Jak stworzyć nagłówek, który zwiększy sprzedaż?

Od: Marcin Kuchta
Jestem agen­tem ubez­pie­cze­nio­wym; mało komu chce się czy­tać dłu­gie arty­kuły z mojej branży, więc zain­we­stuję w ban­ner rekla­mowy, który zachęci do kon­taktu. Muszę teraz wybrać te magiczne kilka-kilkanaście słów. Gdzie je znaleźć?
Odpowiedz na pytanie

Subscribe without commenting

avatar

Odpowiedź eksperta

Od: Mariusz Słowik
+2
osoby uznały odpowiedź
za pomocną

Nagłówek to 80% skuteczności reklam i ofert. Warto napisać go dobrze.
Nagłówek to pierwsza i ostatnia szansa na zwrócenie uwagi czytającego. Jeśli nie działa, dlaczego ktokolwiek miałby zwrócić uwagę na pozostałą treść? Dlatego właśnie tworzenie wyjątkowo wydajnych tytułów to nieomal oddzielna specjalizacja w reklamie.

Walcząc o nieodparty nagłówek, warto pamiętać o kilku przydatnych zasadach:

I. Krótszy tytuł wcale nie musi być lepszy; zwięzły nagłówek często dobrze się komponuje i wygląda oryginalnie, ale w niewielu słowach trudno zawrzeć odpowiednio kuszący zestaw informacji.

II. Warto patrzeć i uczyć się od najlepszych. Zaskakującą, ale naprawdę pouczającą inspiracją mogą być tabloidy i mass media, od setek lat doskonalące sztuk przyciągania uwagi.

III. Załóż, że tylko nagłówek będzie przeczytany. Już sam skrót tekstu złożony tylko z nagłówka i śródtytułów powinien umożliwiać zdobycie podstawowych informacji, a przede wszystkim, zbudowanie w czytelniku odpowiedniego przekonania (np. firma X wie, co robi).

Nagłówek to niejako artykuł w pigułce; nigdy nie będzie miał całej jego siły, ale powinien do tego dążyć. Takie starania mogą przynieść w efekcie bardzo różną stylistykę, a finalne tytuły są dopasowywane do konkretnego przypadku (klienta, produktu, typu promocji...).

Tak właśnie, w największym skrócie, możemy opisać naszą pracę nad tytułami artykułów, nagłówkami witryn www. Zagadnienie jest równie ważne, jak szeroko opisywane. Pozostajemy do dyspozycji, gdy tylko może przydać się fachowa pomoc w sformatowaniu tekstu przygotowanego do najtrudniejszych marketingowych zadań.

Podobne tematy
Podobne pytania
Kategorie
Na górę
Która społeczność wydaje Ci się lepsza?
Zagłosuj, klikając jedną z poniższych opcji.

Pytania&Odpowiedzi
Przydatne reguły

Jak zgłaszać pytanie?
Każdego tygodnia wybierzemy kilka pytań, do których przygotujemy odpowiedzi. Zgłaszając pytanie, pamiętaj o umieszczeniu aktualnego adresu mail oraz numeru telefonu. Jeśli nie życzyłbyś sobie ich ujawniania, prosimy o odpowiednią adnotację (i podanie pseudonimu).

Staramy się, by nasze odpowiedzi mogły występować jako wyczerpujące i wiarygodne źródło informacji, oraz by nie trzeba było czekać na nie zbyt długo. Oto kilka wskazówek, jak dobrze przygotować pytanie:
  • pisz precyzyjnie i jasno. Trudno jest przygotować przydatną odpowiedź na niekonkretne pytanie.
  • zachowaj kulturę i takt. Nie zadawaj pytań, które mogą być uznane za obraźliwe.

Jak tworzyć odpowiedzi?
Twoja odpowiedź powinna być pomocna i godna zaufania.
  • skupiaj się na tym, na czym się znasz. Odpowiadaj na pytania związane z Twoją specjalnością.
  • szukaj dodatkowych źródeł, by powiększyć wartość odpowiedzi, ale nie prezentuj cudzych ustaleń jako własnych. Cytuj źródła.
  • nie atakuj społeczności poprzez publikacje mogące naruszyć czyjeś uczucia bądź łamiące prawo.

Jak wybieramy najlepsze odpowiedzi?
Zadane pytanie pozostaje «otwarte» przez pięć dni, zanim otrzyma odpowiedź. Przez ten czas zadający pytanie może spośród udzielonych wskazać «Najlepszą Odpowiedź», bądź «Brak Najlepszej Odpowiedzi» w przypadku, gdy nie znajdzie poszukiwanej informacji.

Wówczas, jako «Najlepsza» automatycznie wyróżniana jest odpowiedź, która otrzyma najwięcej pozytywnych głosów.

Jeżeli żadna odpowiedź nie otrzyma pozytywnej oceny, albo odpowiedzi w ogóle się nie pojawią, pytaniu automatycznie przypisywana jest opcja «Brak Najlepszej Odpowiedzi».

Czym są pytania bezpośrednie?
Możesz zadać pytanie nie tylko nam, ale i innemu członkowi forum. Wystarczy, że klikniesz na odpowiednią ikonkę na profilu danego autora. Odpowiedź otrzymasz na swoje konto; zarówno ona, jak i pytanie nie będą widoczne dla osób postronnych. Tak działają pytania bezpośrednie.
Utrapienia z marketingiem?
Zadaj pytanie
Tu możesz liczyć na darmową
odpowiedź od ekspertów
Rozpoznanie ponad
przypominanie
Łatwiej jest roz­po­znać rze­czy, któ­rych doświad­czy­li­śmy wcze­śniej niż przy­wo­ły­wać je z pamięci.
Opcje wie­lo­krot­nego wyboru lub te wyma­ga­jące jed­nego klik­nię­cia to dla ludzi łatwy spo­sób inte­rak­cji ze stroną.

Jeśli chcesz popro­sić ludzi o wymie­nie­nie rze­czy z pamięci, spró­buj uzu­peł­nić (lub zastą­pić) puste pola okre­ślo­nymi, loso­wymi wybo­rami, które będą mogły ich naprowadzić.
Kliknij lubię to na
Pytanie.
Pomóż nam znaleźć właściwą odpowiedź na poniższe pytanie.
Twoja odpowiedź:

Imię (nick):
Adres eMail:
Źródła:
Chcesz załączyć obrazek do odpowiedzi? - Kliknij tutaj.
Twoje pytanie.

edytuj
Opisz kontekst pytania:
Imię (nick):
Adres eMail:
Otrzymaj ofertę