Adidas - sekrety marki, która stała się symbolem sportowego obuwia | Owocni
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

eMarketing

Agencja Marketingowa

Copywriting

Pisanie treści

Branding

Projektowanie logo

Naming

Tworzenie nazw

Adidas

Krótka historia
marketingu firmy


Nazwa: Adidas

Branża: Odzież

Data założenia: 1949

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Marka, która urodziła nowy “gatunek” butów

Nazwa Adidas pochodzi od skrótu imienia i nazwiska założyciela firmy Adolfa Dasslera.


Co ciekawe, sympatycy marki na całym świecie przypisują własne znaczenia tej nazwie, np. „All Day I Dream About Soccer” - „Cały Dzień Marzę o Piłce Nożnej”.

Sekrety marki, która stała się synonimem sportowego obuwia


W 1949 Adolf Dassler zarejestrował markę Adidas i tak rozpoczęła się nowa era butów, które stały się największą potęgą obuwniczą na świecie. Po sukcesie niemieckich piłkarzy w meczu z Węgrami z 1954 r. w innowacyjnych korkach do gry marki Adidas, Dassler postanawia sponsorować także te mniej widowiskowe dyscypliny sportu.

Od tego czasu konsekwentnie budowany jest wizerunek marki nierozerwalnie kojarzonej ze sportem i olimpijskimi emocjami.

Nazwa pochodzi od imienia i nazwiska założyciela firmy - „Adi” od Adolfa, „Das” od Dasslera. Te dwa pierwsze człony imienia i nazwiska połączono w jeden wyraz, który stał się jedną z największych i najważniejszych marek przemysłu obuwniczego na świecie.

Brat założyciela firmy Adolfa Dasslera - Rudolf Dassler był twórcą marki Puma.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Zobacz, jakie emocje kryją się w hasłach reklamowych i sloganach uznanej sportowej marki.

Najlepsze hasła i slogany reklamowe Adidasów

    • Impossible is nothing
    • Niemożliwe nie istnieje
    • All in or nothing
    • Wszystko, albo nic
    • A przy okazji...
    • Wszystko, albo nic

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady świetnych reklamy marki Adidas

Reklamy firmy Adidas od samego początku romansowały z największymi sportowcami na świecie. Ale ewolucja jaką w tym czasie przeszły jest naprawdę imponująca. 

Adidas slogan
Adidas reklama
Adidas kampania
Adidas kampania reklamowa
Adidas slogan reklamowy

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Poznaj fascynujące historie znanych marek.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.