Michelin - droga na oponiarski szczyt dwóch braci | Owocni
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Michelin

Zwięzła historia
marketingu marki


Nazwa: Michelin

Branża: Motoryzacja

Data założenia: 1889

Mariusz Słowik

Autor:

Mariusz
Słowik

Tajemnice wyważenia nazwy dla opon Michelin

Przedsiębiorstwo oponiarskie założyło dwóch braci – Édouard i André Michelin.


To od ich nazwiska firma wzięła swoją nazwę.

Droga na oponiarski szczyt braci Michelin


Przedsiębiorstwo zajmujące się wyrobem materiałów gumowych założyło dwóch braci André i Édouard Michelin. Miało to miejsce w 1889 roku we francuskim mieście Clermont-Ferrand. Wynalazki tamtego okresu oraz prace nad unowocześnieniem kół zainspirowały braci do rozpoczęcia przygody z oponami. Michelinowie zaprojektowali i stworzyli pierwszą zdejmowaną oponę pneumatyczną. Jej wymiana trwała zaledwie 15 minut, o czym informował pierwszy slogan marki. Bracia zainwestowali w patent i reklamę.


Ich opony cieszyły się dużym powodzeniem na wyścigach kolarskich i samochodowych, co przyniosło przedsiębiorstwu ogromny rozgłos. Łatwość wymiany ogumienia i jego solidność przyczyniły się m.in. do zwycięstwa aut wyposażonych w opony Michelin w Rajdzie Paryż-Brest-Paryż czy Paryż-Bordeaux. Rodzinna firma dwóch pasjonatów szybko stała się wiodącą marką na rynku. Pozostaje nią do dziś produkując opony zarówno do samochodów osobowych, ciężarowych, rolniczych, jak i przez wiele lat zaopatrując w opony bolidy Formuły 1. 

Maskotka przedsiębiorstwa, tzw. Ludzik Michelin nazywa się Bibendum i jest jednym z najstarszych znaków towarowych na świecie.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany Michelin mają uniwersalny charakter – odnoszą się do bezpieczeństwa, wygody jazdy, jak i szeroko rozumianego postępu.

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Michelin

    • A better way forward
    • Lepsza droga do postępu
    • The right tire changes everything
    • Właściwa opona zmienia wszystko
    • Your guardian angel this winter
    • Twój anioł stróż tej zimy

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady genialnych
reklam firmy Michelin

Michelin marketing
Michelin reklama
Michelin nazwa

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.