Pisaliśmy już o tym, jak dobry nagłówek w mgnieniu oka wyprzedaje całe nakłady gazety. Jednak w internecie, pojęcie nakład nie istnieje a wydawców jest niemal tyle samo co czytelników. W świecie hiper-konkurencji potrzeba czegoś więcej. Czas na piekielnie ostry zestaw porad dotyczących nagłówków 2.0. Sprawdź, jak paręset znaków, potrafi zmusić do kupienia, kliknięcia czy wypełnienia formularza. Poznaj zasady i formuły, które wyjaśniają techniki pisania diabelsko skutecznych nagłówków, lub zgiń w ogniu konkurencji.
Po czym można rozpoznać efektywny nagłówek na stronie?
Z doświadczenia skutecznych, sieciowych copywriterów wyłaniają się 3 podstawowe cechy nagłówków, które czynią strony internetowe skutecznymi narzędziami sprzedaży. Dobry nagłówek jest:
- Zwięzły, rzeczowy i konkretny.
- Skupia się na wiarygodnej wartości, której pożądają klienci.
- Odpowiada na oczekiwania Klientów.
Jeśli jesteś szczęściarzem, który zna unikatową cechę lub korzyść, o której powinni wiedzieć Twoi klienci – po prostu pokaż im ją! Jeśli masz jakąś obietnicę to ją przedstaw, szczególnie jeśli jest łatwa do zapamiętania. Jeśli odbiorca ma obiekcję, którą możesz w przejrzysty sposób wyeliminować lub podważyć – zrób to. Zaadresuj ją jasno i konkretnie. Pokaż przekonujące dowody. Używaj bezpośrednio słów Twoich Klientów, aby do nich dotrzeć. Tyle w teorii. W praktyce, musisz testować, testować i jeszcze raz testować.
Sformatuj nagłówek tak, by eksponował korzyści.
Przekonaj się na własnej stronie docelowej, jak duży wpływ na konwersję ma prosta kosmetyka treści. Jeśli stworzyłeś już przekaz, który ma sprzedać Twój produkt – wyeksponuj go. To trochę tak jakby na pokazie Maserati jeden z samochodów był ubłocony i niewyobrażalnie brudny. Zawiesił byś na nim wzrok, podczas gdy inne samochody świeciły by się na wysoki połysk? Oczywiście, że nie.
Parę złotych zasad perfekcyjnego formatowania obiecujących nagłówków:
- Wypośrodkuj swój nagłówek.
- Użyj dużej i ciemnej czcionki: ciemnoszarej lub czarnej (w przypadku czarnego tła – białej).
- Użyj tytułu
- Pozbądź się kształtów nagłówka w formie elipsy
- Napisz nagłówek w cudzysłowie – to łatwo przykuwa uwagę odbiorcy
- Wesprzyj nagłówek śródtytułami lub pogrubieniem pierwszego słowa akapitu.
W tak niewiarygodnie prosty sposób możesz sprawić, by nagłówki po prostu rzucały się w oczy! Jeśli wyeksponujesz genialną i zwięzłą treść, Twój nagłówek wywoła reakcję w postaci zakupu. Zainwestuj całą swoją energię w 5-6 wyrazów, bo tak naprawdę to one sprzedają Twoją ofertę.
Formuły kreacji nagłówków, które nigdy Cię nie zawiodą.
Formuła A: Wszystkie korzyści, zero bólu.
Zastosowanie: Kiedy Twoi Klienci odczuwają widoczny ból i marzą, by go wyeliminować.
Przykład: CrazyEgg.com
Zadziwiająca siła technologii “eye tracking’u” bez wysokich kosztów. Największe sekrety, porady i tricki, jakie kiedykolwiek napisano na bazie “Heatmaps” i know how, które możesz zaimplementować na swojej stronie.
Formuła B: Obietnica bazująca na nagłówku SEO
Zastosowanie: W przypadku, kiedy pozycjonowanie fraz kluczowych jest dla Ciebie priorytetem.
