaży. Postaraj się być oryginalny. Nie wystarczy prosty opis, jakich mnóstwo jest na rynku. Pamiętaj, że nie sprzedajesz przysłowiowej gumy do żucia, ale korzyści jakie z tego wynikają, jak chociażby świeży oddech, białe zęby, a idąc jeszcze dalej – sukcesy w życiu towarzyskim.
Call to action — wezwij klientów do działania. I podpowiedz im, jaki wygląda pierwszy krok…
Podaj odbiorcy wszelkie dane kontaktowe, dzięki którym będzie mógł z Tobą nawiązać współpracę w najwygodniejszy dla niego sposób. Pamiętaj, że warto poinstruować go dlaczego powinien zrobić to właśnie teraz! Daj tutaj odbiorcom jakiś bodziec do działania. Może to być jakaś zniżka, coś gratis, specjalna oferta. Bądź kreatywny.
Zrób badania. Testowanie sprawia, że Twoja oferta staje się lepsza każdego dnia i jeśli to możliwe oprzyj się korespondencji seryjnej.
Wyślij kilka różnych tekstów do klientów. Sprawdź, który sprawdził się najlepiej. Pamiętaj, że lepsze jest wrogiem dobrego. Najlepsze efekty daje korespondencja indywidualna, wysyłana imiennie pocztą tradycyjną. Przed wysłaniem listu do swojego klienta, poznaj jego preferencje i wyraź to w jakiś sposób. Pokaż mu, że jest dla Ciebie ważny. Jeśli wysyłasz korespondencję seryjną, spraw przynajmniej by zaczynała się imieniem odbiorcy. Droga Aniu, jest nieporównywalnie bardziej skuteczne niż Szanowni Państwo.
Przedstawione strategie, nie wyczerpują bynajmniej wszystkich możliwych „chwytów”, które można wykorzystać, tworząc taki projekt. Jeżeli posiadasz fajne spostrzeżenia dotyczące tego jak napisać ofertę handlową, będzie mi miło jeśli podzielisz się nimi w komentarzach na samym dole tej strony.
Sprawdź też: Jak napisać artykuł, jak pisać bloga, a także jak napisać reklamę.
Sprawdź też: Jak napisać artykuł, jak pisać bloga, a także jak napisać reklamę.
1. Napisz świetny nagłówek główny. I oddzielaj magnetyzującymi nagłówkami kolejne sekcje Twojej oferty handlowej. Wyróżniaj je pogrubioną i nieco większą czcionką. To w bardzo dużej mierze od nich będzie zależało czy Twoja oferta zostanie w ogóle przeczytana. Dowiedz się tu jakie są reguły pisania dobrych nagłówków.
2. Zadaj pytanie, które będzie zawierało korzyści, płynące z Twojej oferty – np. Czy chcesz otrzymać (tu wstaw produkt) i (tu podaj realne korzyści)? To może być jeden z najważniejszych listów, jakie kiedykolwiek otrzymałeś.
3. Koniec listu powinien wyglądać jak koniec listu. Nie męcz się nad wymyślaniem pustych fraz. Oferta ma być konkretna i treściwa. Ale możesz wykorzystać post scriptum. Niektórzy nazywają go „nagłówkiem na końcu” i w taki sposób może być właśnie wykorzystany. Możesz tu podkreślić jeszcze raz korzyści płynące ze swojej oferty, lub potraktować je jako skuteczne miejsce na umieszczenie treści zwanej “call to action” .
Poznaj przykład oferty handlowej, która prawdopodobnie przyniesie większy zysk, jeśli w ogóle nie zostanie wysłana.
Zanim napiszesz cokolwiek do klienta, zdaj sobie sprawę, że dziś nikt nie ma czasu i najmniejszej ochoty dowiadywać się czegokolwiek o jednej z kolejnych super ofert. Masz tylko kilka sekund jego uwagi, nawet nie próbuj wykorzystać ich w sposób jaki widzisz poniżej.
Co jest nie tak z tym listem? Prawie wszystko! Jest to doskonały przykład na to, jak napisać złą ofertę handlową. Nagłówek jest o pisarzu i nic nie mówi o kliencie. Posługuje się słownictwem socjolektalnym, żargonowym, które nawet w środowisku, może być niezrozumiałe. Każdy dobrze rozumie, że taki list nie sprzedaje dziś niczego. Aby list sprzedażowy był skuteczny, musi zainteresować odbiorcę, zaskoczyć go, przedstawić jasne korzyści. Powinien obiecywać realne nagrody za przeczytanie tego tekstu…
Gdzie znaleźć specjalistów, od tworzenia oferty handlowej?
Jeśli poszukujesz wykwalifikowanych ludzi, nie mogłeś trafić lepiej. Każdego dnia piszemy treści, które wygrywają z konkurencją. Zobacz, jak wygląda nasza propozycja pisania tekstów reklamowych i pisania tekstów ofert dla firm. Jeśli samodzielnie tworzysz swoje oferty handlowe i masz ciekawe doświadczenia w pracy z ofertami, będzie mi miło jeśli zechcesz wziąć udział w kreatywnej dyskusji na samym dole tej strony.