Genialny wynik wyszukiwania nazwy
Nazwa pochodzi od matematycznego terminu googol oznaczającego gigantyczną liczbę 10100, większą nawet od liczby atomów we wszechświecie.
To symboliczne nawiązanie do porządkowania nieskończonej ilości informacji w internecie za pomocą wyszukiwarki Google.
Potęga nieskończoności zrodzona z błędu – historia powstania najpopularniejszej wyszukiwarki świata
Google powstało z inicjatywy dwóch doktorantów Uniwersytetu Stanforda, Larry'ego Page'a i Sergeya Brina. Page i Brin sfrustrowani nieuporządkowanymi, chaotycznymi wynikami wyszukiwania, postanowili stworzyć zupełnie nową wyszukiwarkę. Wymyślając nazwę, założyciele chcieli odnieść się do nieskończonej ilości informacji w internecie, którą porządkowałaby ich cyfrowe dziecko. Tak wpadli na pomysł „googol” – termin matematyczny oznaczający liczbę 10100, przewyższającą nawet ilość atomów we wszechświecie.
Podobno Larry w euforii rejestrując domenę popełnił literówkę wpisując nazwę „Google” zamiast „Googol”. Taki zapis spodobał się twórcom i zdecydowali się przy nim pozostać. Tak powstała największa firma e-commerce i gigant wyszukiwarek, bez którego dziś trudno wyobrazić sobie znajdowanie informacji w internecie.
Od sierpnia 2015 spółką matką Google jest holding Alphabet.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Hasła reklamowe i slogany wykorzystywane przez Google (a także spółkę-matkę Alphabet) odwołują się do bardzo uniwersalnych pojęć: dobra i zła.
Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Google
-
- Don't be evil
- Nie bądź zły
-
- Do the right thing
- Czyń właściwe rzeczy
-
- Search, Ads and Apps
- Wyszukiwarka, reklamy i aplikacje
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Przykłady genialnych
reklam firmy Google
Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.