Przykład: AppDesignVault Home Page
Przejrzyste i nowatorskie szablony aplikacji na Iphone, które popchną Cię do zakupu w sklepie App Store.
Formuła C: Obietnica
Zastosowanie: Twoi odwiedzający będą wierzyć w złożoną przez Ciebie obietnicę.
Przykład: Laura Roeder Sales Page
Obiecujemy tylko jedną rzecz: zdobycie większej ilości klientów z Social Media.
Formuła D: Porównanie
Zastosowanie: Kiedy Klienci używają lub oczekują klucza porównawczego.
Przykład: KISSmetrics Home Page
Google Analitycs powie Ci co się stało. Kissmetrics powie Ci kto to zrobił.
Formuła E: Korzyści
Zastosowanie: Pokazujemy coś co jest unikalne zarówno dla Ciebie, jak i dla odwiedzającego.
Przykład: Copy Hackers Home Page
Tylko przewodniki copywritingu internetowego mogą sprawić,
byś prestiżowo udowodnił swoją sprzedaż. Te formuły i przykłady
mogą wpłynąć na podniesienie zysków Twojej firmy.
Zobacz jak te zasady pracowały na korzyść portalu Unbounce.com.
- Poczuj siłę podnoszenia konwersji w mgnieniu oka, dzięki optymalizacji strony docelowej bez wsparcia specjalistów IT.
- Nowoczesne, designerskie i seksowne strony docelowe, które przyniosą Ci sprzedaż.
- Obiecujemy Ci wzrost konwersji, dzięki używaniu zoptymalizowanych stron docelowych.
- Unbounce da Ci dobrze wyglądające strony docelowe w ciągu paru minut bez konieczności ingerencji działu IT!
- Tylko te różnorodne szablony landing pages pozwolą Ci drastycznie podnieść konwersję!
Pisz właśnie takie hipnotyczne nagłówki. Twoją przepustką do Klienta niech będzie rzeczowość, język korzyści i nawiązanie do akcji. Połączenie tych 3 elementów tworzy wybuchową, sprzedażową mieszankę.
Unikalna propozycja wartości jako nieodłączny element
błyskotliwych nagłówków.
Nagłówek to wabik na Klienta, zapowiedź sztuki teatralnej, która nie zawsze jest światowej klasy adaptacją, czasem to sztuka mniej znanego reżysera, na którą nikt nie chce przyjść. Jeśli zawrzesz korzyści lub obietnicę i okrasisz to umiejętnie nawołaniem do akcji to przyciągniesz ludzi na spektakl. Kurtyna pójdzie w górę, a sala będzie wypełniona po brzegi. Show must go on!
Nie samym nagłówkiem odbiorca żyje. Pamiętaj, aby nagłówek zawsze był częścią dłuższej propozycji wartości. Sprzedażowy copywriting zawiera także śródtytuły, akapit wprowadzający do produktu lub usługi, wypunktowania dla podkreślenia korzyści. Te elementy doskonale korespondują ze stylem skanowania stron przez użytkowników i ofiarowują esencję przekazu na ołtarzu próżności odwiedzających. Dajmy leniwym najlepsze kawałki na początek. Taka struktura, którą opisaliśmy jest dopasowana do modelu "F", którym posługują się użytkownicy (link do tego punktu z innego mojego artykułu artykułu). Eksponujmy korzyści, ukrywając mniej istotne informacje na innych podstronach.
Jak pisać nagłówki na strony docelowe, które są skuteczne?
“Konsument to nie kretyn, to Twoja żona” – rzekł ojciec reklamy David Ogilvy. Taniość jest wartością na bazarze, w Internecie jest czymś, co irytuje i wywołuje obojętność. Nie trafimy byle jakim nagłówkiem do swojej grupy docelowej, jeśli zainspirujemy się oklepanymi nagłówkami blogowymi.
