Zaparzamy herbacianą esencję nazwy Lipton
Popularna herbata wzięła swoją nazwę od nazwiska twórcy marki.
Przedsiębiorstwo założył i rozwinął sir Thomas Lipton.
Historia rozkwitu słynnej herbacianej marki z żółtą etykietą
Historia marki nierozerwalnie związana jest z postacią sir Thomasa Johnstone'a Liptona. Thomas w wieku 13 lat rzuca szkołę, po czym zatrudnia się jako chłopiec okrętowy na jednym z parowców pokonujących drogę z Glasgow do Belfastu. Zaoszczędzone zarobki przeznacza na rejs do USA, gdzie przez pięć lat podróżuje i zarazem pracuje na amerykańskich farmach, plantacjach i w sklepach zdobywając wartościowe doświadczenie.
Po powrocie do Szkocji otwiera swój pierwszy sklep spożywczy w Glasgow. Biznes szybko nabiera tempa, sklep odwiedza coraz więcej klientów, więc Thomas otwiera kolejne placówki – w Glasgow, potem w innych miastach Szkocji, a następnie w całej Wielkiej Brytanii. W roku 1888 jest już właścicielem prawdziwego imperium 300 sklepów. Wtedy też decyduje się wejść w herbaciany biznes – oferując dobrą herbatę szerokiemu gronu odbiorców w atrakcyjnej cenie.
Aby zrealizować swój plan Thomas Lipton wyrusza w 1890 r. do „królestwa herbaty” - na Cejlon Brytyjski (dziś Sri Lanka). Wchodzi tam w porozumienie w miejscowym przedsiębiorcą i zakładka własne plantacje herbaty. Tak powstaje marka Lipton. Do 1909 roku dystrybuuje już herbatę do Europy, USA i Japonii.
Obecnie Lipton należy do koncernu Unilever i jest dostępny blisko w 150 krajach świata. Najbardziej znaną marką w jej portfolio jest Lipton Yellow Label.

Twórca marki Thomas Lipton w 1898 roku otrzymał z rąk królowej Wiktorii tytuł szlachecki za zasługi w produkcji herbaty.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Hasła reklamowe i slogany Liptona nasycone są pozytywną energią i entuzjazmem – herbata ma pozytywnie nastrajać do życia.
Najsłynniejsze hasła i slogany reklamowe Lipton
-
- Drink positive
- Pij pozytywnie
-
- Tea can do that
- Herbata potrafi tego dokonać
-
- Łyk inspiracji
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Najpopularniejsze reklamy marki Lipton




Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.