show menu
+ Menu

William Bernbach lepszy od najlepszych? Amerykańscy marketerzy twierdzą, że tak.

Poznaj jego reklamowe arcydzieła oraz dowiedz się, kim był, w co wierzył i co zrobił.

    • William-Bernbach
Co znajdziesz w artykule

    Amerykański Adage​.com umieś­cił go na pier­wszym
    miej­scu swo­jej listy stu najwięk­szych ludzi reklamy.


    Jego pode­jś­cie do mar­ketingu zawsze budz­iło ogromny podziw i sza­cunek. Stał się wzo­rem dla mar­keterów na całym świe­cie. Poz­na­j­cie Williama Bern­bacha czło­wieka, który twier­dzi, że naj­po­tęż­niej­szym ele­mentem w rekla­mie jest prawda.

    Ostrzegam cię przed wiarą, że reklama jest nauką - Bernbach

    Jego filo­zofia obra­cała się wokół myśle­nia, że celem reklamy jest per­swazja. Wierzył, że tylko pro­ste pode­jś­cie two­rzy nieza­pom­ni­any i chwy­tliwy prze­kaz reklam­owy. Poprzez umiejęt­ność łącze­nia kreaty­wności z pros­totą i humo­rem, William Bern­bach był w sta­nie stwo­rzyć jedne z naj­bar­dziej uda­nych kam­panii reklam­owych w his­torii. Do jego naj­bar­dziej zna­nych i cenio­nych pro­jek­tów należą m.in.: reklama Ohrbach’s, piekar­nia Levy’ego z Brook­lynu czy kam­pa­nia Volk­swa­gena.

    Najsłyn­niejsze tro­feum świata reklamy — Golden Lad­der, opi­sał tak: To, że możemy widzieć wię­cej zawdz­ięczamy temu, że sto­imy na szcze­blach dra­biny, wybu­dowanej przez tych, któ­rzy byli przed nami”.

    Czy wiesz, że…
    Bern­bach zapro­jek­tował
    najsłyn­niejsze tro­feum
    reklam­owe świata
    Adver­tis­ing Hall
    of Fame „Golden
    Ladder”.

    Reklama nie jest nauką. To per­swa­zja. A ona jest sztuką.

    Po jego śmierci w 1982 r. Harper’s Mag­a­zine napi­sał o nim tak: „Najpraw­dopodob­niej miał on więk­szy wpływ na ame­ry­kań­ską kul­turę, niż którykol­wiek z pis­arzy czy artys­tów w ciągu ostat­nich 133 lat”. Ten sławny copyw­ri­ter lubił powta­rzać, że:

    “Dobra reklama buduje sprze­daż.
    Wielka reklama buduje fabryki.”

    Bern­bach wie­rzył, że za suk­ces reklam­owy odpo­wiada rów­nież jakość pro­duktu. Doprowadz­iło go to do tego, że sam wybie­rał pro­dukty, które były w sta­nie spro­stać ich reklamom.

    „Właś­ci­wie prak­tykowana kreaty­wność
    może spra­wić, że jedna reklama będzie
    miała moc dziesięciu”.

    Dziś jego wpływy nadal nie słabną, a jego filo­zofia jest wciąż aktu­alna. Jawi się on jako numer jeden świata reklam XX wieku oraz postrze­gany jest jako jedna z naj­bar­dziej wpły­wowych osób w tej dziedzinie.

    „Najlep­szym medium reklam­owym jest poczta pantoflowa”.

    Najczęś­ciej cyto­wa­nymi sło­wami Bern­bacha pozo­stają: „Nic nie pogrąża złego pro­duktu jesz­cze bar­dziej, niż dobra kam­pa­nia reklam­owa”. Słowa, które wielokrot­nie okazy­wały się prorocze.

    Najpotężniejszym ele­men­tem w rekla­mie jest prawda.

    William Bernbach naj­lep­szy copyw­ri­ter według Amerykanów. Był jed­nym z trzech założy­cieli Doyle Dane Bern­bach (DDB). Jest on także uzna­wany za pier­wszego copy­writ­era i dyrek­tora artysty­cznego w jed­nej oso­bie, który połą­czył dwa dzi­ały pra­cown­ików w jeden kre­atyny zespół. Model prak­tykowany w agenc­jach reklam­owych do dziś.

    William Bill Bern­bach, naj­lep­szy copyw­ri­ter wszech cza­sów nade wszys­tko cenił on inno­wa­cję. Fawory­zował intu­icję i staw­iał ją ponad ści­śle okre­ślo­nymi zasa­dami, któ­rymi w tym cza­sie sta­rała się kie­ro­wać reklama. Copywriter zmarł w roku 1982 w wieku 71 lat.

    Poznaj reklamy Bernbach’a, które sprze­da­wały wię­cej
    niż pozwa­lała na to moc pro­duk­cyjna reklamodawców.

    Świetna kam­pa­nia przed­staw­ia­jąca ludzi róż­nych nacji, o róż­nych kolo­rach skóry, w róż­nym wieku. Nie trzeba być Żydem, żeby uwiel­biać chleb Jew­ish Rye.

    Słynna (trwa­jąca do dziś) kam­pa­nia marki Avis — Staramy się bar­dziej, w któ­rej pod­kreślają, że bycie nume­rem dwa zobow­iązuje do cięż­szej pracy. Inna odsłona: “Avis nie może sobie poz­wolić na nie bycie miłym.”

    Jestem w trak­cie rozsz­erza­nia tego doku­mentu o nauki, jakich Bern­bach udzie­lał swoim kole­gom po fachu. Polub ten arty­kuł, a powia­do­mię Cię oso­biś­cie kiedy to się sta­nie. Jeżeli dys­ponu­jesz cie­ka­wymi mate­ri­ałami wzbo­ga­ca­ją­cymi temat, pro­szę podziel się nim w komen­tarzach na dole tej strony. Dziękuję.

    Na górę
    Piszemy dochodowe
    treści reklamowe  
    Wyceń za darmo
    Metafora
    koncepcyjna
    Nadajemy sens i rozu­miemy nowe kon­cep­cje przez porów­na­nie ich do innych, które zna­li­śmy już wcześniej.
    Czy wyko­rzy­stu­jesz obra­zo­wa­nie lub suge­stywny język, by wyja­śnić trudne poję­cia?

    Pomóż ludziom zro­zu­mieć Twój prze­kaz poprzez nakre­śle­nie dosłow­nej lub ukry­tej prze­no­śni. Wykorzystaj to sko­ja­rze­nie, by pomóc ludziom zro­zu­mieć poję­cie i wpły­nąć na to, jak jest ono postrzegane.

    Mądrego miło posłuchać

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Sprawdź to - kliknij tutaj.

    Lubisz nasze treści i to co robimy?
    Możesz publikować je u siebie, sprawdź
    także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.

    Prawdziwy geniusz w dziedzinie
    marketingu. Właściciel
    Ogilvy&Mather.
    x
    Będziemy Ci bardzo wdzięczni za
    sugestie lub informację o napotkanym
    błędzie. Każdego dnia wkładamy wiele
    pracy, aby te strony były lepsze.

    Pozwól nam Tobie podziękować:
    no-spam