Pisząc nagłówki, powinieneś móc odpowiedzieć twierdząco na te dwa pytania:
wyobraź sobie, że cała Twoja strona internetowa to tylko nagłówek i call to action (zaloguj się, zarejestruj się, dołącz etc.) Czy ktokolwiek podejmie akcję na bazie nagłówka? Czy Twój nagłówek jest tak dość hipnotyczny, by przykuć uwagę Klienta w mniej niż 6 sekund?
Czy użył byś dokładnie takich słów tłumacząc koledze szczegóły produktu i usługi?
Ten przewodnik pomoże Ci wejść na dobre tory i nauczyć się pisać hipnotyczne nagłówki.
3 sposoby pisania nagłówków, które działają.
Wydawać by się mogło, że próba stworzenia równania na sprzedażowy nagłówek jest porównywalna do znalezienia recepty na długowieczność. Przeanalizowaliśmy 500 nagłówków ze stron firmowych i doświadczalnie wyszczególniliśmy te cechy wspólne, które odpowiadają za “receptory konwersji” u użytkowników. Wykorzystaj te tricki w swoim biznesie i naucz się naciskać w odpowiedni klawisz. By to zrobić, musisz perfekcyjnie ułożyć akordy z odpowiednich słów.
Sposób – powiedz co to jest
Mózg z natury lubi pytać i dociekać. Jesteśmy tak zaprogramowani, że zwracamy uwagę na coś nowego, pomijamy bodźce, które są nam doskonale znane. Jeśli widzimy coś nowatorskiego, nasz mózg się na tym zatrzyma i zapyta “Co to jest?”.
- Analizy i insighty dla branży muzycznej
- Platforma do retargetingu
Sposób – powiedz, co otrzymasz
Ten sposób to nic innego jak korzyść, którą otrzymasz po zalogowaniu się lub magicznym kliknięciu. Im prościej wyrażona, im więcej konkretów – tym lepiej.
- Wszystko, czego potrzebujesz, by robić to legalnie
- Bądź pierwszym, który wie o koncertach
- Zadziwiająca siła technologii “Eye Tracking” – bez wysokich kosztów!
Sposób – powiedz to, co jesteś w stanie zrobić
Ten rodzaj nagłówka to prosta deklaracja tego, co jesteś w stanie osiągnąć, jeśli skorzystasz z tego produktu lub obsługi.
- Przykujesz uwagę ludzi, dostarczysz każdą wiadomość, każdemu, na każdej stronie.
- Znajdź swój perfekcyjny futerał.
Nie jesteś w stanie orzec, który nagłówek będzie odpowiedni dla Twojego biznesu. Musisz stworzyć nagłówek i przetestować go. Nie ma innej drogi, która wprost prowadzi na szczyty konwersji.
Naukowy przewodnik pisania świetnych nagłówków
na Facebooku, Twiterze i Blogu.
Twitter – jak ćwierkać, by nasz głos miał siłę przebicia?
Dobranie odpowiedniego nagłówka i tekstu do Tweeta jest najistotniejszą rzeczą, by nasz przekaz przebił się przez tysiące innych. Twitter nie zezwala na wyświetlanie obrazów, tylko linków do nich, więc jeśli Twój tekst nie jest wystarczająco perswazyjny, zostajesz zignorowany przez obserwujących.
Naucz się naukowo oceniać czy Twój nagłówek ma potencjał, aby wywoływać pożądanie u odbiorcy.
Przetestuj to teraz!
Eksperymentowaliśmy z testami A/B przy różnych nagłówkach. Odkryliśmy, że możliwe jest uzyskanie rzetelnych statystyk w ten sposób. Oto co powinieneś zrobić:
a) Weź 2 nagłówki z artykułów, które według Ciebie dobrze konwertują
b) Opublikuj 2 nagłówki w mniej więcej tym samym czasie, co najmniej godzinę od siebie.
