Znak firmowy to często bardziej wartościowe dobro firmy, niż wszystkie inne jej aktywa razem wzięte. Jednak sondaż, który wśród 400 przedsiębiorstw przeprowadził specjalista od nazewnictwa - Steve Rivkin, wskazuje, że w porównaniu do lat 80, specjaliści od marketingu wprowadzają na rynek prawie trzy tysiące razy więcej marek. Używają nowych metod w ich tworzeniu, i zastrzegają nawet te, których nie będą używać. Dlatego wymyślenie naprawdę dobrej nazwy staje się dla nich coraz trudniejsze.
Przeładowanie rynku komunikatami i informacjami dotyka także świata nazewnictwa. Istnieje około 2,5 miliona zarejestrowanych znaków firmowych w Stanach Zjednoczonych – i przynajmniej o 3 miliony więcej w innych krajach. W ubiegłym roku na całym świecie zarejestrowano ponad 500, 000 nowych nazw. Standardowy słownik ma ok. 100, 000 pozycji. Kończą nam się słowa na tworzenie nowych nazw. Tak więc, jak trudno jest wpaść na naprawdę dobrą nazwę dla firmy, czy produktu? Otóż bardzo trudno. Parę lat temu sektor produktów przemysłowych Kimberly-Clark zarejestrował nazwę „Brand X”
<strong> Przedsiębiorstwa zaczynają już zbierać marki na sprzedaż. Sam natknąłem się na taką firmę, która posiada ok. 100 znaków towarowych, marek lub nazw produktów. Mają je nawet podzielone na kategorie takie jak: pielęgnacja włosów (osiem marek), mrożonki (osiemnaście marek), artykuły gospodarstwa domowego (cztery marki). Ponadto mają na sprzedaż także kilka nazw powszechnie znanych korporacji. I nie są to głupie, wymyślone nazwy. Czy możesz po prostu odświeżyć jakąś starą nazwę i zacząć zarabiać na niej pieniądze? Tak – dokładnie. Ale istnieją ograniczenia.
Czy twoi potencjalni nabywcy pamiętają tą nazwę i mają z nią dobre skojarzenia? Nigdy nie odtworzysz jej dawnej chwały, ale możesz zrobić na niej niezły interes. Jednak nie będzie z niego takiego zysku, jaki przynoszą aktualne marki wiodące prym na rynku. Czy gładź do ścian o nazwie “bielik” poradzi sobie równie dobrze jak CEKOL? Mało prawdopodobne...
1 | A co jeśli wasz projekt po prostu mi się nie spodoba? | odpowiedź |
2 | Jak obsługujecie małe i początkujące firmy? | odpowiedź |
3 | Jak wygląda współpraca na odległość? | odpowiedź |
4 | Jaką gwarancję jakości otrzymam? | odpowiedź |
5 | Ile wynosi minimalny budżet projektu? | odpowiedź |
6 | Jak rozpocząć współpracę? | odpowiedź |
Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!
Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.