X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Lego

Krótka historia marketingu marki


Nazwa: Lego

Branża: Zabawki

Data założenia: 1932

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Układamy w jedną całość sekret nazwy Lego

Lego to skrót od duńskiego zwrotu „Leg godt”, co oznacza „Baw się dobrze”.


Tym samym nazwa odnosi się do kluczowej cechy klocków – dostarczaniu dzieciom, młodzieży i dorosłym dobrej zabawy.

Jak zmontowany został sukces klocków Lego


Pierwsze produkty, ochrzczone nieco później nazwą Lego, pojawiają się na duńskim rynku w 1932 r. Początkowo były to drewniane zabawki produkowane przez przedsiębiorstwo Ole Kirka Christiansena. W 1934 r. firma przyjmuje nazwę Lego od duńskiego zwrotu „Leg godt”, co oznacza „Baw się dobrze”. W 1947 r. Lego rozpoczyna produkcję zabawek z tworzywa sztucznego, co staje się krokiem milowym w rozwoju firmy. W 1949 r. Christiansen decyduje się na wprowadzenie na rynek kolorowych elementów, które połączone w jedną całość tworzą efektowne konstrukcje: klocków Lego. Nowy pomysł od razu spotyka się z olbrzymim zainteresowaniem odbiorców w najróżniejszym wieku.


W 1958 r. firma opatentowała sposób łączenia klocków. W latach 60-tych Lego umożliwiało już budowę z klocków całych miast z modelami domów oraz ludzi. Na przestrzeni lat powstały dziesiątki serii klocków, które można było rozbudowywać i łączyć z innymi zestawami. Główną zaletą Lego stała się możliwość nie tylko budowania obiektów na podstawie dostępnej instrukcji, ale przede wszystkim kreatywne tworzenie konstrukcji i pojazdów, których granicę wyznacza wyobraźnia. 

Lego posiada ok. 70% udziału w rynku składanych klocków na świecie.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany Lego odwołują się do kreatywnej zabawy, jakie oferują klocki tej marki.

Najsłynniejsze hasła i slogany reklamowe Lego

    • Make your world possible
    • Uczyń twój świat możliwym
    • Just imagine
    • Tylko sobie wyobraź
    • Play on
    • Włącz zabawę

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Najpopularniejsze reklamy firmy Lego

Lego marka
Lego nazwa
Lego reklama

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.