Dowiedzieliśmy się, że publikacja obu nagłówków w godzinach przedpołudniowych i popołudniowych sprawdza się najlepiej. 9 godzina ma podobne rezultaty do 10, 12 i 13.
c) Porównaj dane do każdego nagłówka – przejrzyj statystyki kliknięć, wyświetleń etc.
Oto, jakie wnioski nasunęły nam się po testach A/B z nagłówkami dla tego bloga - bufferapp.
2. nagłówek okazał się być skuteczniejszy, co pokazały nasze statystyki. Sklasyfikowano go jako „Top Tweet”, a liczba kliknięć w 2 Tweecie była aż podwójnie większa. Prosty nagłówek z pewną tajemnicą zachęcał do częstych kliknięć i czytania artykułu.
Co nam mówi badanie?
Nie wszyscy mogą sobie pozwolić na badania testami A/B. Mają zbyt mało „śledzących” lub czasu, by przeprowadzić testy dające rzetelne dane. W tym przypadku należałoby skorzystać z publicznych badań i ich wnioski wykorzystać do optymalizacji własnych nagłówków. Dan Zarella wykonał niesamowitą pracę w dziedzinie badań nad tym, jakich słów używać w Tweetach. Wynika z nich, że najskuteczniejsze są nawołujące do akcji słowa – czasowniki, rzadziej rzeczowniki.
Po analizie 200 tys. linków zawierających tweety dochodzimy do wniosku, że najbardziej skuteczne były tweety zawierające przysłówki i czasowniki. Miały dużo wyższą klikalność niż posty oparte na rzeczownikach i przymiotnikach.
2 najlepsze przykłady, które diabelnie dobrze konwertują!
1. Prośba o ściąganie.
Mobilna aplikacja Wallgreens pozwala Ci drukować zdjęcia prosto z telefonu do Twojego Walgreens. Kliknij tutaj, aby ściągnąć!
· Zależnie od Twojego profilu na Twiterze, zwiększy liczbę kliknięć średnio o 13%.
2. Poproś o retweet.
Retweetuj to dla darmowego wejścia na #Cadbury 2012 i zwiększ swoją szansę na wygraną! @ParalympicsGB – wygraj bilety na ceremonię otwarcia!
Wynik: 689 retweets, 7 dodało do ulubionych. Tweety na osi czasu proszące o retweet zwiększyły współczynnik retweets średnio o 311%!
Spodziewałbyś się tak mocnego wyniku za pomocą tak prostego zabiegu? Wprowadź to czym prędzej do swojego Twittera, jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś...
20 najbardziej „retweetujących” słów.
Dan Zarrella opublikował listę 20 magicznych słów, które na podstawie jego badań mają największy potencjał i skłonność do generowania retweetów.
Ty
Proszę
Retweet
Post
Blog
Social
Darmowy
Media
Pomoc
Proszę retweetuj
Świetny
Social media
10
Śledź (follow)
Jak to
Topowy
Post blogowy
Sprawdź
Nowy post blogowy
Jak zwiększyć efektywność postów na Facebooku:
siła zrozumiałego obrazu.
Wiele elementów pisania świetnych nagłówków na Twiterze będzie się pokrywać z Facebookiem, gdyż jest to bardzo podobne medium. Przetestuj to teraz!
Porównajmy 2 posty z obrazami, które opublikowaliśmy o tej samej godzinie w różnych dniach tygodnia.
Przykład 1
To przykład w formie infografiki, pokazującej jak jeden z użytkowników używa Buffera. Pokazuje zarządzanie Twitterem, FB, Linkedin.
Wynik – 78 lajków i 20 udostępnień.
Przykład 2
Innowacja i mózg: Dlaczego nowe rzeczy sprawiają, że czujemy się tak dobrze?
Ekscytującym przeżyciem jest zobaczenie ostatniego artykułu z bloga Buffer, udostępnionego dziś na Lifehacker.
Wynik: 11 lajków i 3 udostępnienia.
