Seo copywriting. Podstawy pisania treści, które Google docenia wysokimi pozycjami.
Wprowadzenie do seo copywritingu dla początkujących i średnio zaawansowanych.

Zawartość strony, która stanowi prawdziwą wartość dla ludzi zdobywa linki w sposób naturalny.
Wyszukiwarki to uwielbiają. Takie treści zawsze doceniane są wysokimi pozycjami. Słyszymy często “Content is king” (czyli zawartość jest królem.) To prawda. eBiznes, który dziś tego nie zrozumie, bedzie tracił zyski jutro.
Jak pisać artykuły, skoro zasady SEO zmienią się co chwilę?
Algorytm wyszukujący Google, staje się inteligentniejszy z dnia na dzień. W ciągu tylko ostatniego roku, firma wprowadziła do niego kilkanaście tysięcy zmian. Strategia firmy dąży do podawania użytkownikom wyników o jak najwyższej jakości.
Jeśli piszesz treść, pisz z myślą, że tworzysz najlepszy artykuł na ten temat na świecie. Tylko ta strategia jest w stanie przynieść długofalowe korzyści. Treści słabej jakości, pisane niedbale, kopiowane coraz szybciej znikają z list wyników wyszukiwań z dużą prędkością. I nikt ich ich nie odwiedza.
Jeśli będziesz doceniony przez ludzi, algorytmy wyszukiwarek pójdą w ich ślady.
Dowiedz się więcej.
7 podstawowych zasad pisania artykułów dla internetu.
Jeśli chcesz poznać techniczne zagadnienia związanie SEO Copywritingiem, czyli pisaniem tekstów i treści, które dobrze się pozycjonują — przeczytaj ten artykuł.
Wierzymy, że tylko dobra treść ma szansę okupować wysokie wyniki w przyszłości. Dlatego prezentujemy temat w dwóch częściach. Część merytoryczną poniżej i część techniczną w linku powyżej. – Życzę miłej lektury.
Musisz stać się ekspertem
w dziedzinie, którą zajmuje się
Twoja strona. Rzetelne i świeże
informacje są podstawą do
tego, by zdobyć zaufanie
użytkowników.
- Temat, którym się zajmujesz, należy przedstawić w oryginalny sposób, by mógł się wyróżnić spośród wielu podobnych. Jeżeli będziesz powielać schematy, istnieje duża szansa, iż zleją się z masą innych i mało kto je przeczyta. A już z pewnością nikt go nie poleci innym (podlinkuje).
Upewnij się, że przedstawiłeś temat wyczerpująco i szczegółowo. Ty, jako pisarz, doskonale znasz temat, o którym piszesz, ale Twój czytelnik może nie mieć o nim żadnego pojęcia. Postaw się w jego roli i odpowiedz na pytanie czy wszystko udało Ci się zrozumieć. - Pamiętaj, że bardzo dobra treść, która ma usatysfakcjonować Twojego klienta i przynieść korzyści Tobie i jemu, wymaga ciężkiej pracy. Tworzenie artykułów jedynie pod wyszukiwarki jest strategią, która ma krótkie nogi. Nie przyniesie ona długoterminowych korzyści.
- Jeżeli posiadasz wiedzę i doświadczenie w dziedzinie, którą zajmujesz się na stronie, zastanów się, jaką ilością informacji chcesz się podzielić z innymi. Ludzie rozumiejąc znaczenie Twojego doświadczenia i tak kupią Twój produkt, nawet wtedy, gdy będą wiedzieli, jak zrobić to samemu.
- Bardzo ważne jest, by temat, który oferujesz, przedstawiony był w odpowiedni sposób dla użytkownika. Postaw się na miejscu klienta i pomyśl, jaka forma najbardziej by mu odpowiadała (film, artykuł SEO, a może prosty komiks?)
- Istotnym faktem jest, że pierwsze sekundy są najważniejsze, by przyciągnąć odwiedzającego naszą stronę. Jeżeli początek artykułu SEO nie będzie ciekawy, nie ma co liczyć, że ktoś doczyta go choćby do połowy. Użytkownicy często nie czytają artykułów od początku do końca, lecz przeglądają je, szukając rzeczy, które ich interesują. Z tego względu reszta tekstu nie jest zwolniona z odpowiedzialności bycia atrakcyjnym dla klienta.
- Pisz zwięźle i na temat. Unikaj powtarzania. Przeczytaj każdy akapit, wczuwając się w rolę swojego czytelnika. Gdy już stwierdzisz, że jesteś zadowolony ze swojej pracy, poproś bezstronną osobę znającą zagadnienie o bezstronną ocenę.
