show menu
+ Menu

Błyskotliwe pisanie w Internecie.
7 Praktycznych wskazówek.

Jeśli podzie­lisz się jakąś ideą, która Cię inte­re­suje, wywoła ona jedy­nie nie­wielką iskrę. Pożary wybu­chają w przy­padku, kiedy zaszcze­pisz pomysł w gło­wach wielu ludzi. Jeśli szu­kasz spraw­dzo­nych roz­wią­zań, które pozwolą ci zamie­nić iskrę w pożar, roz­pa­la­jący wyobraź­nię ludzi i inspi­ru­jący dzia­ła­nia, koniecz­nie prze­czy­taj ten artykuł.

Na świeże pomy­sły wpaść można wszę­dzie. Należy ich po pro­stu szu­kać. W Owocnych wypra­co­wa­li­śmy nawet spo­soby, znaj­do­wa­nia dosko­na­łych tema­tów na arty­kuły. Jednak dobry pomysł na arty­kuł to jedno, a prze­nie­sie­nie go na two­jego bloga to inna kwe­stia. Jak prze­kuć dobry temat w dosko­nały post? Poznaj 7 szczę­śli­wych zasad pisania.

  1. Miej coś do powie­dze­nia
    To naprawdę uła­twia pisa­nie :) Kiedy nie masz nic do powie­dze­nia, czu­jesz się zmu­szony do pisa­nia zdań sen­sow­nych, lecz nie przed­sta­wia­ją­cych żad­nych głęb­szych war­to­ści. To destruk­cyjny kie­ru­nek. Dużo czy­taj. Rób notatki. Rozważnie wybie­raj tematy. Następnie podziel się infor­ma­cjami z czytelnikami

  2. Bądź kon­kretny.
    Bądź kon­kretny, ale jed­no­cze­śnie zacho­waj umiar.
    Rozważ 2 poniż­sze zda­nia:

    - Hoduję dużo owo­ców w moim ogro­dzie.
    - Hoduję 34 różne gatunki owo­ców w moim ogro­dzie, wli­cza­jąc w to owoce papaja, mango, a nawet kiwi i liczi.

    Które jest bar­dziej inte­re­su­jące? Które pozwala lepiej poznać mój ogród?

  3. Używaj pro­stych słów
    Pisz "uży­wać" zamiast "użyt­ko­wać", "bli­sko" zamiast "duża bli­skość", "poma­gać" zamiast "udo­gad­niać". Używaj dłuż­szych i bar­dziej skom­pli­ko­wa­nych słów tylko wtedy, gdy żadne inne słowa nie są w sta­nie oddać okre­ślo­nego znaczenia.

  4. Pisz krót­kimi zda­niami
    Powinieneś uży­wać krót­kich zdań z tego samego powodu, dla któ­rego twoje aka­pity też powinny być zwię­złe: są łatwiej­sze do prze­czy­ta­nia i zro­zu­mie­nia. Każde zda­nie powinno zawie­rać jedną kon­kretną myśl. Większa ich ilość powo­duje, że twoja treść staje się zło­żona i tym samym spra­wia, że łatwiej jest wpro­wa­dzić do tek­stu zamieszanie.

  5. Twórz krót­kie aka­pity
    Spójrz na dowolną gazetę i zwróć uwagę, że aka­pity są z reguły krót­kie. Jest to zabieg, który spra­wia, że czy­ta­nie jest łatwiej­sze, ponie­waż nasze mózgi przy­swa­jają infor­ma­cje lepiej, kiedy tekst podzie­lony jest na mniej­sze czę­ści. W pra­cach nauko­wych każdy aka­pit odzwier­cie­dla jedną myśl i czę­sto zawiera wiele zdań. Ale w mniej sfor­ma­li­zo­wa­nych tek­stach styl nie ma aż tak dużego zna­cze­nia, a para­grafy mogą być nawet tak krót­kie, jak jedno zda­nie lub nawet słowo.

  6. Wyeliminuj "dodatki"
    Słowa kwa­li­fi­ku­jące, jak np. "bar­dzo, "tro­chę" "raczej" nie mają w sobie żad­nego zna­cze­nia i wysy­sają życie z two­ich zdań. Mark Twain zasu­ge­ro­wał, aby "Wstawić słowo cho­ler­nie w miej­sce każ­dego bar­dzo; twój edy­tor ska­suje je, a tekst będzie wyglą­dać tak, jak powi­nien". Unikanie "dodat­ków" jest bar­dzo ważne, ponie­waż są raczej puste i tro­chę denerwujące.