1 przykład zadziałał dużo bardziej skutecznie głównie za sprawą tego, że infografika opowiedziała całą historię. 2 przykład okazał się fiaskiem, ponieważ obraz nie był jasny i sugestywny.
· Najważniejsza zasada Facebooka - wrzucanie obrazów ma sens tylko wtedy, kiedy są oczywiste i sugestywne.
Badania KISSmetrics pokazują, że zdjęcia najbardziej wpływają na konwersję. Zdjęcia generują o 53% więcej lajków, o 104% więcej komentarzy i o 84% więcej kliknięć niż same komentarze bez zdjęć.
· Posty do 80 znaków długości miały lepszy odzew ( lajki, komentarze) niż posty o długości powyżej 80 znaków.
· Warto odnosić się i nawiązywać do nas samych na Facebooku. Mówiąc „jak ja” w porównaniu do „moich doświadczeń” etc. zwiększamy swoje szanse na konwersje. Ten zabieg zdecydowanie nie sprawdza się na Twitterze, ale na Facebooku robi furorę.
Jak pisać dobre, blogowe nagłówki?
Najlepsze nagłówki nie biorą się z powietrza. Wyselekcjonowaliśmy 100 najlepszych blogów w sieci i przeanalizowaliśmy je pod kątem nagłówków. Zobacz jakie zasady pisania błyskotliwych nagłówków wynieśliśmy z tej analizy.
Pokaż liczby – bo one naprawdę się liczą.
- Zrób listę: „8 powodów...” czy „15 zasad...” etc. Eksponowanie liczb w postach powoduje, że Twój przekaz jest różnorodny, praktyczny i łatwiejszy do czytania!
- Cyfry działają lepiej niż słowa: „10 sposobów na...” wygrywa z „Dziesięć sposobów na”. Cyfry sprawiają, że Twój tekst jest bardziej dynamiczny.
- Umieść cyfry na początku zdania. Powiedz „ 5 sposobów na zmianę świata przez social networks” zamiast „ Jak social networks zmieniają świat w 5 sposobach”.
Słowa, które skutecznie konwertują.
Pewne słowa przykuwają uwagę ludzi. Wówczas te posty rokują dobrze jako „viral” – czyli coś co będzie rozprzestrzeniane wirusowo przez Twoich odbiorców. Oto magiczne słowa-klucze, które powinieneś wykorzystać:
● mądry
● niespodzianka
● nauka
● historia
● hacker, hackowanie
● ogromny/duży
● krytyczny
Oczywiście jest więcej słów, które mają cudowną moc nadawania Twoim nagłówkom sprzedażowego pazura. Musisz sam do nich dotrzeć, robiąc research i przeprowadzając testy A/B, które pokazują co działa, a co nie.
Eksperyment z testami A/B, który pomoże Ci
tworzyć lepsze nagłówki na bloga.
Testujemy blogowe nagłówki na Twitterze - technika Andrew Chena.
Zobrazujmy to na podstawie przykładów z testami A/B. Używając retweets (ponowne udostępnienie Twojego tweeta na innym profilu) przeprowadzono eksperyment.
1. Opublikuj tweeta zawierającego prawdę o produkcie, idee bądź cytat.
2. Zobacz ile osób to retweetuje.
3. Jeśli to zadziała, napisz post bazujący na tym temacie.
Tą technikę możesz zastosować także na Facebooku. Jeśli ludzie to polubią i będą udostepniać to będziesz mógł wykorzystać to na blogu. Komentarze także pomogą, a ich treść nakieruje Cię i dzięki temu będziesz mógł wpłynąć na podwyższenie konwersji.
Zastosuj te formuły w swoim biznesie, by optymalizować moc swoich stron docelowych, blogów, Fan Page czy profili na Twitterze. Chodzi o to by nagłówki spełniały sprzedażowe zadanie, a nie były zwykłym ornamentem Twojej strony. Skontaktuj się z nami, a stworzymy Ci genialne i błyskotliwe nagłówki, które trafiają w czułe punkty Twoich klientów.