- Nie nudź i dbaj o poprawność pisowni. Zadbaj o to, by odbiorca czytał Twój tekst SEO z zainteresowaniem i pełnym zaangażowaniem. Twórz krótkie, zwięzłe i trafne zdania. Czytelnik znający zasady poprawnej pisowni szybko zraża się do tekstu, w którym zauważa błędy.
Więcej na temat tego jak napisać artykuł, dowiesz się tu.
Dobra zawartość = Dobre wyniki w wyszukiwarkach? NIE!
Z dobrą zawartością strony jest podobnie jak z ludzkim talentem. Trzeba go najpierw wykryć, by mógł się rozwijać i przynosić jakiekolwiek korzyści. Zawartość strony, choćby była znakomita, może zostać niezauważona, jeżeli pozostałe elementy optymalizacji zostaną pominięte.
Fascynujące artykuły SEO, które zawierają rzetelne informacje, korzystają z profesjonalnej analizy słów kluczowych, mają zoptymalizowaną treść i tytuł pod wyszukiwarki są dobrym początkiem, ale dopiero początkiem.
Zawsze więc o tym pamiętaj.
SEO Copywriting. Zasada pierwsza.
Czyli najważniejsza prawda pisania do internetu.
Jak pisać teksty do pozycjonowania w sieci? W dzisiejszym świecie SEO (ang. Search Engine Optimization) jedną z najważniejszych cech artykułu jest to aby, odpowiadał zapytaniom internautów. Doskonałym przykładem jest fenomen Wikipedii, której artykuły SEO są skonstruowane zgodnie z prawem zerowym.
Pisz dobre artykuły, których tytuły odpowiadają na zapytania użytkowników wyszukiwarek, a treść jest odpowiedzią na te pytania. Tytuł nie musi być zdaniem złożonym, może być nawet równoważnikiem zdania. Na samym początku upewnij się, czy artykuł, bądź strona zbudowana jest w oparciu o tę zasadę.
skonstruowanie artykułu,
który będzie odpowiadał
na zapytania użytkowników
wpisywane w Google.
– Prawo zasada
w SEO.
Na koniec, unikaj zła. - Czyli Cloaking i duplicate content.
Główne motto działań firmy Google brzmi. — Unikaj zła. Miej na uwadze ten przekaz pisząc treści dla stron internetowych. Wyszukiwarki coraz skuteczniej znajdują strony, których treść jest inna dla użytkowników, niż ta przeznaczona dla Google, Yahoo czy innych wyszukiwarek. Taka praktyka nosi nazwę cloaking. Jest to, mówiąc wprost, oszukiwanie wyszukiwarki po to, by zdobyć lepszą pozycję w jej rankingu. Gdy taka działalność zostanie wykryta, strona może być trwale usunięta z indeksów wyszukiwarek.
Ważne jest także, aby treść była unikalna. Należy pamiętać, aby nie „pożyczać” sobie treści z innych stron. W przypadku takich działań nie tylko możesz być osądzany w kategoriach złodzieja, ale Google szybko rozpozna, kto pierwszy opublikował daną treść, (nawet lekko zmodyfikowaną) wkładając Twoją pracę do szuflady, duplicate content, czyli duplikat.
Oczywiście, ten artykuł to tylko wstęp do wielkiego zagadnienia jakim jest pozycjonowanie. Mam nadzieję, że ten artykuł, pomoże Ci zrozumieć to zagadnienie, choć doskonale zdaję sobie sprawę, że nie powiedziałam o wielu sprawach. Jeśli posiadasz wiedzę lub ciekawe doświadczenia, które pomogą rozwinąć nam ten temat prosimy podziel się z nami w komentarzach zaraz pod treścią. Dziękuję.

Nie poprzestawaj na tym; pomyśl o interakcjach. O tym, jak sprawić, by były zabawne. Tak jak każdej rozmowie można dodać humoru, można także sprawić, by bardziej zabawne były chmurki wyświetlane po najechaniu na link, przyciski, poszczególne kroki w procesie i inne rzeczy, które napotyka użytkownik. W procesie uczenia się wykorzystujemy humor do ułatwiania przyswajania nowej wiedzy i jej zapamiętywania.
Mądrego miło posłuchać
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
Lubisz nasze treści i to co robimy?
Możesz publikować je u siebie, sprawdź
także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.