X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Coca-Cola

Streszczenie
marketingu marki


Nazwa: Coca-Cola

Branża: Napoje

Data założenia: 1886

Orzeźwiający łyk nazewniczej potęgi

Nazwa pochodzi od liści koki i ziaren koli, które od początku były głównymi substratami receptury pilnie strzeżonej przez Coca-Colę.

Historia narodzin marki i nazwy, która dziś orzeźwia cały świat


W 1886 roku aptekarz John Pemberton stworzył w swoim aptecznym kociołku napój, który pół wieku później dostał się do Europy wraz z żołnierzami amerykańskimi oczarowując cały świat. Jego nazwa wzięła się od liści koki oraz ziaren koli. Do 1929 produkt zawierał także śladowe ilości kokainy. Nazwa Coca-Cola została stworzona przez Franka Robinsona, który pisownię przez „k” zamienił na „c”, twierdząc, że podwójne „c” będzie prezentować się bardziej spektakularnie na butelkach. On jest także autorem loga, które od razu zamaszystym stylem przelał na papier. Pemberton zmarł półtora roku po opracowaniu receptury, nieświadomy geniuszu i potęgi napoju, który stworzył.


W 1893 r. prawa do Coca-Coli wykupił Asa Candler, który wypozycjonował produkt na rynku i odniósł duży sukces reklamowy, budując świadomość marki nie tylko w USA, ale i za oceanem.


W 1919 roku rosnąca na oczach kolejnych właścicieli potęga przechodzi w ręce Ernesta Woodruffa. Jak przystało na bankiera – wprowadza markę Coca-Cola na giełdę. 500 tys. akcji sprzedawanych po 40 dolarów za sztukę rozchodzi się jak świeże bułeczki. Firma zyskuje na wartości, butelki Coca-Coli opanowują cały świat od terytorium Żelaznej Kurtyny aż po USA, wygrywając batalię o rząd dusz z innymi napojami. Od początku receptura Coca-Coli była skrzętnie strzeżona. Sam twórca - Pemberton utrzymywał w pełnej tajemnicy skład orzeźwiającego napoju. To samo czynili kolejni namiestnicy potęgi na bazie koli. Receptura Coca-Coli jest dziś jedną z największych tajemnic historii najnowszej, a jej skład przez 86 lat był przechowywany w banku SunTrust w centrum Atlanty. W 2011 przeniesiono ją dopiero do muzeum Coca-Coli w Atlancie. Dziś marka nie zdradza, ile osób zna sekretną formułę napoju.

Coca-Cola jest tworem aptekarza – początkowo miała służyć jako środek medyczny.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Dźwięczne hasła reklamowe i slogany Coca-Coli od lat urzekają swoją wyrazistością i prostotą.  

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Coca-Coli

    • Coca-Cola refreshes
    • Coca-Cola orzeźwia
    • Coca-Cola - this is it!
    • Coca-Cola - to jest to!
    • Always Coca-Cola!
    • Zawsze Coca-Cola!

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady genialnych
reklam firmy Coca-Coli

Coca-Cola slogan
Coca-cola reklama
Coca-cola marka

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.