Sekret idealnego zaparzenia nazwy Jacobs, która pobudza miliony klientów
Nazwa Jacobs pochodzi od nazwiska założyciela działalności.
Pierwszy sklep w niemieckiej Bremie, który dał początek marce, otworzył kupiec Johann Jacobs.
Jak handlować kawą i się nie wypalić – czyli inspirująca historia Johanna Jacobsa
Za początek firmy uznaje się rok 1895 r., gdy Johann Jacobs otworzył w Bremie sklep z kawą, herbatą, kakao, czekoladą i herbatnikami. Johann urodzony w Borgfeld koło Bremy, nie chciał zajmować się uprawą roli i dlatego rozpoczął naukę zawodu kupca, zamiast spędzić życie na prowincji. Entuzjazm i konsekwencja w działaniu Jacobsa sprawiły, że już w 1907 r. stał się właścicielem własnej palarni kawy.
Innowacyjność palarni Jacobsa polegała na tym, że był w stanie obrabiać dowolny rodzaj ziaren, nadając kawie wyjątkowe walory smakowe. W tamtych czasach powszechnie prażono tylko zielone ziarna kawy. Rozwój dobrze zapowiadającego się biznesu zahamował wybuch I wojny światowej i wprowadzenie racjonowania kawy. W 1916 roku wprowadzono całkowitą konfiskatę kawy przez państwo, co wymusiło na młodym przedsiębiorcy rozszerzenie asortymentu o produkty spożywcze takie jak: płatki owsiane, kasza manna czy ryż.
Pod koniec lat 20-tych dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży opartej na przedstawicielach handlowych oraz sprzedaży wysyłkowej działalność Jacobsa wykroczyła poza granice Bremy. W latach 30-tych, kiedy do firmy dołączył Walther – bratanek Jacobsa, obrót wynosił już ok. 9,5 miliarda marek. II wojna utrudniła prowadzenie biznesu Jacobsa – znów wprowadzono racjonowanie kawy, potem zniszczono dwukrotnie budynek palarni wskutek bombardowania. Dopiero po wojnie udało się wznowić produkcję.
Kamieniem milowym w rozwoju firmy był rok 1982, kiedy to Jacobs połączył się z Interfood AG pod nazwą Jacobs Suchard. Obecnie marka Jacobs należy do koncernu Douwe Egberts i codziennie gości w ekspresach i filiżankach milionów Europejczyków.

Mimo konfiskaty kawy przez państwo podczas wojny, Johann Jacobs dalej rozwijał swój kawowy interes.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Hasła reklamowe i slogany Jacobs mówią o kawie, która zarówno smakuje, jak i dodaje uroku tej konkretnej chwili.
Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Jacobs
-
- Mit dem Verwöhnaroma
- Z subtelnym aromatem
-
- Najmilsza chwila poranka – kawy Jacobs filiżanka
-
- The magic aroma
- Magiczny aromat
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Przykłady genialnych
reklam marki Jacobs



Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.