Przykłady skutecznych nagłówków w reklamach – pokażcie kilka.

Od: Adam R.
Szukam inspi­ra­cji do stwo­rze­nia dobrej reklamy. Tyle się o nich mówi, ale rzadko kto dzieli się przykładami.
Odpowiedz na pytanie

Subscribe without commenting

avatar

Odpowiedź eksperta

Od: Adam Krauza
0
osób uznało odpowiedź
za pomocną

Przedstawiam kilka bardzo skutecznych wzorów i przykładów nagłówków reklam. W tym odcinku skupimy się na reklamach motoryzacyjnych. Podziwiamy każdą z nich!

I. „Przy prędkości 60 mil na godzinę słychać tylko tykanie zegara”
~ David Ogilvy

Gdy doskonałe brytyjskie auta Rolls-Royce chciały odpowiednio przedstawić się na - nowym dla nich - rynku amerykańskim, potrzebowały reklamy, która odpowiednio przedstawi zalety ich produktów. Przyzwyczajeni do swoich Buicków i Cadillaców, mieszkańcy USA niekoniecznie mogli obdarzyć nową markę odpowiednim respektem.

Zarówno autor, jak i sam tekst promujący nowe auto należą dziś do najsłynniejszych i najbardziej cenionych w świecie reklamy. W 1958 roku David Ogilvy napisał tekst promujący model Silver Cloud, mogący do dziś być wzorem dla każdego copywritera: hasła nie da się zapomnieć, tekst w bardzo precyzyjny sposób punktuje wyjątkowe zalety produktu, dając czytelnikowi równie wiele informacji, jak przekonujących powodów do kupna. Co ciekawe, nie ucieka też  przed tematem ceny (kłopotliwej w przypadku tak luksusowych produktów).

Slogan o zegarze stał się powszechnie rozpoznawany, wchodząc do mowy potocznej i anegdot. Trudno o lepsze potwierdzenie potencjału tekstu, który ze  świata sprzedaży i kreacji przeszedł do języka naturalnego.

II. „Think Small!”
Slogan dopasowany do (bardzo trudnych) okoliczności

O wielkiej roli nagłówków powiedziano już wiele; czasami okazuje się jednak, że największy może być nagłówek... najmniejszy.

Tak właśnie jest w tej reklamie, promującej VW Garbusa w USA. Nie było to jeszcze auto hipisów, które można było zobaczyć w dziesiątkach filmów, a nawet samo zostało ekranową gwiazdą. Wypromowanie Garbusa w USA, kraju, gdzie wszystko było (zwłaszcza wówczas) większe niż gdzie indziej, było zadaniem karkołomnym.

Wykonano jest doskonale, przyciągając uwagę klientów wyjątkową inteligencją tekstu oraz umiejętnie pokazanymi zaletami. To była reklama, jakiej nikt jeszcze nigdy nie widział: z nagłówkiem wzywającym do «myślenia w małej skali» oraz wyjątkowo małym zdjęciem. Dużo mniejszym, niż zalecają wszystkie reguły reklamy, ale jakże doskonałym w tym przypadku! Błyskotliwy, pełen wartościowych dla nabywcy faktów tekst wyjaśnia bardziej niż przekonująco, jak korzystna dla właściciela Volkswagena jest właśnie «mała skala». Efekt? Miliony nabywców, później zaś dziesiątki milionów, oraz renoma najbardziej znanego auta świata.

III. „Don’t pay one penny more for gas this year than you did last!”
Nie płać za benzynę w tym roku ani grosza więcej, niż w zeszłym!

Czy można oprzeć się takiemu argumentowi? W czasach rosnących cen benzyny i kryzysowych oszczędności każdy klient z radością przyjmie rozwiązanie, które pozwala żyć dalej tak, jak gdyby ani podwyżki, ani kryzys w ogóle się nie wydarzyły. Tak właśnie dziala sugestywny nagłówek — przyszły nabywca uśmiecha się i ma wrażenie, jak gdyby ktoś nagle rozwiązał problem, na którego rozwiązanie nie miał żadnego własnego sposobu.

IV. „Now! The Miracle Gas-Saver That Europe Couldn’t Hide!”
~Eugene Schwartz

Teraz! Cudowny sposób na oszczędzanie benzyny, którego nie udało się ukryć Europie!

Kolejne udane hasło dla amerykańskiego Volkswagena, walczącego o przetrwanie i promocję swojego «żuka» (jak zwali auto Amerykanie) na największym samochodowym rynku. Niskie koszty utrzymania były ogromną przewagą Garbusa, i w tym sloganie grają główną rolę tworząc atmosferę okazji i pożądania (wykrzyniki, teraz, cud, nieudane ukrycie sekretu na tanią jazdę...).

