Szukanie dobrego copywritera warto zacząć w Owocnych. Po czym go rozpoznać?
Oto kilka przydatnych porad i wskazówek, jak znaleźć dobrego copywritera:
• upewnij się, czy wycena uwzględnia możliwość dokonywania korekt; osoba, która obniża cenę, ale nie oferuje dodatkowego czasu na rozwinięcie propozycji, jest po prostu niedoświadczona
• dopytaj się, czy projektant naprawdę będzie miał czas na Twój projekt; terminy łatwo się obiecuje (często w dobrej wierze), trudniej ich jednak dotrzymać. Również w tym zawodzie są ciche okresy, gdy zamówień jest mniej, częściej jednak czasu brakuje.
Pamiętaj, że dobry fachowiec prawie nigdy nie będzie mógł pracować tak szybko, jak by chciał klient. Odwrotnie, warto być ostrożnym, gdy ktoś od ręki jest gotów rozpocząć, i zachwilę skończyć, poważny, wymagający dużego wysiłku projekt.
• doświadczenie z branży nie zaszkodzi (choć nie każda jest tak samo popularna). Jeśli projektant ma w portfolio teksty dotyczące podobnych Twoim produktów, warto się nimi zainteresować. Wiele sektorów rynku - finanse, moda - posiada swój specyficzny język, który można interpretować na wiele sposobów. Jeśli dotychczasowe realizacje spodobają Ci się, nie oznacza to jeszcze sukcesu, ale stanowi dobry znak.
• słuchaj pytań, jakie zadaje projektant. Czy mogą one wynikać ze znajomości swojego zawodu, czy też są raczej ogólne, przypadkowe? Dobry copywriter rozumie biznes, dla którego pracuje, i potrafi poruszyć kwestie, których klient mógł sobie nie uświadamiać
Oczywiście, doskonale znając te zastrzeżenia, zawsze pilnujemy, by precyzyjnie określić nasze zadanie, doprowadzić do głębokiego porozumienia z klientem i - co ważne, choć nie zawsze miłe - nigdy nie obiecywać czegoś, czego nie da się później zrobić.
- Tak rozumiemy profesjonalizm.
Jeśli podzielasz ten punkt widzenia, zapewne będziemy mogli skutecznie wspomóc Cię w walce o przychylność klientów. Zapraszamy do Owocnych!