  7. Edytuj w spo­sób bez­względny
    Skracaj, kasuj, pisz na nowo wszystko to , co nie nie­sie dodat­ko­wego zna­cze­nia. Nie ma nic złego w pisa­niu w natu­ral­nym stylu, ale nie doda­waj żad­nych zby­tecz­nych słów bez dobrego powodu.

    Aby uła­twić sobie zada­nie, podziel swoje pisa­nie na trzy etapy: 1) Napisz cały tekst. 2) Odłóż spraw­dze­nie swo­jej pracy na kilka godzin lub dni. 3) Wróć do swo­jego tek­stu ze świe­żym spoj­rze­niem i przy­stąp do edycji.

Nikt z nas praw­do­po­dob­nie nigdy nie zosta­nie per­fek­cyj­nym pisa­rzem, nikt też tego od nas nie ocze­kuje. Możemy jed­nak dosko­na­lić nasz styl i spra­wiać lep­sze wra­że­nie. Wystarczy kie­ro­wać się powyż­szymi wska­zów­kami i pisać natu­ral­nym języ­kiem. A jak wyglą­dają Twoje “naj­lep­sze prak­tyki”? Podziel się wie­dzą na dole arty­kułu, z pew­no­ścią wielu ludzi dotrze z tąd na Twoją stroę, jeśli powiesz coś mądrego...

Mądrego zawsze miło posłuchać
Donald Trump
CEO Trump Organization.
Prawdziwy Amerykański
Multimiliarder i showman.
Czego uczą nas marki, którym ufamy?
My, zadajemy sobie to pytanie każdego dnia.
W tym miejscu chcielibyśmy dzielić się z Tobą efektami naszych poszukiwań.

Obdarowywanie
Odczuwamy potrzebę odwza­jem­nie­nia się, gdy otrzy­mu­jemy upominek.
Czy możemy sobie na niego pozwo­lić? Może to być dar­mowe konto, albo uak­tu­al­nie­nie. Może dar­mowy raport. A może karta upo­min­kowa?

Niech to będzie coś nie­spo­dzie­wa­nego. Jeśli inne podobne usługi roz­dają tę samą rzecz, prze­staje ona być upo­min­kiem – jest oczekiwana.
Jestem zainteresowany!
Do: studio@owocni.pl
Od:
Twoja wiadomość
Witam, nazywam się , chętnie nawiąże kontakt z Owocnymi w sprawie współpracy nad nowym projektem. Poproszę o kontakt i wstępną ofertę. Mój numer telefonu to:
[Dostosuj tę wiadomość]
  • Częste pytania
    Ważne pytania i odpowiedzi
    1A co jeśli wasz projekt po
    prostu mi się nie spodoba?
    odpowiedź
    2Jak obsługujecie małe
    i początkujące firmy?
    odpowiedź
    3Jak wygląda
    współpraca na odległość?
    odpowiedź
    4Jaką gwarancję
    jakości otrzymam?
    odpowiedź
    5Ile wynosi minimalny
    budżet projektu?
    odpowiedź
    6Jak rozpocząć współpracę?
    odpowiedź
    Zapytaj o swój projekt
  • Broszura
    Jestem zainteresowany!
    Broszura
    firmowa.
    Jest darmowa!Niezbędna na zebraniu
    lub spotkaniu biznesowym.
    Pobierz broszurę - kliknij

Opublikuj treść u siebie

Chcesz zamieścić tą treść na swoim
blogu, za darmo? Nic prostszego!

Wystarczy, że wstawisz link zwrotny.
Zobacz jak publikować nasze treści.

  • Pisz dla nas
    Pisz dla nas, ekspercie

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Za dobrą treść, płacimy dobre pieniądze.
    Sprawdź to - kliknij tutaj.

  • Wesprzyj nas
    IMarketing

    Podoba Ci się to co robimy?
    - Udziel nam wsparcia, to łatwe - sprawdź tu.

Kliknij lubię to na
x
Będziemy Ci bardzo wdzięczni za
sugestie lub informację o napotkanym
błędzie. Każdego dnia wkładamy wiele
pracy, aby te strony były lepsze.

Pozwól nam Tobie podziękować:
no-spam