Amerykański Adage.com umieścił go na pierwszym miejscu swojej listy stu największych ludzi reklamy.
Jego podejście do marketingu zawsze budziło ogromny podziw i szacunek. Stał się wzorem dla marketerów na całym świecie. Poznajcie Williama Bernbacha człowieka, który twierdzi, że najpotężniejszym elementem w reklamie jest prawda.
Ostrzegam cię przed wiarą, że reklama jest nauką - Bernbach
Jego filozofia obracała się wokół myślenia, że celem reklamy jest perswazja. Wierzył, że tylko proste podejście tworzy niezapomniany i chwytliwy przekaz reklamowy. Poprzez umiejętność łączenia kreatywności z prostotą i humorem, William Bernbach był w stanie stworzyć jedne z najbardziej udanych kampanii reklamowych w historii. Do jego najbardziej znanych i cenionych projektów należą m.in.: reklama Ohrbach’s, piekarnia Levy’ego z Brooklynu czy kampania Volkswagena.
Najsłynniejsze trofeum świata reklamy — Golden Ladder, opisał tak: To, że możemy widzieć więcej zawdzięczamy temu, że stoimy na szczeblach drabiny, wybudowanej przez tych, którzy byli przed nami”.
Reklama nie jest nauką. To perswazja. A ona jest sztuką.
Po jego śmierci w 1982 r. Harper’s Magazine napisał o nim tak: „Najprawdopodobniej miał on większy wpływ na amerykańską kulturę, niż którykolwiek z pisarzy czy artystów w ciągu ostatnich 133 lat”. Ten sławny copywriter lubił powtarzać, że:
“Dobra reklama buduje sprzedaż. Wielka reklama buduje fabryki.”
Bernbach wierzył, że za sukces reklamowy odpowiada również jakość produktu. Doprowadziło go to do tego, że sam wybierał produkty, które były w stanie sprostać ich reklamom.
„Właściwie praktykowana kreatywność może sprawić, że jedna reklama będzie miała moc dziesięciu”.
Dziś jego wpływy nadal nie słabną, a jego filozofia jest wciąż aktualna. Jawi się on jako numer jeden świata reklam XX wieku oraz postrzegany jest jako jedna z najbardziej wpływowych osób w tej dziedzinie.
„Najlepszym medium reklamowym jest poczta pantoflowa”.
Najczęściej cytowanymi słowami Bernbacha pozostają: „Nic nie pogrąża złego produktu jeszcze bardziej, niż dobra kampania reklamowa”. Słowa, które wielokrotnie okazywały się prorocze.
Najpotężniejszym elementem w reklamie jest prawda.
William Bernbach najlepszy copywriter według Amerykanów. Był jednym z trzech założycieli Doyle Dane Bernbach (DDB). Jest on także uznawany za pierwszego copywritera i dyrektora artystycznego w jednej osobie, który połączył dwa działy pracowników w jeden kreatyny zespół. Model praktykowany w agencjach reklamowych do dziś.
William Bill Bernbach, najlepszy copywriter wszech czasów nade wszystko cenił on innowację. Faworyzował intuicję i stawiał ją ponad ściśle określonymi zasadami, którymi w tym czasie starała się kierować reklama. Copywriter zmarł w roku 1982 w wieku 71 lat.
Sprawdź też: Tak powstała światowa potęga hotelarstwa, czyli historia marki Hilton
Poznaj reklamy Bernbach’a, które sprzedawały więcej
niż pozwalała na to moc produkcyjna reklamodawców.
Świetna kampania przedstawiająca ludzi różnych nacji, o różnych kolorach skóry, w różnym wieku. Nie trzeba być Żydem, żeby uwielbiać chleb Jewish Rye.
Słynna (trwająca do dziś) kampania marki Avis — Staramy się bardziej, w której podkreślają, że bycie numerem dwa zobowiązuje do cięższej pracy. Inna odsłona: “Avis nie może sobie pozwolić na nie bycie miłym.”
Jestem w trakcie rozszerzania tego dokumentu o nauki, jakich Bernbach udzielał swoim kolegom po fachu. Polub ten artykuł, a powiadomię Cię osobiście kiedy to się stanie. Jeżeli dysponujesz ciekawymi materiałami wzbogacającymi temat, proszę podziel się nim w komentarzach na dole tej strony. Dziękuję.