X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Podstawy
I techniki
Copywriting
w internecie
Nazewnictwo
I pozycjonowanie
Ikony
i ich historie
Wskazówki ekspertów

Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting

Lidl

Krótka historia
marketingu marki


Nazwa: Lidl

Branża: Sieć sklepów

Data założenia: 1930

Okoliczności, w jakich nazwa Lidl trafiła na sklepowe półki

Nazwa pochodzi od nazwiska jednego z pierwszych udziałowców – Ludwiga Lidla.


Właściciel marki z rodziny Schwarzów wykupił prawa do wykorzystania tego nazwiska w nazwie, ponieważ jego nazwisko generowało pewne niepożądane skojarzenia.

Negatywne skojarzenia, które dały początek nazwie Lidl


Protoplasta Lidla powstał w latach 30-tych XX wieku – to założona przez rodzinę Schwarzów w Niemczech hurtownia owoców egzotycznych i artykułów kolonialnych. Sklep początkowo nosił nazwę Lidl & Schwarz Lebensmittel-Sortiments-Großhandel. Nazwa łączyła profil działalności z dwoma nazwiskami: Schwarza oraz wspólnika Ludwiga Lidla. Z biegiem lat właściciele sklepu stopniowo poszerzali asortyment o artykuły spożywcze. Ze zwykłej hurtowni marka przeobraża się w sieć sklepów spożywczych.


W latach 60-tych powstaje pierwszy sklep wielkopowierzchniowy pod nazwą Handelshof. W kolejnej dekadzie sklep zmienia nazwę na Lidl. Zwolennikiem takiej zmiany był Dieter Schwarz – syn twórcy marki, którego raziła obecna nazwa, gdzie połączenie słów „Schwarz” oraz „Markt” oznaczało w dosłownym tłumaczeniu „czarny rynek”. Dieter wykupił prawa do wykorzystania nazwiska od współwłaściciela spółki Ludwiga Lidla za 1000 marek. W ten sposób powstała marka, która z nową krótką nazwą otwiera kolejne sklepy w Niemczech, a od 1990 r. w innych europejskich krajach. W Polsce pierwszy sklep Lidla został otwarty w 2002 r.

Popularna polska kampania Lidla z wykorzystaniem wizerunków kucharzy Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego miała trwać tylko rok.

Warto też wiedzieć że:

W Owocnych tworzymy nazwy, które zapadają w pamięć. Zobacz przykłady.

Hasła reklamowe i slogany Lidla wyróżnia zwięzłość – krótkie, hasłowe przedstawienie profilu marki.

Najlepsze hasła i slogany
reklamowe Lidla

    • Jak sobota to tylko do Lidla
    • Mądry wybór
    • Lidl suprises
    • Lidl zaskakuje

W Owocnych piszemy treści, które zwiększają sprzedaż tu są przykłady.

Przykłady genialnych
reklam firmy Lidl

Lidl nazwa
Lidl brand
Lidl reklama

Warto też wiedzieć, że

W Owocnych tworzymy logo, które robi dobrą robotę. Zobacz przykłady.

Projektujemy strony, które dystansują całą konkurencję. Sprawdź jak się to robi.

Image
Dobre teksty, pisane są
przez dobrych ludzi
Jeśli odpowiada Ci ten spokojny klimat porozumienia
panujący w małych zespołach,to u Owocnych
poczujesz się jak w domu.