Wiele z tych nagłówków powstawało dłużej niż niektóre całe, mniej przemyślane biznesy. Nic dziwnego, że szybko stają się bardzo cennym kapitałem, mogącym trwale zmienić kondycję firmy. Takie tytuły nie powstają przypadkiem, i warte są każdego wysiłku.
Jeśli możemy zaproponować Ci swoją pomoc, pozostajemy do Twojej dyspozycji. Owocny zespół projektantów zawsze chętnie pracuje zarówno nad tekstami, jak i ich odpowiednią graficzną oprawą.

Podobne tematy
Podobne pytania
Kategorie
Na górę
Która społeczność wydaje Ci się lepsza?
Zagłosuj, klikając jedną z poniższych opcji.

Pytania&Odpowiedzi
Przydatne reguły

Jak zgłaszać pytanie?
Każdego tygodnia wybierzemy kilka pytań, do których przygotujemy odpowiedzi. Zgłaszając pytanie, pamiętaj o umieszczeniu aktualnego adresu mail oraz numeru telefonu. Jeśli nie życzyłbyś sobie ich ujawniania, prosimy o odpowiednią adnotację (i podanie pseudonimu).

Staramy się, by nasze odpowiedzi mogły występować jako wyczerpujące i wiarygodne źródło informacji, oraz by nie trzeba było czekać na nie zbyt długo. Oto kilka wskazówek, jak dobrze przygotować pytanie:
  • pisz precyzyjnie i jasno. Trudno jest przygotować przydatną odpowiedź na niekonkretne pytanie.
  • zachowaj kulturę i takt. Nie zadawaj pytań, które mogą być uznane za obraźliwe.

Jak tworzyć odpowiedzi?
Twoja odpowiedź powinna być pomocna i godna zaufania.
  • skupiaj się na tym, na czym się znasz. Odpowiadaj na pytania związane z Twoją specjalnością.
  • szukaj dodatkowych źródeł, by powiększyć wartość odpowiedzi, ale nie prezentuj cudzych ustaleń jako własnych. Cytuj źródła.
  • nie atakuj społeczności poprzez publikacje mogące naruszyć czyjeś uczucia bądź łamiące prawo.

Jak wybieramy najlepsze odpowiedzi?
Zadane pytanie pozostaje «otwarte» przez pięć dni, zanim otrzyma odpowiedź. Przez ten czas zadający pytanie może spośród udzielonych wskazać «Najlepszą Odpowiedź», bądź «Brak Najlepszej Odpowiedzi» w przypadku, gdy nie znajdzie poszukiwanej informacji.

Wówczas, jako «Najlepsza» automatycznie wyróżniana jest odpowiedź, która otrzyma najwięcej pozytywnych głosów.

Jeżeli żadna odpowiedź nie otrzyma pozytywnej oceny, albo odpowiedzi w ogóle się nie pojawią, pytaniu automatycznie przypisywana jest opcja «Brak Najlepszej Odpowiedzi».

Czym są pytania bezpośrednie?
Możesz zadać pytanie nie tylko nam, ale i innemu członkowi forum. Wystarczy, że klikniesz na odpowiednią ikonkę na profilu danego autora. Odpowiedź otrzymasz na swoje konto; zarówno ona, jak i pytanie nie będą widoczne dla osób postronnych. Tak działają pytania bezpośrednie.
Utrapienia z marketingiem?
Zadaj pytanie
Tu możesz liczyć na darmową
odpowiedź od ekspertów
Wydarzenia
cykliczne
Powtarzające się wyda­rze­nia kreują poczu­cie przy­na­leż­no­ści, trwałe zain­te­re­so­wa­nie i wyczekiwanie.
Na co cze­kają i co wspo­mi­nają Twoi użyt­kow­nicy? (Poza zapla­no­wa­nymi prze­rwami tech­nicz­nymi)

Czy ist­nieją jakieś regu­larne, powta­rza­jące się wyda­rze­nia, które wszy­scy lubią? Wiele gier dla dzieci wyko­rzy­stuje struk­turę nar­ra­cji do two­rze­nia wyda­rzeń – dla­czego by nie wypró­bo­wać tego samego w apli­ka­cjach biz­ne­so­wych i ogól­no­do­stęp­nych stro­nach? Przemyśl, w jaki spo­sób wszy­scy użyt­kow­nicy lub grupy mogliby polu­bić powta­rza­jące się doświadczenia.
Kliknij lubię to na
Pytanie.
Pomóż nam znaleźć właściwą odpowiedź na poniższe pytanie.
Twoja odpowiedź:

Imię (nick):
Adres eMail:
Źródła:
Chcesz załączyć obrazek do odpowiedzi? - Kliknij tutaj.
Twoje pytanie.

edytuj
Opisz kontekst pytania:
Imię (nick):
Adres eMail:
Otrzymaj ofertę