Ostry jak brzytwa pomysł na nazwę dla firmy produkującej żyletki i maszynki do golenia Gillette
Nazwa pochodzi od nazwiska twórcy firmy. King Camp Gillette wynalazł i opatentował maszynkę do golenia wyposażoną w żyletkę z dwoma ostrzami.
To od jego nazwiska pochodzi też słowo „żyletka”.
Historia powstania najsłynniejszej (i podobno najlepszej dla mężczyzny) „golibrody” na świecie
W 1901 roku amerykański przedsiębiorca King Camp Gillette założył firmę The Gillette Company z siedzibą w Bostonie. Misją, jaką wyznaczył sobie King było zaprojektowanie maszynki do golenia, która byłaby dużo lżejsza i bardziej komfortowa od tradycyjnej brzytwy.
Wraz z rozpoczęciem działalności ruszyły prace nad projektem maszynki. Stworzono próbne ostrza z zakupionego w sklepie żelaznym zwoju z bardzo cienkiej blachy. Najpierw na rynek wypuszczono maszynki z uchwytem wyposażone w stalowo-węglowe ostrza, które nazwano na cześć twórcy.
Pierwszy model Gillette można było kupić u jubilera, w perfumeriach i sklepach handlujących produktami żelaznymi. Maszynka starczała na 20 goleń, a w paczce znajdowało się 12 sztuk innowacyjnego wynalazku Gillette'a. Niedługo później na sklepowych półkach pojawiła się opatentowana przez Gillette'a słynna maszynka do golenia z wymiennym, podwójnym ostrzem.
W 1915 r. moda na depilację nóg i brwi w Hollywood pozwoliła wypłynąć marce Gillette na szeroki wody biznesu, podnosząc sprzedaż do 70 mln.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Hasła reklamowe i slogany Gillette to przede wszystkim popularne, wykorzystywane od lat w promocji hasło „Najlepsze dla mężczyzny”.
Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Gillette
-
- The Best A Man Can Get
- Najlepsze dla mężczyzny
-
- Reveal the Goddess in You (Gillette Venus)
- Odkryj w sobie boginię
-
- Look sharp, feel sharp
- Wyglądaj bystro, czuj się bystro (gra słów - sharp również znaczy "ostry")
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Przykłady genialnych
reklam marki Gillette
Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.