Jak rodzinne miasto Szekspira zainspirowało do stworzenia marki
Nazwa wywodzi się z brytyjskiego miasteczka Stratford-upon-Avon, w którym urodził się i zmarł William Szekspir.
Co takiego urzekło twórcę marki, że w ten sposób postanowił nazwać swoją firmę?
Od typowej nazwy merytorycznej, poprzez miasto Szekspira, aż do marki Avon
Marka powstała w Nowym Jorku w 1886 roku stworzona przez Davida H. McConnella. Początkowo firma nosiła klasyczną opisową nazwę California Perfume Company. W 1939 r. zmieniono ją na Avon Products. Jak do tego doszło? Twórca marki odwiedzając miasto Stratford-upon-Avon w Anglii, gdzie urodził się i zmarł Szekspir, był pod wrażeniem podobieństwa okolicy do jego rodzinnych stron Suffern w stanie Nowy Jork. Podobieństwo zachwyciło go tak dobitnie, że od nazwy rzeki – Avon, postanowił nadać nazwę firmie.
Przedsiębiorstwo od początku stawiało sobie za cel bycie najpopularniejszą firmą kosmetyczną kobiet na całym świecie. Polski oddział Avon powstał w 1992 roku. W 1997 roku powstała spółka Avon Operations Polska. Pod tą nazwą kryje się fabryka kosmetyków w Garwolinie. To także centrum dystrybucyjne dla odbiorców produktów z Europy.
Avon jest zaangażowany w kampanie społeczne i prozdrowotne. Działa wyjątkowo aktywnie na rzecz walki z rakiem piersi oraz wspiera kobiety pragnące uzyskania niezależności ekonomicznej.
Avon pragnie być postrzegany jako firma będąca wzorcem sukcesu dla kobiet, które korzystają z jego produktów i dla tych, które swoją karierę wiążą ze współpracą z marką. Misją firmy jest dawanie kobietom nie tylko dobrej jakości produktów w stosunkowo niskich cenach lecz także możliwość urzeczywistniania swoich marzeń i szansę na rozwój osobisty.
Avon była jedną z pierwszych firm, która umożliwiła Amerykankom zarabianie pieniędzy i zdobycie niezależności finansowej.
Warto też wiedzieć że:
W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.
Sprawdź, jak wiodącą opowieść o marce firma przedstawia w hasłach i sloganach reklamowych.
Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Avonu
-
- The company for women
- Firma dla kobiet
-
- Ding-dong, Avon calling
- Puk-puk, tu Avon
-
- For a happier and heathier skin
- Dla szczęśliwszej i zdrowszej skóry
W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.
Przykłady genialnych
reklam firmy Avonu
Warto też wiedzieć, że
W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.
Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.