Zastanawiasz się czasem co sprawia że niektóre reklamy przyciągają klientów jak magnes, podczas gdy większość z nich jest zupełnie nieskuteczna? Jeśli tak, warto abyś poznał Johna Caplesa. Człowieka, który całe swoje życie zawodowe poświęcił szukaniu odpowiedzi na to pytanie. Nie wierzył w żadne słowa dotyczące działania reklamy, dopóki go nie sprawdził i nie przetestował w praktyce. Chcesz wiedzieć jakie wnioski płyną z jego doświadczeń? Koniecznie przeczytaj ten artykuł.
Niesamowity upór, odrobina talentu i masa ciężkiej pracy.
W drodze poszukiwań odpowiedzi na pytanie o skuteczność reklam, Caples stworzył zarówno nowe systemy ich tworzenia, jak i testowania.
To spowodowało początek rewolucji w sposobie pisania reklam, projektowania oraz sprawdzania ich skuteczności. Był absolwentem Akademii Marynarki Stanów Zjednoczonych, redaktorem czasopisma uniwersyteckiego, inżynierem-elektrykiem i reporterem gazety zanim zaczął swoją karierę w agencjach reklamowych. Jak na wybitnych ludzi przystało Caples był człowiekiem nieprzeciętnym we wszystkim co robił.
Reklama, która dała początek nauce o reklamie.
Najpopularniejszą reklamą Caplesa była reklama na zlecenie U.S. School of Music, oferującej korespondencyjny kurs nauki na instrumentach. Wielu rzeczy można się nauczyć w taki sposób, ale gry na instrumencie? Caples podjął wyzwanie i stworzył nagłówek, który przerabiają dziś uczniowie szkoły reklamy na całym świecie.
John Caples został sławny pracując zaledwie rok jako copywriter, a jego hasło reklamowe w ciągu kilku dni stało się popularnym powiedzeniem w Stanach.
„Śmiali się, gdy usiadłem przy fortepianie. Ale kiedy zacząłem grać…!” To hasło odniosło tak wielki sukces, że na jego podstawie komicy tworzyli dowcipy, copywriterzy nowe reklamy, redaktorzy artykuły.
Właśnie tak Caplesowi szerzej uchyliły się drzwi do kariery w branży reklamowej, gdzie mógł uczyć się i w pełni rozwinąć skrzydła.
Zwróć uwagę, zainteresuj i przekonaj do działania.
Święta trójca tworzenia skutecznej reklamy według Caplesa.
Zwróć uwagę
Jeżeli w reklamie odbiorca nie znajdzie niczego co go zainteresuje, nie licz na to, że dotrwa on do momentu, w którym mowa będzie o produkcie, który oferujesz.
Podtrzymaj zainteresowanie
Nie pozwól, by potencjalny klient stracił zainteresowanie. Twórz reklamę w taki sposób, by skupiała się ona na kliencie i jego potrzebach, które twój produkt, bądź usługa będą w stanie
Przekonaj do działania
Skłoń potencjalnego klienta do działania. Potencjalny klient musi zamienić się w rzeczywistego, inaczej reklama nie spełnia swojej jedynej funkcji – nie sprzedaje.
Aby tak się nie stało, ważny jest następny etap – testowanie reklamy.
Mierzenie skuteczności pozwoli stwierdzić, czy reklama oprócz tego, że jest twórcza, sprawia iż ludzie kupują. Jak testuje się reklamy? Zobacz jak robił to Caples.
Podstawy naukowego testowania reklam.
Ten nieprzyzwoicie dobry copywriter przykładał bardzo dużą wagę do sprawdzania skuteczności reklam. Korzystał ze sposobów testowania, które poznał wykonując zlecenia dla firm wysyłkowych, a także szukał nowych form ich udoskonalania. Przez ponad 50 lat pracował w agencji reklamowej BBDO. Warto zapoznać się choćby z kilkoma radami Caplesa, które zrewolucjonizowały podejście do reklamy.
Bez względu na metodę testowania,
ważne jest przyjęcie jakiejkolwiek.
– J. Caples
Nie wierz w nic, co dotyczy działania reklamy, a nie zostało naukowo
sprawdzone.
Możesz natknąć się na wiele wiarygodnie brzmiących teorii,
które w praktyce w ogóle się nie działają.
Opieraj się na wszystkich informacjach, jakie zdobyłeś podczas testowania i na ich podstawie
Udoskonalaj system tworzenia i sprawdzania.
Odwołuj się do tego systemu za każdym razem.
Traktuj reklamę jako zbiór wcześniej zebranych wiadomości.
Nie bój się przyznać do błędu, gdy sposób, z którego korzystałeś nie działa.
W ten sposób udoskonalasz system swojego działania. Jak twierdzi John Caples:
Każda reklama musi opierać się na metodzie poznania obiektywnych
wyników każdej promocji.
Mechanizm testowania powinien być wsparty poświęceniem czasu
i wysiłku na analizę i zapamiętanie wyników przetestowanych promocji.
Nowe teksty i projekty graficzne dla tego samego produktu,
bądź usługi trzeba opierać na uzyskanych wcześniej informacjach.
Sprawdź też: Jak rodziła się marka najpopularniejszego keczupu świata
Sprawdzone metody reklamowe - Najważniejsze notatki.
Tested Advertising Methods — John Caples to zdecydowanie jedne z najlepszych porad dotyczących reklamy, jakie kiedykolwiek zostały napisane. Przeczytaj, nasze najważniejsze notatki z książki zanim zdecydujesz, czy ją kupić.
Zobacz jak John Caples reklamował nieciekawe produkty.
Scientific Advertising — John Caples Reklama naukowa, to pierwsza książka, na temat skutecznych metod reklamowania na świecie. Wydaliśmy jej Polską wersję, którą koniecznie, musisz przeczytać, klikając link poniżej…
Jeżeli lektura powyższych tytułów wywarła na Tobie wrażenie, to będzie mi bardzo miło, jeśli weźmiesz udział w ponadczasowej, reklamowej dyskusji na samym dole tej strony.