Jak kosmetyczna marka została zafarbowana nazwą L'Oreal
Nazwa L'Oreal pochodzi od francuskiego słowa „aureola”.
To nazwa o charakterze symbolicznym, która mówi o farbie dodającej włosom blasku – niczym anielska aureola.
Zobacz jak powstała otoczona aureolą marka L'Oreal
W 1909 r. młody francuski inżynier-chemik Eugène Schueller opracowuje formułę substancji farbującej włosy. Swojemu rewolucyjnemu odkryciu nadaje nazwę „Auréale”, co ma znaczenie metaforyczne. Farba po nałożeniu na włosy nadaje im przecież blasku, co kojarzy się z anielską aureolą. Innowacyjny produkt wzbudza olbrzymie zainteresowanie – farba do włosów rozchodzi się na pniu kupowana przez paryskich fryzjerów.
Firma szybko rozszerza swoją działalność na kolejne miasta Francji, a wkrótce także inne kraje i regiony świata takie jak: USA, Brazylia, Rosja czy Daleki Wschód. Marka zajmuje się już nie tylko produkcją farb do włosów, ale również innych kosmetyków. Wraz z rozwojem biznesu Schueller inwestuje w masową produkcję jednocześnie lekko zmieniając nazwę na obecnie funkcjonującą L'Oreal.
Obecnie L'Oreal to prawdziwy potentat w produkcji kosmetyków. Koncern posiada sześć ośrodków badawczych na świecie, zatrudniając setki naukowców pracujących nad nowymi recepturami.
L'Oreal kupił markę The Body Shop za 562 miliony funtów.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
L'Oreal wykorzystuje w promocji hasła reklamowe i slogany, będące kontynuacją i subtelną modyfikacją hasła powstałego w latach 70-tych ubiegłego wieku: „Ponieważ jestem tego warta”.
Najlepsze hasła i slogany
reklamowe L'Oreal
-
- Because you're worth it
- Ponieważ jesteś tego warta
-
- Because we're worth it
- Ponieważ jesteśmy tego warte
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Przykłady genialnych
reklam firmy L'Oreal
Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.